וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקתם לשלם על האוטו? הוא ייסע לבד בחזרה לסוכנות

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 11:52

בפורד רוצים לעשות לעצמם חיים קלים כאשר לקוחות לא עומדים בתשלום החודשי: החברה רשמה פטנט על מערכת שתסיע את הרכב באופן אוטונומי לסוכנות, או ישר למגרש הגרוטאות אם הוא כבר לא שווה הרבה

פורד F-150 חשמלי. אתר יצרן
אי תשלום על הרכב? הוא יעזוב אתכם עצמאית/אתר יצרן

המכוניות החשמליות הכניסו לחיינו את המושג "חרדת טווח", החשש שטווח הנסיעה של המכונית לא יספיק לנו להגיע הביתה. ובכן, בקרוב אנחנו עשויים להתחיל להתעסק בחרדה חדשה-ישנה "חרדת נטישה" של המכונית שלנו.

בפורד עובדים על מערכת שתאפשר לה להתמודד טוב יותר עם מקרים של לקוחות שאינם עומדים בתשלום החודשי על המכוניות שלהם. יצרנית המכוניות הגישה את הפטנט כבר באוגוסט 2021, אבל הוא פורסם עכשיו ועם תוספת מעניינת.

בבסיס הרעיון היה לאפשר לחברה לנטרל מרחוק אביזרים כמו מערכת המולטימדיה, בקרת האקלים, בקרת השיוט, ביצועי המנוע שילכו ויופחתו כ"דרדור אמצעים" מול לקוחות לא משלמים אם אלו לא שועים להתראות עד כדי נעילה של הרכב. אבל עם פרסומו נראה שנוסף עוד היבט - הזזה מלאה של הרכב מבית הלקוח.

מוסטאנג מאך E. יצרן, אתר יצרן
יעזוב את החניה בחזרה/אתר יצרן, יצרן

לפי התיאור, במקרה של אי תשלום, במכוניות בעלות יכולות אוטונומיות למחצה "תוכל המערכת להזיז את הרכב מנקודה אחת לנקודה משנית המאפשרת גרירה נוחה יותר של המכונית" כלומר, זו יכולה להיות רק "שליפה" של כלי הרכב מתוך חניה ביתית לצורך גרירה שלה - משהו שלא דורש יכולות אוטונומיות יוצאות דופן וכבר מופיע במכוניות של ב.מ.וו ויונדאי מסוימות.

בעתיד, אם המכונית מצוידת במערכת נהיגה אוטונומית מלאה, תוכל החברה לשלוט עליה מרחוק ולהסיע אותה משטח הלקוח לידי הגוף המלווה או הבעלים החוקי של כלי הרכב. באופן מעניין מצוין גם שאם הגוף המלווה יחליט שערך הרכב אינו מצדיק את הטיפול - תיסע המכונית לבד למגרש הגרוטאות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מגרש גרוטאות. ShutterStock
המכונית לא שווה הרבה? היא תיסע ישר למגרש הגרוטאות/ShutterStock

בקשת הפטנט לא מתייחסת למועד בו יתחיל לפעול או מציין כלי רכב מסוימים בהם תהייה פעילה המערכת. כמה זה בר יישום? ובכן, ברגע שמכונית מחוברת לאינטרנט (כמו כלי רכב בעלי יכולת עדכון דרך האוויר), העסק נגיש מאוד לכל יצרן או ספק גם מרחוק. העניין השני הוא שהפטנט כן יורד לרמת פירוט שמצביעה על יכולות או לפחות כוונה ליישם את הרעיון הזה. בין השאר על האופן בו מערכת התקשורת של המכונית יכולה להסתנכרן עם השליטה בפתיחת דלת המוסך הביתי, יידוע של כוחות אכיפת החוק על נטילת הרכב "ללא רשות" ועוד.

האם צריך להתחיל להרכיב סנדלי דנבר על המכוניות שלכם כדי למנוע מהן לצאת בעצמן מהחניה? לא, ממש לא. הגשת פטנט היא הרבה פעמים לא סימן לכניסה של טכנולוגיה לייצור, אלא הרבה פעמים פשוט דרך להגן על הרעיון עצמו. וגם אם כן, העתיד של יכולות אוטונומיות שיאפשרו למכונית לצאת לדרכה עצמאית עדיין רחוקות. לגבי נטרול מרחוק של אבזור כאמצעי לחץ? את זה אנחנו רואים קורה הרבה לפני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully