וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת המסילה המזרחית תפוצל: ראש העין ב-2026, לוד ב-2027

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 8:26

בשבוע שעבר החלה הנחת הפסים בפרויקט הדגל של שרת התחבורה מירי רגב. אבל הפרויקט יופעל במלואו רק בעוד 4 שנים ולא יחובר כרגע למסילה לירושלים ולמודיעין

הנחת פסי הרכבת הראשונים במסילה המזרחית. נתיבי ישראל,
מניחים את הפסים במסילה המזרחית/נתיבי ישראל

בשבוע שעבר הכריז משרד התחבורה על תחילת הנחת הפסים בתוואי המסילה המזרחית, במקטע הצפוני שלה, שמבוצע בידי חברת נתיבי ישראל.

במשרד התגאו שהעבודות להנחת המסילות, מערכות הרכבת, מערכות איתות ובדיקות ההרצה צפויות להימשך כשנתיים, עד סוף 2025 ואז תמסור נתיבי ישראל את הפרויקט לאחריות רכבת ישראל, שתפעיל את הקו ב-2026, לאחר חשמולו וביצוע הבדיקות והאישורים הנדרשים.

אולם אז יפתח רק השלב הראשון של המסילה: עד תחנת ראש העין, באמצעות החיבור למסילת קשת השרון.

הנוסעים יצטרכו להחליף רכבת כדי להמשיך בדרכם למרכז או לדרום, כאשר לחלק מהיעדים כמו ירושלים או באר שבע, הם יצטרכו להחליף שוב רכבת. באותו מועד יפתחו רק שלוש מחמש התחנות בקו: חדרה מזרח, השומרון-טיבה, וטירה כוכב יאיר והעומס במסילות איילון לא יאפשר רכבות ישירות מהמסילה המזרחית לתוך ת"א לפחות עד פתיחת המסילה הרביעית באיילון, שמתוכננת רשמית כעת לשנת 2028, אולם גורמי תשתית מעריכים שתתרחש בפועל רק ב-2030.

הנחת פסי הרכבת הראשונים במסילה המזרחית. נתיבי ישראל,
העבודות על המסילה/נתיבי ישראל

המסילה המזרחית, שבבנייתה מושקעים 10 מיליארד שקל, נועדה להקל על העומס במסילות איילון באמצעות רכבות ישירות מהצפון לדרום, ולהסיט אליו תנועת מטענים והגדלה משמעותית של הסעתם וכך להוריד אלפי משאיות מהכבישים העמוסים, ואת תנועת החיילים בימי ראשון וחמישי.

אך כל זה יוכל להתרחש רק ב-2027, כאשר ייפתח חלקה השני של המסילה המזרחית, בין ראש העין ללוד שמבצעת רכבת ישראל, הכולל את תחנות אלעד ותעופה, שתשרת את אזור התעסוקה הצמוד האירפורט סיטי, ובאמצעות קו אוטובוס, את נתב"ג.

למרות ההשקעה הגדולה בחר משרד התחבורה לבנות כעת את המסילה המזרחית ללא חיבור למסילה ירושלים ומודיעין, וללא חיבור ישיר למסילת לוד תל אביב, כך שגם ב-2027 נוסעיה יצטרכו להחליף רכבת בדרך לת"א או לבירה. חיבור כזה מתוכנן רק בעתיד, וטרם תוקצב, ורק כשיושלם יאפשר רכבות ישירות מהצפון לירושלים, למשל.

פרויקט המסילה המזרחית, כולל הקמת מסילה חשמלית כפולה באורך של 65 קילומטרים, מחדרה מזרח ללוד. המסילה הכפולה תאפשר נסיעת רכבות חשמליות במהירות של 160 קמ"ש.

עוד כולל הפרויקט, 30 הפרדות מפלסיות, שדרוג התוואי ושיפורים גיאומטריים, הקמת מחלף אל-על ו-10 מבני דרך נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully