וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן נשיא דאצ'יה נגד כלי רכב חשמליים גדולים

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 11:03

עם מכונית חשמלית יחידה וקטנה בהיצע שלה, בדאצ'יה מסתכלים על מירוץ החימוש שמביא יותר ויותר מכוניות חשמליות כבדות לכביש ואומרים שמדובר בבעיה ולא בפתרון

דאצ'יה ספרינג. אתר יצרן
דאצ'יה ספרינג: רק 969 ק"ג/אתר יצרן

בראיון שהעניק ל"אוטוקאר" הבריטי חוויאר מרטינט, סגן נשיא דאצ'יה ומי שאחראי למכירות ושיווק מכוניות החברה, הוא טוען כי יותר מדי מכוניות חשמליות כיום הן כבדות מדי ולכן מזיקות לסביבה, "אם אנחנו רציניים לגבי הפחתה קולקטיבית של פליטות מזהמים, משקל מוגזם (של מכוניות) הוא בלתי מתקבל על הדעת".

ליצרנית המכוניות הזולות מרומניה, כיום חלק מהברית של רנו-ניסאן-מיצובישי יש מכונית חשמלית יחידה בהיצע - הספרינג. זו מכונית חשמלית עירונית בעיצוב קרוסאובר, המבוססת על רנו קוויד ומציעה סוללת 26.8 קוט"ש וטווח צנוע של 230 ק"מ או 305 ק"מ בנסיעה עירונית ומהירות מירבית צנועה לא פחות של 125 קמ"ש.

מה שכן, היא שוקלת קצת פחות מטון - 969 ק"ג בלבד, בעוד אפילו מכוניות חשמליות עממיות כמו ג'ילי גיאומטרי C שוקל 1.6 טון, טסלה מודל 3 שוקלות 1.7 טון, וקרוסאוברים גדולים כמו ב.מ.וו iX כבר מגיעים ל-2.5 טונות.

לצד אלו היא גם מציגה רמת בטיחות נמוכה מאוד, כוכב בודד במבחני הריסוק וציוני משנה נמוכים מאוד בהגנה על מבוגרים, ילדים, הולכי רגל וביצועי מערכות הבטיחות שלה.

מבחן דרך: ב.מ.וו iX. רמי גלבוע
לעומת ב.מ.וו iX, עם 2.5 טון/רמי גלבוע

לדברי מרטינט, מהנתונים שלהם כל המימדים והמשקל האלו מיותרים שכן הבעלים של ספרינג נוהג בממוצע כ-40 ק"מ במהירות ממוצעת של עד 30 קמ"ש מדי יום. עוד אמר כי זו "חוסר שפיות" לאפשר ליצרניות לבנות מכוניות של שניים ושלושה טונות שמסיעים לרוב אדם בודד למרחקים של כ-50 ק"מ ביום. לדבריו הספרינג מייצגת היטב את הפילוסופיה של דאצ'יה שגורסת שאין צורך להוסיף משקל או כוח כאשר אין להם שימוש.

התפיסה של רכב חשמלי שלא מציית לחוקי המשחק של מירוץ מאות הקילומטרים בטווח המירבי הוא גם הקו המנחה אותו אימצה דאצ'יה כלפי השוק המקומי. לדברי היבואנית הספרינג שתגיע לכאן עוד השנה במחיר שעשוי להיות פחות מ-100 אלף שקל, היא הפתרון הנכון יותר לתחבורה חשמלית לפחות כל עוד תשתית הטעינה החשמלית לא רחבה מספיק, מבחינתה הספרינג מיועדת להיות מכונית שנייה בבית ותכוון לנהגים שלא נוסעים יותר מ-30 ק"מ ביום ועבור אלו הגרים בערים גם טווח של 10 או 15 ק"מ הם די והותר למרבית השימושים.

לדברי היבואנית ההתמקדות של היצרנית בתחבורה זולה ויעילה תבוא לידי ביטוי גם בשיווק הספרינג בישראל גם עם הטווח הצנוע יחסית, כתשובה לחשמליות המתמקדות בטווחים של מאות קילומטרים לטעינה שמייקרים את מחירן ולא מהווים יתרון בתנאי הנהיגה.

  • עוד באותו נושא:
  • דאצ'יה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully