וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב שוב משנה את מחירי התח"צ, הנוסעים מעדיפים אמינות ותדירות

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 10:26

שרת התחבורה תחשוף בצהרים רפורמת מחירים חדשה, בזמן שנתוני הרשות לתחבורה ציבורית מראים שהנוסעים מוטרדים יותר מאוטובוסים שלא מגיעים ומזמני הנסיעה

היום הראשון של הפעלת נתיב התח"צ בכביש 1 לירושלים. טרגט מרקט, משרד התחבורה, אתר רשמי
הנת"צ בכביש 1. הנוסעים מציינים את מחיר הנסיעה רק במקום החמישי כמה שמפריע להם בתח"צ/אתר רשמי, טרגט מרקט, משרד התחבורה

פחות משנה אחרי ששרת התחבורה הקודמת מרב מיכאלי השיקה רפורמת מחירים בתחבורה הציבורית, תשיק היום בצהרים שרת התחבורה החדשה ישנה מירי רגב רפורמה משלה.

הרפורמה של רגב אמורה בעיקר להחזיר את ההנחות שהיו נהוגות בערים חרדיות ומיכאלי ביטלה כחלק מהשוואת מחירי התחבורה הציבורית בכל הארץ, לצד הקדמת גיל הנסיעה בחינם בתח"צ לאזרחים מבוגרים, כנראה שכבר מגיל 67 במקום 75 כעת.

כמו בביטול בפועל של נתיב התחבורה הציבורית בכביש מספר אחד שיזמה מיכאלי, רגב ממשיכה במהלכים שנועדו למחוק מהלכים של קודמתה במשרד- גם אם הם זוכים לתמיכת הדרגים המקצועיים במשרד ומחוצה לו.

סקר נוסעי תחבורה ציבורית של משרד התחבורה. משרד התחבורה,
סקר נוסעי תחבורה ציבורית של משרד התחבורה/משרד התחבורה

לפי נתוני הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מחיר הנסיעה בתח"צ הוא רק הסעיף ברביעי בדירוג של הנושאים שמטרידים את משתמשי האוטובוסים והרכבות, ומסומנים כגורמים שמונעים מישראלים להשאיר בבוקר את הרכב הפרטי בבית, ולצאת לעבודה בתחבורה ציבורית. ההעדפה של הישראלים לרכב פרטי היא הגורם לעומסי התנועה המתארכים, ולבזבוז הזמן היומי בפקקים.

לפי סקר ארצי שערכה הרשות, לנוסעים חשובים יותר אמינות השירות, כלומר עמידה בלוח הזמנים ודיוק בזמני הנסיעה. זמני נסיעה קצרים יותר נרשמו במקום השני, שני סעיפים המדגישים את הצורך בנתיבי העדפה לתחבורה ציבורית. במקום בשלישי הם ציינו מסלולים מתאימים לצרכיהם, ובמקום הרביעי נסיעה נעימה יותר - אוטובוסים חדשים ונקיים, תחנות עם הצללה, ועוד.

בשנים האחרונות שיפר משרד התחבורה באמצעות הרשות את הפיקוח, הבקרה והאכיפה על מפעילות התח"צ כדי לוודא שיעמדו בלוח הזמנים, וכדי להביא מידע זמן אמת לנוסעים, כולל הצבת יותר מ-2,000 שלטי זמן אמת בתחנות. כל השקעה בהוזלת תעריפים תבוא על חשבון תקציבים לפעילויות כאלה, לשיפור התחנות ולסלילת נת"צים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully