וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד חוזרת לפורמולה 1

עודכן לאחרונה: 5.2.2023 / 17:13

אחרי היעדרות של 19 שנים, מודיעה פורד כי תחזור לסבב הפורמולה 1. מצטרפת לקאדילק ולאודי בעניין המחודש בליגת הספורט המוטורי היוקרתית ביותר. ומה הקשר של נטפליקס לקאמבק?

פורד חוזרת לפורמולה 1/יצרן

מאז המירוץ הראשון בעולם, הכלל שמלווה את עולם הספורט המוטורי מבחינת היצרניות הוא פשוט - נצח ביום ראשון-תמכור ביום שני. יספרו לכם שהמירוצים משביחים את הגזע, שהמסלול הוא מעבדת הניסויים המהירה בעולם לטכנולוגיות שמחלחלות למכוניות הכביש של היצרנית - נו, בסדר, זה סיפור יפה ויש בו גם מידה מסוימת של אמת - אבל מה שמעניין את היצרניות זה הזיהוי והשיוך שלהן לתדמית של מנצחים על המסלול ובתקווה שגם על הכביש באולמות המכירה.

וגל העניין האדיר לו זוכה סבב הפורמולה 1 אחרי עלייתה לאוויר של סדרת הדוקו-דרמה של נטפליקס המירוץ לניצחון תפס את יצרניות הרכב האמריקניות לא מוכנות. אבל ברגע שהבינו את הפוטנציאל, לא לקח לג'נרל מוטורס ופורד הרבה זמן כדי לזהות את הפוטנציאל ולהכריז על כניסתן לסבב.

קאדילק עשתה את זה בחודש הקודם כאשר הכריזה על כוונתה להיכנס לגרנד פרי כספקית המנועים של קבוצת אנדרטי, שהקים מייקל אנדרטי, בנו של אלוף הפורמולה-1 ונהג האינדי והנסקאר לשעבר מריו אנדרטי, ומתחרה כבר באינדי ובפורמולה-E.

אודי רכשה בסוף השבוע נתח מקבוצת הפורמולה-1 השוויצרית סאובר, שלה תספק מנועים החל מ-2026, ממשיכה בכך את המורשת של קבוצת המירוצים של אוטו יוניון, אחת החברות שעל בסיסה הוקמה היצרנית הגרמנית. כעת מצטרפת אליהן פורד.

פורד חוזרת לפורמולה 1. אתר יצרן
פורד מאך E חשמלית בצביעה של רד בול/אתר יצרן

החזרה של פורד תיעשה בשיתוף קבוצת רד בול האוסטרית ועם קבוצת אלפא טאורי האיטלקית (שתי הקבוצות עושות כעת שימוש במנועי הונדה) כספקית מנועים החל מעונת 2026 עד 2030, אז ייכנסו לתוקפן רגולציות חדשות על המנועים ההיברידיים של מכוניות המירוץ.

ההצטרפות של פורד לרד בול מתרחשת בתקופה בה רד בול היא הדומיננטית ביותר על מסלולי המירוצים בסבב עם אליפות העולם בשנת 2022 ובמקום השני בשנים 2021 ו-2020. השאלה היא האם הקבוצה תוסיף להיות במיקום הזה גם לאורך העונות הבאות עד כניסת השותפות לתוקף.

בין האתגרים שפורד ורד בול יעבדו עליהם עם יחידות ההנעה החדשות יהיו השימוש בדלקים חלופיים ומנוע 350 קילוואט חשמלי שיצטרף למנוע הבנזין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פורד חוזרת לפורמולה 1. אתר יצרן
נכנסה לראשונה לפורמולה 1 בשנת 1968, אז עם לוטוס/אתר יצרן

בעוד שבסבבי מירוצים אחרים, בעיקר אלו בארצות הברית, ההיסטוריה של פורד בפורמולה 1 אינה רציפה ומתחילה רק בשנת 1966 באמצעות יצרנית המנועים קוזוורת' כשותפה של לוטוס. לאורך השנים סיפקה כמה ממנועי הפורמולה 1 המוצלחים ביותר כאשר הידועים ביותר בהם היו ה-DFV ראשי תיבות של Double Four Valve, למעשה המנוע היה כל כך מוצלח שכל המכוניות שניצחו בעונת 1973 היו עם המנוע הזה. את מקומו ירש ה-DFY בעונת 1983, שהיה אבולוציה של ה-DFV ועד הגלגול הבא של המנועים בסדרת ה-HB, שוב בשותפות קוזוורת' פורד - V8 אטמוספרי בנפח 3.5 ליטרים שבו נעשה שימוש בין 1989 ל-1994 תחת קבוצות בנטון, מקלארן, לוטוס, מינארדי, סימטק ואחרות.

המנוע שעבר 8 אבולוציות התחיל עם 640 כ"ס וסיים עם 725 סוסים בגרסה האחרונה שלו, לא בגלל מגבלות המנוע כמו חוקי הסבב. חפשו סרטון שלו, רמקולים בעוצמה מירבית ותשמעו 13,700 סל"ד כמו שלא שמעתם בחיים. עם המנוע הזה בבנטון פורד גם הגיעה להישג הגדול ביותר שלה, כאשר מייקל שומאכר הצעיר בבנטון קטף את האליפות הראשונה שלו מתחת לאף של הקבוצות הגדולות.

פורד פרשה מפורמולה 1 בשנת 2004.

פורד חוזרת לפורמולה 1. אתר יצרן
מינארדי M190 בגרנד פרי הבריטי 1990/אתר יצרן

"זו התחלה של פרק חדש ומרגש בסיפור הספורט המוטורי של פורד", אמר ביל פורד, יו"ר היצרנית "כשסבא רבא שלי (הנרי פורד - ק.כ) ניצח במירוץ זה מה שסייע לו להזניק את החברה ופורד חוזרת לפסגה של הספורט, מביאה את המסורת הארוכה של חדשנות יחד עם קיימות וחישמול למקום בו הן יוכלו להיות מוצגות לראווה".

יש לציין כי עבור היצרניות האלו, זו לא רק החשיפה והעניין בספורט הזה, אלא גם האפשרות למצב את עצמן ככאלו המפתחות ומיישמות טכנולוגיות של שימוש בדלקים חלופיים ושילוב חשמל ומנועים גם בעתיד הקרוב שלא יהיה כולו חשמלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully