וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב דרשה 700 מיליון שקל, סמוטריץ' נתן רק 360 מיליון

קינן כהן, אודי עציון

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 10:32

בדיון בוועדת הכלכלה התברר כי שרת התחבורה לא הצליחה להשיג את המימון להוזלת הנסיעה בתח"צ, וחלק מהכסף יגיע מקיצוץ פנימי בתקציב המשרד

רכבת, אוטובוס. שאטרסטוק, עיבוד תמונה
אולי נדאג לתקצב רפורמה לפני שנכריז עליה?/עיבוד תמונה, שאטרסטוק

בישיבה דלת משתתפים הבוקר בוועדת הכלכלה המשיכו לדון בתקצוב הרפורמה ברפורמה של התחבורה הציבורית.

בשבוע שעבר התכנסה הוועדה על מנת לאשר את סעיפי השינוי שיזמה שרת התחבורה מירי רגב ברפורמה של קודמתה מרב מיכאלי: תמחור מוזל ליישובים בפריפריה, אשכולות סוציו-אקונומיים נמוכים, נסיעה חינם כבר מגיל 62 לנשים ו-67 לגברים במקום מגיל 75, והגדלת ההנחות למוגבלים בניידות.

הדיון נעצר בשלב ההסכמות על מקור התקציב לשינויים. רגב דרשה מהאוצר 700 שקל למימון המהלך, והצהירה שקיבלה 500 מיליון.

אולם בדיון התברר כי האוצר הסכים לממן מתוך עלות הרפורמה רק 360 מיליון שקל, ועוד 140 מיליון שקל יגיעו מהסטות פנימיות בתקציב משרד התחבורה הקיים, ככל הנראה על חשבון הגדלה מתוכננת של תדירויות בחלק מהקווים.

שרת התחבורה  מרב מיכאלי  בתחנה המרכזית באר שבע לרגל כניסתה של מהפכת ״דרך שווה״ לתוקף, 1 באוגוסט 2022. בועז אופנהיים, לשכת העיתונות הממשלתית
השרה מיכאלי הציגה פטור מגיל 75 לנוסעים, השרה רגב רוצה להוריד ל-67 לגברים ו-62 לנשים/לשכת העיתונות הממשלתית, בועז אופנהיים

סגן הממונה על התקציבים באוצר, איליה כץ, אמר בדיון כי תקציב הסובסידיה לתחבורה ציבורית גדל כל שנה בכ-200-250 מיליון שקל, והשנה סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ" ושרת התחבורה רגב על תוספת כוללת של 680 מיליון שקל, שמיועדת עבור הרפורמה ועבור העלאת שכר הנהגים ל-50 שקל לשעה באופן קבוע. מיכאלי סיכמה עם האוצר עוד בשנה שעברה על העלאת השכר לאותו סכום, אבל רק ל-2022.

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) ביקש שהאוצר ומשרד התחבורה יגדילו כל אחד את מימון הרפורמה ב-40 מיליון שקל מכל צד. נציג האוצר אמר כי אין לכך מקור תקציבי ומ"מ מנכ"ל משרד התחבורה אבנר פלור ביקש שבוע כדי לבחון את הסוגיה.

יו"ר הוועדה ביטן גם ביקש שהביטוח הלאומי יממן נסיעת נכים המתניידים בכיסא גלגלים ברכבת, עד שמשרד התחבורה יממש את הבטחותיו להנגיש גם את קווי התחבורה הציבורית הבין עירונית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דיון ועדת הכלכלה, כנסת, 18 בינואר 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
יו"ר ועדת הכלכלה דורש מימון להסעת נכים עד שמשרד התחבורה יממש את הבטחתו להנגשת האוטובוסים/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ח"כ אליהו ברוכי (יהדות התורה) הציע להחיל פטור מתשלום על נסיעה באוטובוס על יותר מילד אחד בגיל של עד 5 שנים. לטענתו משפחות שנוסעות בתחבורה הציבורית הן הרבה פעמים בעלות יותר מילד אחד, והמצב שנוצר בפועל הוא ש"מצמידים" את הילדים הנוספים לנוסעים אחרים על מנת שלא לשלם עליהם. יו"ר הועדה ביטן העיר כי אם יש כוונה לעשות את השינוי הזה, יש למצוא גם לו פתרון שכן התקצוב שלו יבוא על חשבון משהו אחר.

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, רן שדמי, דחה את ההצעה ואמר כי הדבר הוא גם בטיחותי ומבטיח שיהיה מי שילווה כל ילד קטן, ומצד שני גם לא יאפשר למורה לנסוע עם כיתה שלמה בחינם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully