וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפא רומיאו חשמליות בדרך, כולל ג'וליה עם 1,000 כ"ס

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 9:25

בין 2024 ל-2027 תשיק אלפא ארבע חשמליות חדשות, רובן דווקא קרוסאוברים, כולל ספינת דגל חדשה לארה"ב ולסין. אבל גם מנוע השריפה הפנימית יזכה לכמה הפתעות

אלפא רומיאו גלוריה, קונספט לסדאן עתידית. IED,
אלפא רומיאו גלוריה קונספט. האם משהו ממנה יגיע לג'וליה החשמלית?/IED

כבר הרבה שנים שאלפא רומיאו מגבשת תוכניות פיתוח שגורמות לחובבי הרכב להאמין שהנה היצרנית האיטלקית חוזרת בקאמבק אמיתי כדי להתמודד סוף סוף ראש בראש מול ב.מ.וו ושאר מותגי היוקרה. ותמיד זה נגמר בעוד קשיים תקציביים, ביטולי דגמים וגרסאות, עיכובים ומבחר דגמים מצומצם מאוד. כמו המבחר הנוכחי שלצד הטונאלה החדש כולל את הג'וליה והסטלביו, בני 7 שנים.

הפעם זה נראה מבטיח יותר, תחת ההנהלה החדש שהגיעה מפיג'ו בעקבות המיזוג עם קבוצת פיאט קרייזלר והקמת חברת האם סטלנטיס. בראש ההנהלה עומד מנכ"ל ז'אן פיליפ אמפרטו, לשעבר מנכ"ל פיג'ו שהיה אחראי על הקאמבק שלה בעשור הקודם. בראיון ל"קאר" הבריטי הציג אמפרטו את התכנית שנועד לסגור את הפערים בהיצע של אלפא, שכל המתחרות שלה מציגות מבחן דגמים גדול פי 2 עד 4 במספר, בזמן שאלפא עדיין לא מוכרת אפילו מכונית חשמלית אחת.

אלפא רומיאו סטלביו. יח"צ,
סטלביו. למתחרות כבר יש קרוסאוברים חשמליים, לאלפא יהיה ב-2026/יח"צ

2024: קרוסאובר חשמלי קטן. באלפא מבקשים מבעלי ג'ולייטה ומיטו לחכות קצת עם החלפת האוטו, ולהמתין לג'יפון הקטן והמוזל שתשיק בשנה הבאה. הבסיס תהיה הפלטפורמה שמשמשת את פיג'ו 2008 ואת ג'יפ אוונג'ר החדש, כשאלפא תציע גרסה חשמלית מלאה וגרסה היברידית מתונה.

2025: ג'וליה חדשה. אחרי תשע שנים תחליף אלפא את הסדאן מנהלים שלה ביורשת חשמלית מלאה, על בסיס הפלטפורמה החדשה של קבוצת סטלנטיס. התוכניות מדברות על הספקים של 350 עד 800 כ"ס בגרסאות הרגילות ו-1,000 כ"ס בקוודריפוליו, עם בחירה בין הנעה אחורית לכפולה. מערכת חשמלית 800 וולט אמורה לאפשר טעינה סופר מהירה, ולחלק מהגרסאות יהיה טווח של 700 ק"מ.

2026: סטלביו חדש. שוב כדגם אח לג'וליה, עם אותם מכלולים, וטווח מעט יותר קצר בגלל מבנה הקרוסאובר.

2027: קרוסאובר גדול חדש. קצת חילול הקודש בעיני אלפיסטים, אבל זה מה ששווקי הרכב הגדולים בעולם, בסין ובארה"ב דורשים: רכב פנאי גדול, שיתחרה בפורשה קאיין ובב-מ-וו iX.

עוד לפני כן עשויה אלפא להשיק עוד השנה מכונית על חדשה, עדיין לא חשמלית, בייצור מוגבל. שיחות עם לקוחות רלוונטיים כבהר נערכות ומקדמות מועברות לשמירת מיקום בתור, אבל החלטה סופית על ייצור תתקבל רק ברבעון הבא.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully