וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקצרים את התור לטעינה מהירה בנסיעות דרומה

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 16:04

אפקון ודור אלון החלו להפעיל בדבירה מתחם לטעינה אולטרה מהירה של 6 חשמליות בו זמנית. המתחם הגדול בארץ מחוץ לרשת טסלה יסייע בקיצור פקק הטעינה בחלקו הדרומי של כביש 6 ובדרך לאילת

מתחם טעינה מהירה דבירה דור אלון אפקון. אפקון תחבורה חשמלית,
המתחם בדבירה. 2 שקל לקוט"ש/אפקון תחבורה חשמלית

בשורה טובה לבעלי מכוניות חשמליות על רקע המחסור בעמדות טעינה מהירות ברחבי בארץ. דור אלון ואפקון תחבורה חשמלית החלו בשבוע שעבר להפעיל את מתחם הטעינה המהירה הגדול ביותר מחוץ לרשת של טסלה בארץ, שעדיין סגורה לבעלי מכוניות של יצרנים אחרים.

מדובר בשדרוג לתחנת דור אלון בדבירה, דרומית לבית קמה, על הקטע המשותף לכביש 6 ו-40. לעמדת האולטרה מהירה (175 קוט"ש) במקום נוספו עוד 5 עמדות בעוצמה של 150 קוט"ש, המאפשרות טעינה של 6 מכוניות במקביל, לעומת עד 2 ברוב עמדות הטעינה המהירות האחרות בארץ.

מחיר הטעינה לא זול - 2 שקל לקוט"ש, כמו בשאר הרשת של אפקון. טסלה למשל גובה 1.2 שקל ברשת שלה . באפקון מנמקים את המחיר, הגבוה פי 3 ממחירה של טעינה בתעריף ביתי, בעלויות הגבוהות של הקמת מתחמי טעינה מהירה, הגדלת קיבולת החשמל במקום, והתקנת עמדות הטעינה המהירות.

עמדות נוספות במתחם. אחרי שב-2022 נמכרו כאן 27 אלף חשמליות, והשנה כבר כ-10,000, יש מחסור בעמדות

מתחם טעינה מהירה רכב חשמלי דבירה דור אלון אפקון. אפקון תחבורה חשמלית,
מתחם טעינה מהירה רכב חשמלי דבירה דור אלון אפקון/אפקון תחבורה חשמלית

מיקום המתחם רלוונטי לרוב החשמליות שנוסעות לאילת ובחזרה ומהווה גיבוי לעמדות המהירות בתחנות דור אלון הצפוניות יותר בכביש 6, שבכל אחת יש אפשרות לטעון במקביל בטעינה מהירה רק שתי מכוניות.

בישראל יש היום כבר 200 מתחמי טעינה מהירה לרכב חשמלי, בעיקר בתחנות דלק ובמרכזי קניות. למרות שגם חברות טעינה אחרות מתחילות להציב בהם עמדות המאפשרות טעינת לפחות שתי חשמליות בו זמנית, יש עדיין מחסור גם במיקומים וגם בעמדות זמינות. זאת על רקע תקלות בעמדות הקיימות שגורמות כבר כעת לכך שלעתים נאלצים בעלי חשמליות להמתין בתור לטעינה.

טסלה היא היחידה שבכל המתחמים שהקימה יש אפשרות לטעות בין 4 ל-8 מכוניות בו זמנית, אולם בניגוד לאירופה ולארה"ב שבהן היא מתחילה לאפשר גם טעינת חשמליות שאינן מתוצרתה, בישראל המתחמים שלה עדיין לא מאפשרים זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully