וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איביזה ו-i20 זכו במכרז, אז למה הרס"נים מקבלים רכב אחר?

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 20:19

קצינים בדרגת רס"ן ונגדים בכירים החלו בחודשים האחרונים לקבל קיה ריו כרכב ליסינג צמוד, בגלל חוסר זמינות של הסיאט והיונדאי באספקה למשרד הביטחון. איפה זה שידרג אותם ומה הם הפסידו

קיה ריו. קיה,
קיה ריו. מעט יותר קטנה מאיביזה ו-i20, אבל עם יותר אביזרי בטיחות/קיה

לקציני צה"ל יש רכב שירות חדש. אחרי שבשנה שעברה הם החלו לקבל כרכב ליסינג סיאט איביזה ויונדאי i20 אחרי שזכו במכרז משרד הביטחון, בחודשים האחרונים נמסר להם דווקא רכב אחר.

קיה ריו 5 דלתות היא מכונית הרס"נים החדשה, למרות שלא השתתפה במכרז. זאת אחרי שיבואניות סיאט ויונדאי, צ'מפיון מוטורס וכלמוביל, התקשו למסור את הכמויות שנדרשות בידי צה"ל.

יבואנית קיה, טלקאר, החליפה אותן עם משלוחים מיוחדים של הריו, שממשיכה גם השנה להימסר לידי שלמה סיקסט ואלדן, שמספקות את שירותי הליסינג במכרז.

קיה ריו. קיה,
ריו. נמכרת כיום כמעט אך ורק לציי רכב/קיה

מבחינת הקצינים, והנגדים הבכירים שמקבלים את הריו, מדובר בתחליף כמעט זהה. הריו, שחלוקת פלטפורמה, מנוע (1,000 סמ"ק טורבו בנזין, 120 כ"ס) ותיבת הילוכים (רובוטית כפולת מצמד 7 הילוכים) עם ה-i20, מציגה בסיס גלגלים זהה (2.56 מטר), אבל היא מעט יותר צרה (בכ-5 ס"מ) ותא המטען שלה קטן בכ-50 ליטר).

מנגד הקיה מאובזרת יותר עם שקע USB לנוסעים מאחור, יש לה מסך מולטימדיה 8 אינץ' (רק 6 באיביזה) עם אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו (שיש ביונדאי אך לא בסיאט) ואורות גבוהים אוטומטיים.

ובעיקר, הריו מגיעה כסטנדרט עם מערכת בלימת חירום אוטונומית החשובה שיש לסיאט, אך נעדרת מהמפרט של ה-i20 ברמת אבזור אינטנס שסופקה לצבא, שנמנע מלדרוש אותה במכרז כמערכת חובה. לריו יש גם היגוי אקטיבי לשמירת נתיב שאין לאיביזה ול-i20.

אנשי הקבע בצה"ל לא יהיו היחידים שמקבלים את הריו כרכב צמוד ממקום העבודה. מאז ינואר 2022 נמסרו בארץ כ-1,500 דגמי ריו, ורק כ-2% מהם רשומים תחת בעלות פרטית, כאשר השאר נמסרו בעיקר לחברות ליסינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully