וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין אישר: מרצדס משלימה את היציאה שלה מרוסיה

עודכן לאחרונה: 8.2.2023 / 10:01

מרצדס משלימה את היציאה שלה מהשוק הרוסי. המהלך האחרון שלה, מכירת זרוע הפיננסים שלה עבורו נדרש אישורו של הנשיא הרוסי

מפעל מרצדס במוסקבה. אתר יצרן
מפעל מרצדס ברוסיה. הייצור עצר כבר במרץ 2022/אתר יצרן

אחרי שעצרה את ייצור המכוניות שלה והפסיקה למכור את תוצרתה בשוק הרוסי אחרי הפלישה לאוקראינה וכחלק מהעיצומים שהוטלו על המדינה, מרצדס מוכרת את זרוע הפיננסים שלה במדינה לרשת ההפצה Avtodom, המהלך מקרב את מרצדס צעד נוסף לכיוון היציאה מהמדינה בתהליך בו היא נפטרת מנכסיה שם.

התהליך שהחל עוד במרץ כאמור, המשיך כאשר החברה הודיעה באוקטובר 2022 על כוונתה לחסל את פעילותה כליל במדינה. צעד בו נקטו חברות מערביות אחרות לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה בפברואר אשתקד.

הפעולה התעכבה עד כה בשל הצורך לקבל את אישורו של נשיא רוסיה פוטין לכל עסקה הכרוכה במכירת פעילות בתחום הפיננסים או האנרגיה ברוסיה, לצד צורך לקבל את אישורן של רשויות נוספות לכל פעילות עסקית מול חברות ממדינות "לא ידידותיות" - כאלו שהטילו סנקציות על המדינה.

מפעל מרצדס במוסקבה. אתר יצרן
מפעל מרצדס במוסקבה עם פתיחתו ב-2018/אתר יצרן

ההנחה היא שלאחר שתקבל Avtodom את אישור הרשויות האחרות, מה שצפוי לקרות עד סוף החודש, היא תשלים למעשה את ההשתלטות על כלל פעילויות החברה במדינה אחרי שגם רשת ההפצה של מרצדס נרכשה על ידה. השלמת המהלך עשויה לאפשר לה לחזור לייצר את המכוניות של מרצדס. אם כי לא ברור איך תגיב מרצדס לצעד כזה. עד עצירת הפעילות בו, נפלטו מקו הייצור של המפעל הממוקם כ-25 ק"מ ממוסקבה דגמי ה-E קלאס הסאלונית וכן מספר רכבי כביש-שטח של החברה.

מלבד עצירת הפעילות הקשורה ישירות למכוניות מרצדס, היצרנית הגרמנית גם מנסה ללא הצלחה למכור את 15% של אחזקותיה בקמאז, יצרנית המשאיות, האוטובוסים, הטרקטורים וכלי הרכב הממוגנים, כולל לצבא רוסיה עצמו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
משאית קמאז. אתר יצרן
משאית קמאז, מרצדס מנסה למכור את חלקה בחברה/אתר יצרן

תעשיית הרכב הרוסית סבלה ממשיכת פעילות הייצור של חברות כמו פורד, יונדאי, פולקסווגן, ב.מ.וו, קיה, רנו שצמצמה את היקף בניית המכוניות במדינה מסדרי גודל של יותר ממיליון וחצי יחידות לכ-450 אלף יחידות בלבד. הנתון הנמוך ביותר מאז פירוקה של ברית המועצות.

העיצומים שהטילו מדינות המערב על קשרים מסחריים עם המדינה הביאו איתם עצירה של אספקת רכיבים לתעשיית הרכב, מה שהוביל לכך שהממשלה הרוסית ביטלה בזו אחר זו דרישות כמו ציוד המכוניות בכריות אוויר, קדם מותחנים לחגורות הבטיחות, בקרות יציבות אלקטרוניות, התקנים לצמצום פליטת מזהמים וגם מערכות ABS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully