וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לא חשבו על זה קודם: המהלך הגאוני של GM

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 7:29

משתגעים מזה שיש לכם טביעות אצבע על מסך המגע במכונית? יכול להיות שממש תאהבו את הפתרון שיש לג'נרל מוטורס להציע לכם. בשלב הזה עדיין מדובר ברישום פטנט, אבל אנחנו כבר לא יכולים לחכות

על דפי הכרום של הקטלוג, במחשב ובאולם התצוגה זה נראה נהדר, מסכי מולטימדיה ענקיים, חדי רזולוציה המאפשרים לשלוט בשלל פונקציות במגע קל. אבל חוץ מלהעלות את השאלה הפשוטה מה בעצם ההבדל הגדול בינם לבין התעסקות בנייד, אנחנו לומדים עוד משהו - זו חתיכת טכנולוגיה מטונפת.

כי עם כניסתם של יותר ויותר מסכים לתוך המכוניות שלנו, אנחנו מגלים גם את הצד הפחות חביב שלהם: הנטייה להתכסות בכמות טביעות אצבעות שהיא חגיגה לכל איש מעבדה לזיהוי פלילי, אבל אם אתם רק רוצים מראה נקי במכונית - זה יכול להיות סיוט.

ובכן ג'נרל מוטורס, החברה האם של שברולט, קאדילק, ביואיק, GMC והאמר רוצה לשים לזה סוף, ורשמה פטנט ראשון למערכת כזו.

הוצגה: מרצדס EQS. אתר יצרן
המראה מרהיב, אחרי כמה ימי שימוש זה כבר פחות אסטטי/אתר יצרן

הרעיון מאחורי המערכת, מזכיר במידת מה את השיטה בה עושים שימוש בפאנלים סולריים מתקדמים המצופים בחומר כימי רגיש לאור כדי למנוע התפתחות של בקטריות. אולם בניגוד לפאנלים הסולריים, תא הנוסעים של הרכב אינו חשוף לשמש ישירה, לכן בפטנט של ג'נרל מוטורס השיטה היא למקם נורות מיקרו-לד שיוצרות אור אולטרה סגול במסך המגע, ועל גבי המסך עצמו שכבה שקופה מהחומר הכימי הרגיש לאור. כאשר החומר הכימי נחשף לאור האולטרה סגול ויחד עם הלחות באוויר נוצרת תגובה כימית שמפרקת את השמנים שמותירות האצבעות שלנו על מסכי המגע. לאחר הפירוק החומרים מתאדים ומעלימים את טביעות האצבעות. מה החומר המדויק בו נעשה שימוש לא נכתב בפטנט.

מסך מגע שברולט. אתר יצרן
מתי נראה את זה במכונית שלנו? לא ממש בקרוב, אבל זה הכיוון/אתר יצרן

הגשת הפטנט בשלב זה מאותת על כיוון כללי בו נעה החברה, אולם ללא אזכור של ממש לתאריך יעד או דגם ספציפי בו תופיע המערכת הזו לראשונה. עד אז, תצטרכו להמשיך לשמור מטלית רכה בתא הכפפות, או כפפות על הידיים כדי לשמור על המסך שלכם נקי.

טיפ: לניקוי מסך מגע אין לעשות שימוש בחומרים על בסיס אלכוהול ולא בתרסיסים לניקוי חלונות, לא במגבונים לחים או מטלית לחה. מטליות מיקרופייבר יעשו את העבודה עד רמה מסוימת, אבל יש לוודא כי אלו רכות ונקיות. בחנויות לציוד מחשבים או באתרים המתמחים בחומרי ניקוי רכב ניתן להזמין מטליות רכות נטולות מוך וחומר ניקוי ייעודי למסכי מגע. ההשקעה בניקוי המתאים תחזיר את עצמה וזולה בהרבה מאשר החלפת פאנל מגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully