וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת החוק החדשה שרוצה לאסור על כלבים להוציא את ראשם מחלון הרכב

5.3.2023 / 0:07

כלבים עשויים להיות עברייני תנועה? הצעת חוק לרווחת בעלי חיים בפלורידה רוצה לאסור על כלבים להוציא את ראשם מחלון הרכב במהלך נסיעה. כמובן שאלה הבעלים שלהם שישלמו את הקנס

כלבה עיוורת מבינה שהיא בדרך לגינה/@kidathepyr

הצעת חוק שצפויה לעבור בבית המחוקקים בפלורידה תאסור על כלבים להוציא את ראשם מחלונות הרכב במהלך נסיעה, בנוסף לשורה של אמצעים אחרים.

הצעד המוצע הוא חלק מחוק 932 של הסנאט המקומי, הצעת חוק גורפת לרווחת בעלי חיים בחסות מנהיגת המיעוט בסנאט, לורן בוק. סעיף 1 להצעת החוק עוסק בהובלת כלבים במכוניות. הסעיף יאסור על תושבי פלורידה לאפשר "לכלב להוציא את ראשו או כל חלק אחר מהגוף מחוץ לחלון רכב בזמן שהאדם מפעיל את הרכב בכביש ציבורי", כך נכתב. הצעת החוק משמעותה שהמפרים אותו ייחשבו כמי שעברו עבירת תנועה לא פלילית.

הסעיף כולל גם תקנות נוספות כיצד ניתן להסיע כלבים במכוניות. אם החוק יעבור יאסר על תושבי פלורידה להחזיק כלבים בחיקם בזמן נהיגה או להסיע את הכלבים שלהם על מדרגת העליה לרכב, הפגוש, מכסה המנוע, הגג או תא המטען של הרכב.

במקום זאת, הוא קובע שכלבים הנוסעים ברכב מנועי בכבישים ציבוריים חייבים להיות מאובטחים בארגזים בגודל מתאים, מרוסנים עם רתמה או חגורת בטיחות לחיות מחמד, או "תחת שליטה פיזית של אדם שאינו נוהג ברכב". כלב שאינו מאובטח או רתום עלול לספוג מכה קשה בשעת תאונה ואף בלימה חריפה, ועלול לעוף בחלל הרכב ולפגוע בנוסעים.

עוד חוקים נהיגה משונים
חוקי התנועה המוזרים ביותר בעולם נחשפים - ואתם לא תאמינו להם

לשמור על הרישיון: עבירות התנועה שלא הכרת

בנוסף, הצעת החוק מציעה הגבלות חדשות על גזירת טופרי חתול, ניסויים קוסמטיים בבעלי חיים, התאכזרות לבעלי חיים ומכירת ארנבות. סעיף 9 להצעת החוק ייצור "רישום מתעליים בבעלי חיים", בדומה לרישומים הקיימים כיום לעברייני מין. החל מ-1 בינואר 2024, מידע על אנשים שהורשעו בהתעללות בבעלי חיים יתפרסם באתר מדינה נגיש לציבור. המרשם יכלול את שמו החוקי והכינוי של כל עבריין, כתובת, תאריך לידה ותצלום. מתעללים רשומים גם לא יורשו "להיות בעלים, להחזיק או להתגורר באותו בית שבו מתגורר בעל חיים, אלא אם כן הורשה לזאת לפי צו בית משפט".

עוד באותו נושא

יש מדינות בהן אסור לנהוג בלי חולצה ויש כאלה בהן אסור להטריד מינית את הרכב שלכם

לכתבה המלאה

זו הסכנה:

"הכלב שלי אמר הגוף שלו - הבחירה שלו"

לאחר שפורסמו החדשות על הצעת החוק, מגיבים בעמוד הפייסבוק של בוק שיתפו את תלונותיהם בנושא. "דיברתי עם הכלב שלי, הוא אמר 'הגוף שלו, הבחירה שלו' ושתדאגי לעניינים שלך בכל הנוגע לאופן שבו הוא בוחר ליהנות מנסיעה במכונית", כתב אחד המגיבים ואחר הוסיף: "את נגד כלבים שמוציאים את הראש מהחלון? ברצינות אנשים לא יכולים להרשות לעצמם שכר דירה אבל זו הדאגה שלך?".

בוק, הסנאטורית שנתנה חסות לחלק מהצעת החוק הקשורה לחלונות הרכב, אמרה שהיא פתוחה לתיקון החקיקה "תוך הגנה על כוונת רווחת בעלי החיים". בוק אמרה בהצהרה ששיתפה עם CNN שלמשפחתה יש שלושה כלבים גדולים ש"אוהבים להוציא את הראש מהחלון".

"אני מברכת ומעריכה את כל התגובות הציבוריות בנושא זה, שהוא רק חלק אחד מהשינוי המוצע של מערכת רווחת בעלי החיים במדינה כפי שהובאו אליי על ידי וטרינרים וסנגורים", הוסיפה.

התגובות

למה הם בכלל עושים את זה והאם זה מסוכן?

בוק הוסיפה: "אנחנו יכולים בקלות לתקן את הסעיף הזה מתוך הצעת החוק תוך הגנה על כוונת הקהילה לרווחת בעלי החיים והווטרינרים שהציעו את המדיניות בגלל פציעות לא מכוונות שהם טיפלו בהם - ואנחנו נעשה זאת".

האיגוד האמריקני לרפואה וטרינרית מציין באתר האינטרנט שלו שלאפשר לכלב להוציא את ראשו מחלון המכונית הוא "צעד מסוכן מאוד עבור הכלב". המצב מגביר את הסיכון לפציעה מ"חפצים מוטסים" ואת הסיכון של הכלב ליפול מהחלון, להיזרק מהרכב במהלך תאונה או לקפוץ מהחלון לכביש.

נכון לעכשיו, שום חוק פדרלי לא מחייב לחגור חיות מחמד בתוך הרכב, כשמתוך 50 המדינות בארה"ב - רק הוואי אוסרת על נהגים לנהוג כשחיית המחמד שלהם ישובה על ברכיהם. בהוואי, נהיגה כשהכלב בחיקך אינה חוקית: הכלב נדרש לחגורת בטיחות או להימצא בכלוב כשהוא במכונית נוסעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully