וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הסכום המטורף שעיריית ניו יורק מוציאה על פיצויים מתאונות דרכים

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 1:09

הנהלת החשבונות תולשת שיערות: דו"ח חדש שמסכם את ההוצאות של עיריית ניו יורק כתוצאה מנזקי תאונות דרכים של כלי הרכב העירוניים מציג תג מחיר מבהיל למה שמתרחש ברחובות המטרופולין הענקי. האשמים: רכבי ה-SUV המשטרתיים

פורד אקספלורר של משטרת ניו יורק. NYPD,
18% מרכבי משטרת ניו-יורק הם SUV, מה שהעלה את נזקי התאונה הממוצעת ל-50 אלף דולר/NYPD

כולנו מכירים את סצנות מרדפי המכוניות מסרטי האקשן האמריקניים, אבל בחיים האמיתיים, לכל הנזקים שנגרמים בשל המצבים האלו יש בסוף מישהו שמכניס את היד לכיס ומשלם פיצויים. בעיריית ניו יורק הגיע הסכום הזה לקצת יותר מ-650 מיליון דולר בעשור האחרון, 653.9 מיליון ליתר דיוק, כאשר משטרת העיר NYPD היא האחראית למירב הנזקים. אחריה נמצאת מחלקת התברואה העירונית. שתי אלו היוו 67% מכלל התאונות שבגינן נדרשה העירייה לפצות.

בדו"ח המלא מפורטים כלי הרכב של העירייה המונים כמעט 30 אלף כלי רכב (23,664 מהם כלי רכב גלגליים) מסכם את הוצאות העירייה בין השנים 2012 ל-2022, מתייחס בפירוט לעובדה שמתוך הסכום הזה 246.8 מיליון דולר היו רק עבור פיצויים לנפגעים בתאונות בהן היו מעורבים כלי רכב של משטרת ניו יורק.

על פי האמור בדו"ח לאורך העשור המדובר הייתה ירידה בכמות התאונות המדווחות, אולם עלות הפיצויים ששולמו הלכו ותפחו עם השנים. אם בשנת 2012 עמד סכום הפיצוי הממוצע על 9,000 דולר, בשנת 2021 עלה הסכום ל-50 אלף דולר בממוצע. תשלומי פיצויים בגובה של יותר ממיליון דולר היוו רק 4% מכלל התביעות, אולם אלו אחראיות לכמעט 50% מהתשלומים הכוללים.

הסיבה? לדברי מחברי הדו"ח היא העלייה המתמדת במספר רכבי השטח של משטרת ניו יורק, שנכון להיום מהווים 18% מכלל כלי הרכב במשטרה, האחוז הגבוה ביותר ביחס לציי הרכב האחרים שמחזיקה העירייה.

כרזה של משטרת ניו יורק. NYPD,
ההמלצה: פחות רכבי עירייה, עם יותר אביזרי בטיחות כמו בלימת חירום אוטונומית/NYPD

הסיבה לנזקים בשיעור הגבוה יותר נובעים מכך שככל שכלי הרכב המעורב גדול יותר, כך גדל הנזק הסביבתי לנפש ולרכוש לו הוא גורם במקרה של תאונה. באילו שנים הייתה הגדילה המשמעותית ביותר בהצטיידות בהם? בין 2015 ל-2021. בעוד חלקן של מכוניות הנוסעים הרגילות נמצא במגמת ירידה מאז 2018.

על פי הדו"ח השנה "החסכונית" ביותר הייתה 2015, אז הוציאה העירייה 67.4 מיליון דולר בלבד ואילו בצד השני של הגרף נמצאת שנת 2021 בה הוציאה העירייה לא פחות מ-130.1 מיליון דולר.

"המגיפה של תאונות כלי רכב היא מדאיגה מאוד בהיבט הציבורי" אומר בדו"ח ברנד לנדר, החשב הכללי של העירייה, "ולמרבה הצער, צי הרכב של העירייה אינו יוצא דופן במובן הזה. אלא שכאשר אדם נפגע מניידת או משאית אשפה של העירייה, החשבון למעשה מוגש למשלמי המיסים בניו יורק".

הפתרון שמציעים מחברי הדו"ח על מנת להפחית את התאונות ולצמצם את ההוצאות הנלוות לכך, הוא לשלב טכנולוגיות בטיחות מתקדמות בכלי הרכב דוגמת בלימה אוטומטית ומנגנוני הפחתת מהירות בעיר, אבל לא פחות מכך להפחית את גודל ומספר כלי הרכב בצי העירייה.

  • עוד באותו נושא:
  • ני יורק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully