וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מסתתר מאחורי "תמונות הריגול" של טסלה

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 14:37

כבר שנים שהעולם מחכה להבטחה של טסלה להציג מכונית עממית מתוצרתה, כזו שתצליח לעמוד בתג מחיר של 25 אלף דולר, יכול להיות שזה ממש קרוב

טסלה רודיאו. אתר יצרן
יודעת להטריל כשצריך. מתוך ה"רודיאו דרייב" של טסלה בטקסס/אתר יצרן

לא הרבה יודעים את זה, אבל אי שם כאשר בטסלה הצעירה התחילו לגלגל את הרעיון לייצר מכונית סאלון, את הניסויים הראשונים לקראת מודל S העתידי הם עשו תוך שימוש במרצדס CLS להסוואה, המכונית שאילון מאסק ראה כביטוי הטוב ביותר של מכונית סאלון ספורטיבית. המכונית עצמה רוקנה ממערכות ההנעה ונשתלו בה מארזי סוללות ומנועים חשמליים על מנת לבדוק את ההיתכנות הראשונית לרעיון.

יותר מעשר שנים אחר כך ולרגע אחד היה נראה שההיסטוריה חוזרת על עצמה, כאשר באתרים שונים מתחילות לצוץ "תמונות ריגול" בהן נראית מי שלכאורה אמורה להיות טסלה מודל 2 תחת הסוואה. מדובר בדגם שנמצא כבר כמה שנים על השולחן והוא קריטי לטסלה אם היא רוצה לכבוש נתח שוק משמעותי באמת משוק הרכב: מודל 3 יקרה מדי בשביל זה. אב הטיפוס דומה באופן יוצא דופן למאזדה CX-30. האם הפעם זו מאזדה שמארחת את מערכת ההנעה של טסלה?

טסלה מודל Y ומודל 3. אתר יצרן
מודל 3 ומודל Y, מתי תגיע האחות הקטנה?/אתר יצרן

בתמונות שמקורן ככל הנראה בסין, נראית מכונית בסכמת צביעה של מכוניות הניסוי שנועדה לטשטש את קווי המתאר של המכונית, כאשר לחזיתה ואחוריה מצומדות יחידות התאורה המזוהות עם טסלה וכן כיסויי גלגל וחרטום אטום כמו זה המאפיין את מכוניות היצרנית. בחלק מהתמונות אפשר גם לראות קאליפרי בלמים אדומים עם הכיתוב טסלה עליהם. הסיבה להשערות על כך שזו אותה מודל 2 קומפקטית עולות לאור המימדים שלה לצד אנשים בחלק מהתמונות שמראים כי מדובר במכונית קטנה יותר מה-Y וגבוהה יותר מה-3.

אולם בחינה מדוקדקת יותר של התמונות מגלה שרוב הסיכויים שמדובר כאן בסוג של הטעיה, או מתיחה לכל היותר והמכונית שבאמת נמצאת מתחת להסוואה הזו היא למעשה מאזדה CX-30. כי בעוד שיחידות תאורה קדמיות ואחוריות ניתן להוסיף למכונית בלי בעיה, כמה מהרכיבים האחרים הם כבר סיפור שונה לגמרי. חלונות הצד, הפגוש האחורי, אפילו ידיות הדלתות דומים באופן חשוד לאלו של מאזדה ולא מזכירים כלל את אלו של טסלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מפעל ייצור טסלה. אתר יצרן
מתי תיכנס לייצור?/אתר יצרן

ועכשיו לשאלת המניע. לכאורה, לו הייתה רוצה טסלה להסתיר את פעילותה, הדבר האחרון שהייתה עושה הוא לשחרר החוצה מכונית "מוסווית" שנושאת באופן בולט כל כך את סממני הזיהוי המובהקים של היצרנית ועוד עם כיתוב מפורש על הקאליפר האדום. כך שלחשוב שזו באמת מכונית ניסוי רשמית, זה לא משהו שנשמע סביר מאוד.

מצד שני, צריך לזכור גם את עניין התזמון. ב-1-2 במרץ תערוך טסלה את "יום המשקיעים" שלה, אחת ההזדמנויות אותן מנצל אילון מאסק להציג תכנונים או לפחות רעיונות לתכנונים ושאר תובנות בנוגע לעתיד היצרנית בפני המשקיעים בחברה. מופעים שבעבר הביאו לגיוסים שאפשרו את המשך פעילות החברה וכאלו שעדיין נדרשים ככל שליצרנית יש שאיפות גדילה והרחבת היצור. במפגש השנה צפויה היצרנית גם לחשוף פלטפורמה חדשה, זו שתישא את המכוניות העתידיות שלה, וזה יכול להיות הרגע להציג את הטסלה הזולה.

לפני שנה הכחיש מאסק כי דגם חדש וזול נמצא בפיתוח. "אין לנו כרגע תכניות לדגם זול יותר של טסלה ואנחנו לא עובדים על מכונית של 25 אלף דולר. יתכן שתהיה מכונית כזאת בעתיד, אבל כרגע אנחנו ממוקדים בניסיונות לנצל באופן הטוב ביותר את מאגר השבבים שיש בידינו. זה לא יהיה נכון להציג כרגע רכב חדש". שנתיים קודם לכן דווקא אמר מאסק כי טסלה כי עובדת על דגם כזה. מעניין איזה מאסק נפגוש בחודש הבא.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully