וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכון או תיקון: חוות הדעת השנייה שחסכה ללקוח 5,000 שקלים

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 13:03

נורת התקלה שנדלקה בלוח המחוונים של הניסאן אקסטרייל של דוד הייתה אמורה להוציא אותו עם חשבון יקר מאוד מהמוסך הרשמי. איך היא נפתרה בלי לשלם שקל? היבואנית: "פועלים לפי הנחיות היצרן"

מבחן דרך: ניסאן אקסטרייל 1.3 ליטר. קינן כהן, ניר בן טובים
ניסאן אקסטרייל - כמה עולה תיקון כרית אוויר?/ניר בן טובים, קינן כהן

אמצע נובמבר 2022, דוד, בעליו של ניסאן אקסטרייל שנת 2017 מכניס את הרכב שלו לטיפול במוסך מורשה היבואן בראשון לציון. במסגרת הטיפול הוא מבקש שיבדקו גם את מהות התקלה שגרמה להפעלת נורת התרעה של כריות האוויר במכונית.

תזכורת, מאז שנת 2015 עת התפוצצה פרשיית כריות האוויר התקולות של חברת "טקאטה" שכשל בהן היה גורם לפתיחה לא מבוקרת שלהן וגררה פציעות ואף מקרי מוות - נכנסו יצרניות רכב רבות, בהן גם ניסאן שמיליוני אקזמפלרים שלהן הושפעו ממנה ל"כוננות ספיגה" וטיפול רגיש מאוד ברכיב הבטיחותי שהפך לכזה בעל פוטנציאל לא בטיחותי בעליל.

נורת התראה כריות אוויר ניסאן. באדיבות הבעלים, תמונות גולשים
נורת ההתראה של בעיה בכריות האוויר/תמונות גולשים, באדיבות הבעלים

בסיום הטיפול, קיבל הלקוח בחזרה את כלי הרכב ונאמר לו שבעית כרית האוויר טופלה ואכן הנורה כבתה. לאחר כשבוע חזרה נורת כריות האוויר לדלוק, דוד חזר למוסך שם נאמר לו כי הנושא ייבדק בשנית. כעבור שעתיים התקבל הטלפון מהמוסך עם הבשורה כי ישנה תקלה בצמת החשמל של הכרית וכן תקלה נוספת וכי עלות התיקון תעמוד על 5,172 שקל. סכום לא מבוטל, ודוד החליט שלא לאשר את התיקון בשלב זה לנסות לקבל חוות שנייה.

הוא פונה למוסך מורשה אך לא רשמי של היבואן, שם חובר הרכב למחשב ובבירור מהות התקלה עלה כי מקור הבעיה היה ניתוק במחבר (קונקטור) של כרית האוויר הממוקם מתחת לכיסא הנוסע. לאחר תיקון המחבר וכעבור 20 דקות שוחרר דוד לדרכו. הבונוס - המוסך גם לא גבה תשלום על התיקון.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מכונית קטלניות - הכשלים הגדולים. יצרן, אתר יצרן
כרית אוויר ברכב. רכיב בטיחותי אך רגיש/אתר יצרן, יצרן

על פניו ונכון לכתיבת שורות אלו, הסיפור של דוד הסתיים בתוצאה טובה ללקוח ונורת כרית האוויר לא שבה לדלוק. כלומר, חיסכון של אלפי שקלים ופתרון הבעיה שגרמה לנורת התקלה להידלק בלוח המחוונים. אבל לפני שניגש לתגובת היבואנית, יש פה תובנה משמעותית יותר - כל תיקון במכונית שלכם ועל אחת כמה וכמה אחד בגובה אלפי שקלים יכול להתבצע בכל מוסך מורשה משרד התחבורה. אלו המתקדמים והמקצועיים דואגים להצטייד במיטב התוכנות העדכניות לאבחון תקלות, הטובים וההגונים בהם גם יידעו מתי "הפסד" של כמה שקלים הוא רווח של לקוח מרוצה.

זה הצד שלהם, מה זה אומר מהצד שלכם? להיות לקוחות טובים וחרוצים ואם הצעת המחיר שקיבלתם נשמעת גבוהה מדי, לגשת למוסך נוסף ולקבל חוות דעת שנייה ואז להחליט - במקרה הזה היא הייתה שווה 5,000 שקל.

תגובת היבואנית:
לגבי התיקון שבוצע ללקוח במוסך לא מורשה, מדגיש כי כרית אויר הינה רכיב בטיחותי ורגיש. די אם נציין את המקרה הידוע של קריאת התיקון של כריות האויר של takata. שם היה כשל פנימי שגרם לפיצוץ לא מבוקר ופציעות. תיקון זול ומהיר שלא לפי הנחיות יצרן יכול להצליח אך יכול גם להביא לפיצוץ לא מבוקר או לאי פעולה בעת תאונה. פריסבי כנציגת ניסאן פועלת לפי הנחיות היצרן כדי למנוע מצבים כאלו ולפי עקרון זה פעלה (ותמחרה את התיקון בהתאם) גם הפעם.


נתקלתם בהתנהלות לא ראויה של נותני שירות ברכישת רכב חדש, משומש או טיפול בו? פנו אלינו ל-hayamanoa@walla.co.il. מקרים שיש בהם עניין ציבורי יפורסמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully