וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני אשבור אותך", תועד מסמס בנהיגה ומאיים על הנוסע

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 7:45

נהג קווים שצולם על ידי אחד הנוסעים מתעסק בטלפון הנייד בזמן הנהיגה התעמת עם הנוסע, איים עליו וחטף מידו את המכשיר הנייד. עם הגעת המשטרה התלונן שהוא זה שהותקף. התיעוד מספר אחרת

נהג אוטובוס מסמס ומאיים/אור ירוק

נהגי תחבורה ציבורית ראויים לכל ההערכה והכבוד מצד משתמשי הדרך והנוסעים. תנאי העבודה לא פשוטים, הכבישים לא הופכים קלים יותר ואם לכם נדמה שהפקקים הם סיוט עם המשפחתית שלכם, נסו לדמיין כלי רכב ארוך פי 3 ואחריות על עשרות נוסעים. אולם כל אלו לא יכולים לגרוע מהציפייה שלנו מהם להיות לא רק מקצועיים, אלא גם להבין את המשמעות של האחריות הרבה הזו כלפי שאר משתמשי הדרך והנוסעים.

התיעוד שלפניכם שהגיע אלינו מעמותת "אור ירוק" צולם אתמול (שני) בשעות הבוקר. נוסע בקו 44 של חברת קווים מנתניה לעמק חפר צילם את נהג האוטובוס מתעסק בטלפון הנייד בזמן הנהיגה. לדבריו ההתעסקות לא פסקה גם כאשר מערכת ההתרעה על סטייה מנתיב צפצפה וכן שהנהג הרים את הנייד מהמתקן תוך כדי נסיעה. לדבריו זו לא הפעם הראשונה בו הוא נתקל בהתנהגות הזו מצד הנהג שכבר זיהה אותו והפעם החליט להתעמת עם הנוסע.

חניון המתנה לאוטובוסים, אגד, נתניה, 31 ביולי 2020. ראובן קסטרו
אוטובוס של חברת קווים/ראובן קסטרו

לאחר שעצר את האוטבוס בתחנה ניגש הנהג לנוסע המצלם ובסרטון נראה הנהג מאיים עליו כי "ישבור אותו" ובהמשך גם ניסה לחטוף את הטלפון הנייד ובו התיעוד של הנהיגה שלו. התגרה שפרצה בין הנהג לנוסע הביאה להזמנת ניידת משטרה למקום, מולה טען הנהג כי הוא זה שהותקף על ידי הנוסע.

עו"ז יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדובר בתופעה רחבה ומסוכנת שבה נהג מקצועי שמסיע עשרות אנשים עסוק בטלפון הסלולארי שלו במקום להיות מרוכז בנעשה בכביש. אסור לנו לעבור על כך לסדר היום. מצופה מנהג מקצועי שיהווה דוגמא לשאר הנהגים בכביש וגם לנוסעים שסומכים עליו שיביא אותם למחוז חפצם בבטחה. הסכנה בתאונה עם אוטובוס היא גדולה ועולה גרום לנפגעים רבים ולכן במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לעקור את ההתנהגות הפסולה הזאת מן השורש. יש לחייב את חברות האוטובוסים להתקין מערכות בטיחות שימנעו מהנהג לקרוא ולשלוח הודעות מהטלפון הנייד כמו גם לגלוש ולראות סרטונים. כאשר הנהג יהיה עסוק אך ורק במשימת הנהיגה נוכל לצמצם את תאונות הדרכים ואף לתת הרגשת בטחון לנוסעים".

מערכות לניטור נהגים ומיסוך מכשירים ניידים מתוצרת SaverOne למשל המונעות שימוש שאינו מורשה - כלומר מוגבל לשיחות, מוזיקה וניווט כבר מוטמעים בכלי רכב כבדים של מספר חברות ואוטובוסים של מועצות מקומיות. 30 מערכות כאלו כבר הותקנו בתחילת החודש כפיילוט באוטובוסים של אותה חברת "קווים" מתוך כוונה להרחיב את השימוש לכלל הצי המונה 1,500 כלים. נראה שזה הזמן המתאים לעשות את זה.

מחברת "קווים" נמסר בתגובה:
"המקרה הובא לידיעתנו והנהג הושעה מידית ויוזמן לשימוע כדין"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully