וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטהאוזים מפנקים בנחל נקרות

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 10:11

Truck Camper הוא קונספט נפוץ מאוד באוסטרליה, אפריקה ומערב ארצות הברית. לאחרונה החלה חנות הקמפינג 'אישטח' למכור טראק-קמפרים בישראל, טיילנו וחזרנו מאובקים ומאוהבים

קאמפרים על טנדר. רמי גלבוע
קפה של בוקר בשער צניפים. בעוד חודשיים ישוטט ההיילקס הכסוף בנופים אחרים לחלוטין/רמי גלבוע

בתחילת חודש מאי יועמס ההיילקס הכסוף על מעבורת ליוון, ויפליג למסע ארוך ומרתק. יומיים מאוחר יותר ימריאו בעקבותיו נעמה ונמרוד מרדכי עם שלושת ילדיהם (שנה וחצי, 5 ו-8 שנים), היוצאים למה שמסתמן להיות הרפתקת חיים שתימשך קרוב לשנה. חלומם יוביל אותם מזרחה, אל מרכז אסיה ודרך המשי העתיקה המחברת את אירופה עם ארצות המזרח הרחוקות. כיאות להרפתקה אמיתית, נעמה ונמרוד יוצאים לדרכם ללא מסלול מוגדר, בוודאי ללא התחייבות להגיע עד סין; הדבר היחיד שברור הוא שאת ההרפתקה הם יעברו על סיפון הטראק-קמפר, אותו לקחנו לטעימה מדברית של ארבעה ימים.

קאמפרים על טנדר. רמי גלבוע
פינת חמד בנחלים הגדולים/רמי גלבוע

בית קטן בערבה

לטיילות אוברלנד (Overland = טיילות מוטורית במסלולי שטח חוצי יבשות) יש פנים רבות - החל באוהל הזרוק בתא מטען של פורסטר, וכלה במשאית 11-טון המשייטת ב-Bush האפריקני. Truck Camper הוא פיתרון ביניים מצוין לטיילים ארוכי טווח, משני נוסעים מאושרים ועד למשפחה של חמש נפשות. הקמפרים אותם מייבאת "אישטח" מיוצרים על ידי Alu-cab הדרום אפריקנית, יצרנית בעלת מוניטין עולמי של עשרות שנים. בשלושת ימי המבחן גילינו כי הקמפרים איכותיים ועמידים, אטומים לחלוטין בפני אבק. הציוד הפנימי מהודק היטב למקומו, כוס יין לא זזה ממקומה, מזלג לא נפל. בכל קמפר יש מקרר/מקפיא בנפח 60 ליטר, כ-70 ליטר מים עם משאבה, חימום מים ותנור סולר לתא הנוסעים, מערכת טעינה וממיר 220 וולט, מצבר עצמאי. ארבעה תאי זיווד צידיים נפתחים מעלה בסגנון 'כנפי שחף' והם מכילים ציוד מטבח, חילוץ, מקלחת חיצונית ועוד. יש גם תאי אחסון פנימיים למזון, ציוד אישי, ביגוד ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
קאמפרים על טנדר. רמי גלבוע
בלילה מונחת המיטה בגובה הפסים הכתומים. בבוקר ניתן להרים אותה כלפי מעלה ולקבל חדר מרווח להגנה מהקור, מטבח שדה, או חדר משחקים לילדים/רמי גלבוע

במצבם הסגור, הקמפרים אינם בולטים מאוד מעל גג הטנדר, לא יותר מאשר אוהל גג סטנדרטי. במצב פתוח הם מעניקים מרחב פנימי המאפשר עמידה זקופה לשני אנשים, בישול והתארגנויות שונות. המיטה מונמכת לקראת הלילה, מידותיה 2.5X1.3 מטרים. אפשר לפתוח מיטה נוספת במפלס התחתון, להלנת זוג חברים או ילדים. יש גם גרסה זוגית בתוכה מורכב מטבח המתאים לתחרות מאסטר שף מדברי. תוכלו לרכוש את הקמפרים כקליפה ריקה, אותה תזוודו בעצמכם; בתוספת מחיר ראויה תקבלו את הקמפר מצוייד ממקרר ועד סכו"ם, עם מערכת חשמל מתוחכמת, צילייה 270 מעלות ועוד.

קאמפרים על טנדר. רמי גלבוע
את הצילייה ניתן להפוך לחדר משפחה מרווח, בעזרת דפנות ברזנט אופציונליות (צילום: אישטח)/רמי גלבוע

אחד היתרונות הגדולים של הקמפר של הטויוטה היא היכולת להסיר אותו מעל הטנדר. אם אתה לא מתכנן לטייל בשבועות הקרובים תוכל לפרק את הקמפר ולהשאיר אותו בחניית ביתך, עומד על ארבע רגליים טלסקופיות. 40 דקות של התעסקות והטנדר יחליק קדימה מתחת לקרון המנותק, חוזר להיות רכב קומפקטי יחסית. וורסטיליות זו מעניקה לטנדר שתי זהויות שונות: בסוף השבוע הוא רכב מסעות ייעודי, בשאר הזמן זהו טנדר עבודה סטנדרטי.

קאמפרים על טנדר. רמי גלבוע
לטייל במרחבי הנגב ימים ושבועות ארוכים, לגלות צבאים וראמים/רמי גלבוע

מסלול מקומי

מסעה של משפחת מרדכי ייקח אותם אל 'דרך המשי', אנחנו הסתפקנו ב'דרך הבשמים' העתיקה; מדרך הבשמים המשכנו לשוטט בערוצי נחל נקרות, נמייה, צניפים, פארן, חווה, ציחור, ועוד קלאסיקות ישראליות. אלישע ואורית התנחלו על סיפונו של הדודג' ראם עם קמפר AluCabin. קמפר זה הגיע לארץ ללא זיווד פנימי וכעת שוקדים אצל היבואנית על דיגומו המלא. זהו קמפר גדול יותר מאשר זה של הטויוטה, אבל התכולה הכללית דומה. דורית ואני ננעלנו על הטויוטה עם קמפר Khaya קומפקטי יותר, שהגיע מזווד במלואו על ידי מפעל Alu-cab שבקייפטאון.

קאמפרים על טנדר. רמי גלבוע
משלבים הילוך 'קצר', נועלים דיפרנציאל אחורי, והקמפר יטפס בכל מסלול סביר. צמיגי AT של BF מעניקים אחיזה מצוינת ועמידות גבוהה בפני תקרים (צילום: דורית פלד)/רמי גלבוע

משקלו העצמי של ה- Khaya הוא 400 קילוגרם, מוכן לדרך הוא שוקל כ-850 קילוגרם. זה פחות מהעומס המירבי של טויוטה, אבל מומלץ מאוד לשדרג את המתלים - זאת מכיוון שמשקל הקמפר מרוכז באחורי הטנדר, חלקו אפילו מחוץ לארגז. חברת אאוטבק התקינה בטויוטה מתלי EFS משופרים והתוצאה הרשימה אותי מאוד - הטנדר נוח ומגהץ היטב שיבושי כביש ושביל, עד כדי שבקטעים חצציים של ה'נקרות' הרגשנו מספיק נוח כדי לשייט ב-80 קמ"ש. הטנדר מתנודד מעט יותר מהרגיל אבל בהתחשב בטיב המשקל ובמיקומו, התוצאה מרשימה ונוחה ביותר. גם הראם יושב על מתלים משודרגים אבל מידותיו ומשקלו יוצרים תחושה פחות מפנקת ומדוייקת. על הכביש מתנהגים הכלים כמו טנדר סטנדרטי למדי; הופתענו לגלות כמה מעט רעשי רוח מייצר הקמפר, ואין בעיה לשייט במהירויות תלת ספרתיות. תצרוכת הדלק גבוהה יותר אבל זה לא נורא - בשיוט רגוע של 100-110 קמ"ש יעבור הטויוטה 7.5-8.5 קילומטרים על ליטר סולר.

מבחינת עבירות, הטנדרים כמעט ולא איבדו מיכולותיהם המקוריות. זוויות המרכב ויחסי ההעברה לא נפגעו ואפילו עם מנוע 2.4 הצנוע של הטויוטה (150 כ"ס), לא הרגשנו בחוסר כוח. בטיפוסים תלולים עלול ריכוז המשקל מאחור לגרום לטנדר לנופף מעט בגלגליו הקדמיים, זה ממש לא מפריע. אני משער כי תוספת המשקל גם פוגעת ביכולת הדיונות, אבל אין שום בעיה להתקדם גם בשבילים טובעניים.

קאמפרים על טנדר. רמי גלבוע
בחניוני הלילה פגשנו אנשים מעניינים; כאן, פרופסור מאוניברסיטת חיפה, הצועד לבדו את שביל ישראל/רמי גלבוע

שיר אהבה בדואי

אבל מה אני מדבר איתכם על מוטוריקה ועבירות? גדולתם של הטראק-קמפרים פורחת בהפסקות בוהוריים או בחניוני הלילה. לאחר יום הרפתקאות היינו מוצאים לעצמנו משטח אופקי לחנייה, בצידו של עץ שיטה. שולפים ב-20 שניות שולחן אלומיניום מוצק, בעל רגליים הנפתחות עם בוכנות איכותיות. אחד הטיילים מארגן ארבעה כיסאות מתקפלים, מישהו אחר מארגן נשנושי Happy hour. תוך דקות אנחנו יושבים ומקשקשים את עצמנו, עד לשקיעת החמה. בירה או יין משביחים את מצב הרוח, ואנו מתחילים להתארגן ללילה מדברי קפוא. מבשלים משהו חם או מחממים תבשיל מוכן מהבית, פורקים עצים למדורה. מה עוד נבקש?

קאמפרים על טנדר. רמי גלבוע
"הרוח נושבת קרירה, נוסיפה קיסם למדורה". לילות החורף ארוכים, צריך להביא הרבה קרשים למדורה. תאורת ה-LED מספקת אור נדיב/רמי גלבוע

בטיול שאינו מוטורי-אתגרי, חניוני הלילה והפסקות היום הם רגעי השיא של הטיול. חברותא טובה, ניתוק מהטלפוניה והחדשות, אוכל טוב ושני רכבי מסע בעלי יכולות מופלגות. לעת ערב אנו מצטופפים מסביב למדורה וסופרים כוכבים, מחכים לזריחת הירח. כל אחד מתהדר ביכולותיו הקולינריות - אחת מוציאה לחם אותו אפתה בבית, אחר מקפיץ נודלס על המדורה, פסטרמה מייצור עצמי נפרסת לפרוסות דקות. אני מדליק את הבויילר ונכנס לשטיפה קצרה באוהל המקלחת - אטום בפני רוח, מצויד במשטח עמידה נקי, יש אפילו מדף לשמפו ולסבון. בטויוטה יש בויילר בנפח נאה של 10 ליטרים מים. ב-ראם יש רק 5 ליטרים, זה לא מספיק להרבה זמן.

קאמפרים על טנדר. רמי גלבוע
שעתיים לאחר היציאה מחניון הלילה עוצרים לבוצוריים רגוע, בצל עץ שיטה/רמי גלבוע

הרוח נושבת קרירה, הלילה המדברי מופר רק על ידי ציוץ ציפורים, או עיני שועל המבהיקות באפילה. מתי שהוא נגמרת לנו האנרגיה, זוג-זוג פורש לקומה העליונה של הקמפר. המיטה נוחה ומרווחת עם תאורה בהישג יד, תאי איחסון לטלפונים ומשקפיים. אנו מתכסים בשמיכות פוך מפנקות ולמרות הקור שבחוץ, לא טורחים לחמם את האוהלים. חלונות גדולים מעניקים לנו תצפית נהדרת על ערוץ הנחל המואר באור הירח. נרדמים כמו בולי עץ ובבוקר אני קם ראשון, מסדר לעצמי שעה של שקט בודד, עם כוס קפה ריחני. שאר גיבורינו מתעוררים לאט לאט, שותים משהו וקצת קשקושי בוקר.

קאמפרים על טנדר. רמי גלבוע
תאי הצד כוללים מטבח מתוקתק, ציוד חילוץ וארון חשמל. אפשר להוסיף מנשאי דלק, גלגל רזרבי נוסף, מיכל גז גדול, Roof box ועוד/רמי גלבוע

בבוקר מעמיסים את הציוד, ומארגנים את הטנדרים. כאשר מבינים את הפטנט סגירת הגגות לא מחייבת מאמץ פיזי גדול. קרון הטויוטה נוח יותר לתפעול, הוא לא גבוה מדי. הראם הגמלוני דורש ידיים ארוכות, או שרפרף / סולם קטן לסיוע. פעולת הקיפול פשוטה ומהירה ובסופה אתה יודע שגרגר אבק לא ייכנס לציוד, ושום דבר לא יקרוס ולא ייפול. זה הזמן לצאת לעוד יום של חוויות, מפגשים עם להקות צבאים, ראינו אפילו ראמים נדירים. לאורך הדרך אנו משוחחים עם ג'יפאים, רוכבי אופניים וצועדי שביל ישראל, זוהי ארץ ישראל הטובה והשפויה.

קאמפרים על טנדר. רמי גלבוע
נוחות הנסיעה בטויוטה עם מתלי EFS הפתיעה אותנו לטובה/רמי גלבוע

מחיר לכל קמפר

יש בישראל קהילת טיילי שטח נרחבת ותוססת, אנשים היוצאים לטייל פעמים רבות בשנה. חלקנו יוצא לנגב עם ציוד בסיסי ושימושי, אחרים משקיעים באוהלי גג, מגירות ציוד ומיכלי מים, מקררים ומטבחים ניידים. יש המטיילים בפטרול או דיסקברי ישן, אחרים מתהדרים בלנד קרוזר מודרני, רבים מטיילים בטנדרים יפאנו-תאילנדיים. הטראק-קמפרים מעניקים לטייל השטח שידרוג משמעותי ומפנק ביותר. יתרונם הגדול הוא מרחב הפנים בו ניתן לבשל, להתלבש, או להירגע ביום סגריר. מעבר לכך, אלה מוצרי מדף הבנויים ברמה גבוהה ביותר. אין אילתורים ותקלות, הכל מהודק וסגור, כמצופה ממוצר שכבר נבחן באלפי טיולים מדבריים ברחבי העולם.

קאמפרים על טנדר. רמי גלבוע
האבק נשאר מחוץ לקמפר/רמי גלבוע

הקמפר המורכב על הטויוטה האפורה הוא Alu-Cab Khaya 4 Sleeper , מחירו 106,000 שקלים (כולל מע"מ) - עמוס בכל מה שנחוץ לארבעה טיילים נחושים: מיטה עם מזרון, מערכת מים, ציוד חילוץ ובישול, אתי חפירה, מדחס, מחמם מים וחימום לתא המגורים, ועוד ועוד. בגרסה זוגית יכלול Khaya גם מטבח מושקע, ואז יגיע מחירו ל-111,000 שקלים. יש לכם כבר מקרר לרכב, בא לכם לבנות בעצמכם את הנגרות והזיווד הפנימי? קמפר Khaya ללא ציוד יעלה לכם 58,000 שקלים כולל מיטה ומזרון, וחיווט פנימי למערכות התאורה.

קאמפרים על טנדר. רמי גלבוע
שיח בטלנים בחורשה מדברית/רמי גלבוע

ה- AluCabin המורכב על הדודג' השחור מגיע ריק מציוד, מחירו 66,000 שקלים. אישטח משלימים בימים אלה את זיווד הקמפר, גם כאן מדברים על מחיר סופי של קצת מעל 100,000 שקלים. כדי להשלים את החבילה, צריך לשדרג את מתלי הטנדרים; אישטח יפנו אתכם אל סדנה מומלצת. את מתלי הטויוטה הכסופה הם שידרגו אצל 'אאוטבק טכנולוגיות'; המחיר לארבעה מתלי EFS ינוע בין 10,000 ל-15,000 שקלים, תלוי במפרט אותו תבקשו. שדרוג מתלי ה-ראם יעלה כ-20,000 שקלים או קצת יותר.

קאמפרים על טנדר. רמי גלבוע
איכות הייצור מרשימה ביותר. מימין למעלה מותקן אוהל המקלחת/רמי גלבוע

האם הקמפר שווה את הכסף?

קל לטעון שבמדינה קטנה כמו ישראל אין צורך במוצרי מחנאות מתוחכמים ויקרים כל כך והאמת היא, שבאמת אפשר לטייל גם בלי השקעה כזו. אבל אני מסתובב עם טיילי אוברלנד המשפרים ומזוודים טנדרים ורכבי שטח בסכומים גבוהים מאוד, מחליפים מכוניות ומקררים, משדרגים אוהלי גג ושאר פריטים המאפשרים להם ליהנות מתחביב חיובי ושוחר ארץ ישראל. בהסתכלות זו, מחיר הטראק קמפרים של אישטח סביר מאוד - פחות מכפי שיעלה לכם לבצע זיווד מקביל בסדנה מסודרת.

קאמפרים על טנדר. רמי גלבוע
רכבי מסעות משובחים, רק לצאת לדרך!/רמי גלבוע

יש בארץ שפע של מוצרי טיילות 4X4: סדנאות יעודיות המזוודות ומשפרות רכבי שטח, יש יצרנים ויבואנים של נגררי שטח. לכל מוצר יש זכות קיום אבל אני אוהב מאוד את הטראק קמפר מכיוון שהוא מעניק וורסטיליות גבוהה מאוד בזמן הטיול ואחריו, והוא אינו מחייב גרירה בשטח, תהליך לא פשוט. הטנדר-קמפרים של אישטח מתנהגים כמו כלים סטנדרטיים, והם מעניקים פיתרון מצוין לחניון הלילה. אהבתי את איכותם הגבוהה של הקמפרים הדרום אפריקאיים, את חוכמת השנים שהוטמעה בהם, את חיבורם האורגני לטנדרים - ואת היכולת להסיר אותם לאחר הטיול הגדול. מהיכרות ארוכת שנים עם אישטח אני גם יודע שהשירות אותו יקבלו הרוכשים יהיה טוב ואישי, למקרה בו ירצו לשדרג או לתקן משהו. הטראק קמפרים הם תוספת אטרקטיבית לשוק הטיילות בישראל. ברוכים הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully