וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית נחטפה עם הילד, חברת האיתור סרבה לסייע למצוא אותה

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 12:49

חברת שירותי איתור מיקום סירבה לסייע לאישה שרכב הפולקסווגן אטלס שלה נחטף עם הילד בתוכו כי לא שילמה דמי מנוי. פולקסווגן: "הפרה של תנאי השירות"

פולקסווגן אטלס. אתר יצרן
פולקסווגן אטלס, האם נכנסה לרגע לבית, הגנבים ניצלו את ההזדמנות/אתר יצרן

יום חמישי בבוקר בפרבר צפוני של שיקאגו בארה"ב. אם המתכוננת לצאת מביתה מכניסה את הילד הקטן שלה לתוך מכונית הפולקסווגן אטלס ונכנסת בחזרה לתוך הבית על מנת להביא את אחיו החוצה למכונית.

את ההזדמנות הזו ניצלו שני חוטפי מכוניות שלדברי המשטרה המקומית המתינו מעבר לכביש במכונית מסוג ב.מ.וו, כאשר חזרה האם הביתה, הם נכנסו לרכב וניסו להימלט עימו מהמקום. האם שיצאה בינתיים מהבית ניסתה להתעמת עם החוטפים, אך אלה הכו אותה ואף דרסו אותה בניסיון להימלט מהמקום תוך שהם פוצעים אותה באופן קשה.

עד נקודה זו, הסיפור, שפורסם במספר כלי תקשורת בארה:ב אינו שונה בהרבה מסיפורי חטיפת כלי רכב בהם מנצלים הגנבים שעת כושר, בחלק מהמקרים, כמו זה שהתרחש גם בארץ במאי אשתקד - הם עושים זאת גם כאשר ברכב ישנם ילדים.

אלא שלמכונית הזו הייתה מערכת איתור בשם Car-Net שמפעילה החטיבה האמריקאית של פולקסווגן ולכאורה אמורה לאפשר איתור מהיר וקל של הרכב בתוך רגעים.

פולקסווגן אטלס. אתר יצרן
יש מערכת איתור, אך החברה סירבה להעביר את הפרטים/אתר יצרן

האשה שחייגה למוקד החירום, ניסתה יחד איתם ליצור קשר עם חברת האיתור על מנת לקבל מידע על מקום הימצאו של הרכב. למרבה ההפתעה, אנשי השירות סירבו להפעיל את מערכת האיתור ולתת את הפרטים, גם לגופי הביטחון, מכיוון שהמנוי של בעלי הרכב לא היה בתוקף.

רק בחלוף פרק זמן שלא פורט, התאפשרה הגישה לפרטים אודות מיקום הרכב ובעקבותיה מרדף אחר גנב הרכב, שבינתיים עצר בחנייה של בית עסק באיזור, שם השאיר את הילד בן השנתיים ונמלט. בעלי העסק אספו אותו אליהם עד להגעת השוטרים למקום. מאוחר יותר גם אותר הרכב הגנוב.

בתגובה של חברת פולקסווגן נאמר כי ישנו נוהל ברור למקרי חירום מסוג זה עבור גופי צד שלישי המספקים את השירותים הללו, כמו במקרה של Car-Net, נוהל שהופעל במקרים קודמים בהם נחטפו מכוניות עם ילדים בפנים גל ללא דמי מנוי לשירות. "למרבה הצער", נאמר בתגובה שלה "במקרה זה הייתה הפרה של הנוהל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
מסלול גניבת הרכב עם הפעוט סמוך לטולכרם, 28 במאי 2022. פוינטר, צילום מסך
הדמיה של מסלול הרכב החטוף מהאירוע במאי 2022/צילום מסך, פוינטר

עם ההתקדמות של מערכות ההגנה לרכב, פונים חלק מהגנבים לגישה הישירה והאלימה של גניבת רכב כאשר הוא מונע תוך יצירת הסחת דעת כמו ביום תאונה או כמעט תאונה. סוג גניבות כזה נצפה גם במקרים של עצירה לתדלוק והשארת הרכב מונע, ביציאה "רק לרגע" מהמכונית ביום חם כאשר רוצים להשאיר את המזגן עובד או בסיטואציות כמו זו של הרכב הגנוב מה מכניסים את הילדים לרכב ב"נגלות".

אז עם או בלי מערכת איתור מרחוק לרכב, לעולם אל תשאירו רכב מונע ללא השגחה ועל אחת כמה וכמה לא עם ילדים קטנים בתוכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully