וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה זול יהיה הג'יפון החשמלי הזול של וולוו?

עודכן לאחרונה: 10.2.2023 / 2:08

15 ביוני: זה התאריך שבו ייחשף ה-EX30, הקרוסאובר החשמלי הקטן שייבנה בסין ויכניס את וולוו לשוק חדש לחלוטין ולרמת מחירים שהיא לא הייתה בה עד היום. ביניים היא נתנה לנו טיזר

וולוו EX30 נחשפה חלקית באירוע של וולוו. וולוו,
הצללית של ה-EX30. זה מה שוולוו מוכנה להראות בינתיים/וולוו

זהו אחד הדגמים המסקרנים שיוצגו השנה ועד עכשיו הוא נחשף רק כטיזר מוצלל בעת השקת אחיו הגדול, וולוו EX90. זה מה שכבר אפשר לספר על וולוו EX30, הקרוסאובר החשמלי החדש שצפוי להפוך לדגם הנמכר ביותר של היצרן, בעולם ובארץ.

וולוו הייתה אחד מיצרני היוקרה הראשונים להשיק דגמי פלאג אין ובהמשך את ה-XC40 החשמלי. השבדים, לצד בעלת הבית ג'ילי, זיהו כבר לפני עשור את הכיוון שאליו צועדת את התעשייה, עברו להתמקד ברכבים מחושמלים ובקרוסאוברים.

אחרי שייצרה ב-2022 כ-615 אלף כלי רכב מתכוונת וולוו להכפיל את המכירות ל-1.2 מיליון יחידות ב-2026, ובשנה שעברה אף הכריזה על בניית מפעל חדש בסלובקיה, הראשון שהיא בונה מזה 60 שנה.

סמארט 01. סמארט,
סמארט 01. הראשונה שנחשפה מבין השלישייה/סמארט

בשנה שעברה נחשף כבר המחליף החשמלי של ה-XC90 הוותיק, EX90, שיגיע אלינו ב-2024. אבל עוד לפני כן, ברבעון האחרון של 2023, יגיע אלינו אחיו הקטן, שייוצר בסין, כמו מכונית הסאלון S90 ודגמי פולסטאר.

אין כרגע הרבה פרטים טכניים על ה-EX30, אבל אפשר ללמוד הרבה משני דגמי קרוסאובר שכבר נחשפו ומבוססים על אותה פלטפורמה שפיתחה בעלת הבית ג'ילי, סמארט 01 וזיקר X. הסמארט הוא הדגם הראשון שמתכננים הסינים למותג שרכשו ממרצדס, והזיקר הוא דגם הכניסה שנחשף רק בשבוע שעבר למותג היוקרה החדש שלהם, שגם מובילאיי הישראלית מחזיקה בו נתח ומספקת לו מערכות נהיגה אוטונומיות מתקדמות.

הסמארט והזיקר הם לא מכוניות גדולות והוולוו צפוי להיות אפילו קצר מהן, סביב 4.25 מטר, אבל עם בסיס גלגלים של 2.75 מטר, יותר משל וולוו XC40, הודות לגמישות של פלטפורמה כלל חשמלית. אפשר לצפות לכ-270 כ"ס בגרסת הנעה אחורית ולכ-420 כ"ס בהנעה כפולה. סוללת 68 קוט"ש אמורה להספיק לטווח של 400 ק"מ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
זיקר X. זיקר,
זיקר X. האח השני במשפחה/זיקר

עם ממדים של יונדאי קונה, הוולוו החדש אמור לקסום לקהל צעיר יותר מהרוכשים הנוכחיים של המותג, להתחרות מול מיני של ב-מ-וו. כשמחירו של XC40 חשמלי בישראל מתחיל ב-280 אלף שקל, ה-EX30 צפוי להיות זול בעשרות אלפי שקלים, ולהכניס את השבדים לתחרות מול חשמליות פופולריות יותר כמו יונדאי איוניק 5 וסקודה אניאק, מקום שבו יצרני היוקרה האחרים טרם הניחו בו גלגל.

השבוע הודיע וולוו כי הדגם החדש ייחשף לציבור ב-15 ביוני ואז נדע יותר, לקראת ההגעה שלו לישראל פחות מחצי שנה אחר-כך.

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully