וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכניות של רנו, ניסאן ומיצובישי נחשפות

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 9:14

ברית הרכב המסוכסכת משיקה מחדש את השותפות התקועה עם מיקרה חשמלית על בסיס רנו 5 החדשה, ניסאן תייצר רנו במקסיקו, ושתיהן יפתחו טנדר חצי טון חדש

מיצובישי ASX החדש. מיצובישי,
מיצובישי ASX החדש. רנו קפצ'ור עם סמל יפני/מיצובישי

קרלוס גון, שיסד את הברית בין רנו לניסאן ב-1999, שהתרחבה ב-2016 כך שתכלול גם את מיצובישי, חלם להפוך אותה למיזוג של ממש, למרות ההבדלים התרבותיים, ושילם על כך במעצר בטענה לאי סדרים כספיים ובבריחה נועזת שתשאיר אותו לשאר חייו בלבנון, אלא אם יוסגר ליפן.

אתמול הוא יכול היה לראות את מנכ"ל רנו לוקה דה מאיו, נשיא ומנכ"ל ניסאן מאקוטו אושידה, ונשיא ומנכ"ל מיצובישי טקאו אטו מכריזים על הפסקת אש ויציאה לדרך חדשה של שיתוף פעולה ופרויקטים חדשים שיניבו כבר ב-2026 שורה של דגמים חדשים.

מיצובישי קולט הבאה. מיצובישי,
הצצה למיצובישי קולט החדשה. מתחת להסוואה אפשר לראות את הקליאו/מיצובישי

הבסיס להסכמות החדשות הייתה החלטתה של רנו לרדת מאחזקה של 43% ממניות ניסאן ל-15%, נתח זהה לזה שיש לניסאן ברנו. שאר מניות ניסאן שבידי היצרנית הצרפתית יועברו לקרן נפרדת, שתהנה מהרווחים, אך לא יהיו לה זכויות הצבעה בחברה היפנית. וכאשר ניסאן חשים כשווים לרנו, הם הסכימו להוציא לדרך שורה של פרויקטים משותפים, שיניבו מכוניות שחלקן יגיעו גם לישראל.

שותפות חשמלית: ניסאן תשקיע ותחזיק ב-15% מעסקי הרכב החשמלי של רנו, ספין אוף חדש בשם אמפר, שימוקם בצרפת, יעסיק 10,000 איש בפיתוח וייצור רכבים חשמליים ותוכנות עבורם, וצפוי להנפקה בסוף 2023. עד 2030 תשיק הברית 35 דגמים חשמלים, ש-90% מהם יתבססו על חמש פלטפורמות משותפות. האחדת רכיבים אמורה להוזיל את עלות ייצור הסוללות לדגמי שלוש החברות ב-50% עד 2026 ו-65% עד 2028.

מיצובישי קולט ו-ASX חדשים: גרסאות בשינויים קלים לרנו קליאו וקפצ'ור, שייוצרו בספרד ובטורקיה. "אבל יהיו עוד דברים", אמר מאיו, ולא פירט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ניסאן מיקרה החדשה. ניסאן,
מה שניסאן מוכנים להראות לנו בינתיים מהמיקרה החשמלית/ניסאן

ניסאן מיקרה חשמלית: ההסכם משחרר את הפרויקט התקוע לייצור הדור הבאה של הניסאן הקטנה, על בסיס רנו 5 החשמלית החדשה, עם טווח של 400 ק"מ. דה מאיו אמר כי שני הדגמים יחלקו 80% מהרכיבים מה שיוזיל את עלות הפיתוח לניסאן החדשה ב-40%.

חשמלית זולה: השתיים יפתחו מיני חשמלית, ייתכן שעל בסיס רנו קוויד/דאצ'יה ספרינג, עבור השוק בדרום אמריקה. עבור מיצובישי מדובר ביורשת פוטנציאלית ל-i-miev הקטנה החשמלית שיחידות ספורות ממנה הגיעו גם לארץ.

טנדר קטן: רנו וניסאן יפתחו וישיקו טנדר חצי טון חדש שייוצר בארגנטינה, בעקבות ההצלחה של רנו אלסקן המבוסס על ניסאן נבארה, שמסוגלים לשאת טון מטען. מדובר במתחרה פוטנציאלי לפורד מאבריק המצליח, עוד לא ברור אם השתיים ישיקו את הטנדרים החדשים בארה"ב או באירופה, מה שיאפשר גם את מכירתם בארץ.

רנו טיבר. רנו,
רנו טיבר ההודי/רנו

רכב 7 מקומות זול: ניסאן תזכה לגרסה משלה לרנו טריבר, רכב 7 מושבים קטן המבוסס על שלדה מתוחה של רנו קליאו, שמיוצר ונמכר בהודו.

רנו במקסיקו: ניסאן תייצר דגם שטרם הוכרז במפעל שלה במקסיקו, עבור דרום אמריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully