וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: רכבות חשמליות ל-2,000 נוסעים בקו החוף

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 14:42

רכבת ישראל החלה לבצע ניסויים בהפעלת רכבות עם 10 קרונועים מחוברים, באורך 240 מטר. המטרה: לשלב אותן בחודשים הקרובים בקו בנימינה-אשקלון כמענה לעומסים בקו

שיא ישראלי רכבת עם 12 קרונועים מחוברים באורל 240 מטר בניסוי. CLOUDVIEW שבתאי טל,
הרכבת הארוכה בעת הניסוי. תכיל פי 2 נוסעים, מה שיפחית את העומסים בקו החוף/CLOUDVIEW שבתאי טל

רכבת ישראל נערכת להשקת פתרון מיוחד לעומסים בקו החוף: ביום שלישי האחרון ביצעה הרכבת, בשיתוף משרד התחבורה, נסיעת ניסוי ראשון של הרכבת החשמלית הארוכה ביותר שהופעלה בארץ.
הרכבת כללה שני מעריכי קרונועים מתוצרת סימנס שחוברו זה לזה. לאחד מהם היו 6 קרונועים ולשני 4, ובסך הכל נסעו מחוברים על המסילה 10 קרונועים, שיצרו רכבת באורך 240 מטר.

הרכבת נערכת לרגע הזה כבר מספר שנים, ויצאה לקראתו במהלך של הארכת הרציפים בתחנות קו החוף כדי לאפשר הפעלת רכבות ארוכות יותר, שיוכלו לקלוט יותר נוסעים, ולספק פתרון לעומסים בקו. זאת כפתרון מהיר יותר עד להשלמת המסילה הרביעית באיילון שתאפשר להגדלה משמעותית של מספר הרכבות בקו החוף. רוב תחנות תל אביב כבר טופלו, ועבודות עדיין מתבצעות בתחנות אשקלון, אשדוד ובתחנת תל אביב אוניברסיטה בשיתוף נת"ע.

כל רכבת עם 10 קרונועים יכולה להסיע כ-1,000 נוסעים בישיבה ועוד כ-1,000 בעמידה. יש גם אפשרות להפעיל באותו מבנה רכבת עם 12 קרונועים, בתפוסה גבוהה יותר.

הכוונה היא להתחיל להפעיל את הרכבות הארוכות בקו החוף בסביבות יוני. כרגע ניתן להפעיל את רכבות הסימנס החשמליות רק בתצורה של ארבעה או שישה קרונעים, ולכן הן מופעלות בקו החוף רק בימי שישי ובמוצ"ש, העמוסים פחות. בהמשך יש כוונה לשלב אותן גם בקו לירושלים הסובל מעומסים גוברים, ובו משמשות כעת רכבות סימנס בתצורה של שישה קרונועים.

הרכבת החשמלית החדשה שבדרכה לישראל. 06 בנובמבר 2020. סימנס מוביליטי, אתר רשמי
בשלב הבא צפויה הפעלת הרכבות הארוכות גם בקו הרצליה ירושלים/אתר רשמי, סימנס מוביליטי

לקרונועים החשמליים הספק של עד 8,046 כוחות סוס (6,000 קילוואט), ומשולבות בהם מערכות טכנולוגיות מתקדמות, אשר מאפשרות שירות משודרג לנוסעים, לצד בטיחות משופרת. בין היתר, משולבת בהם מערכת אוטומטית המאפשרת תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים ברכבת; מערכת מידע חכמה לנוסע, המחוברת לפיקוד הרכבות הארצי ול-GPS, ומציגה את מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך; ומערכת דיאגנוסטיקה חכמה המנטרת את מצב התחזוקה של הרכבת ומאפשרת גילוי ותיקון תקלות בזמן אמת.

עם זאת הנוסעים מתלוננים מהרגע הראשון על מבנה הכיסאות בקרונועים ועל שולחנות העבודה הקטנים המקשים על שימוש במחשב בנייד. ברכבת הבטיחו לשנות את התצורה של הקרונועים שיגיעו בעתיד, ולבצע שינויים באלה שכבר בשירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully