וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעלת הקו האדום בדרך להידחות למאי

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 21:27

בנת"ע ובמשרד התחבורה מחפשים יום שישי מתאים לפתיחה אחרי יום העצמאות בסוף אפריל. ההפעלה תתחיל בתדירות של 5-6 דקות בלבד, ולא ברור מתי תואץ. הערב: ניסוי הפעלת 36 רכבות במקביל

נסיעת מבחן של הרכבת הקלה ביפו. 21 באוקטובר 2021/נת"ע

הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן ייפתח ביום שישי, כדי להתחיל ביום הפעלה קצר עם ביקושים נמוכים מהשאר. עכשיו רק צריכים משרד התחבורה ונת"ע להסכים על איזה יום שישי.

הלילה תקיים נת"ע, שבונה את הקו, ניסוי מערכתי בהפעלה במקביל של 36 מ-45 הרכבות שנרכשו לקו. תוצאות הניסוי צפויות לשמש את משרד התחבורה בהחלטה אם להעניק את האישור למסירת הקו לידי חברת תבל של אגד, שנזן מטרו ו-CCECC הסיניות, שזכתה במכרז להפעלתו. לפי ההסכם יהיו לתבל 45 ימים לתרגל את הפעלת הקו עם הנהגים וצוותי ההפעלה שלה, לפני שתתבקש להתחיל בהפעלה מסחרית.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה לאחרונה כי הבהירה לנת"ע שעליה להתחיל בהפעלה מייד אחרי יום העצמאות, אחרת ינקטו סנקציות נגד נת"ע. אולם יום העצמאות חל השנה ביום רביעי ה-28 באפריל, ובשבוע שבו חל גם יום הזיכרון הצמוד, לא ברור אם ימצא הזמן לאירוע השקה גדול בהשתתפות השרים, וסביר שגם ראש הממשלה, או שהאירוע יידחה לשישי שאחר כך, ה-5 במאי.

הקו האדום של הרכבת הקלה שדרות ירושלים יפו. נת"ע, מערכת וואלה!
ניסוי ההפעלה של הקו האדום בשדרות ירושלים. האם הולכי הרגל ורוכבי הקורקינטים יאפשרו לרכבת לעבור?/מערכת וואלה!, נת"ע

במקור היה אמור הקו להתחיל לפעול באוקטובר 2021, ואחר כך בנובמבר 2022. מאז פשוט נמנעים נת"ע ומשרד התחבורה, גם בימיה של מרב מיכאלי וגם תחת מירי רגב, להתחייב בפני הציבור לתאריך חדש.

כך או כך, כבר עכשיו ברור שהקו האדום יתחיל לפעול רק במתכונת חלקית, שתהפוך אותו אטרקטיבי פחות מצד אחד, ועמוס הרבה יותר. ההפעלה תתחיל עם כמחצית מהרכבות המיועדות, ובתדירות של רכבת אחת ל-5-6 דקות בלבד. בנוסף יופעל רק קו אחד, מפ"ת לבת ים, כאשר קו נוסף, מקוצר ומהיר יותר, שיסע בעיקר בקטע התת קרקעי מפ"ת לתחנת אליפלט בגבול תל אביב יפו, יופעל רק בהמשך.
בנת"ע מעדיפים שלא להתחייב להפעלה מלאה בטרם בחנו את זמני הנסיעה בפועל, את קצב הכניסה והיציאה של הנוסעים מהרכבות ואת מהירות הנסיעה בפועל בשדרות ירושלים ביפו, שהולכי רגל ורוכבי אופניים התרגלו להתייחס אליהן כמדרחוב וכעת יצטרכו לפנות את הדרך לרכבת הקלה. בירושלים פועלת הרק"ל לאורך רחוב יפו המשמש במקביל כמדרחוב, בדו קיום עם הולכי הרגל והרוכבים, אבל במרכז יש יותר רוכבי כלים חשמליים ושליחים שרוכבים באגרסיביות.

רק לאחר תחילת ההפעלה המסחרית יתברר אם הקו האדום עומד בתכנית ההפעלה שלו, שלפיה תוכנתו הרמזורים בקטע העילי שבין תחנת אליפלט לבת ים קוממיות, ומספיק לתפוס את הגל הירוק שתוכנן לו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מפת הרכבת הקלה בגוש דן ב-2024. נת"ע,
מפת הרכבת הקלה: הייתה אמורה להיות מוכנה כולה בשנה הבאה. האיחור כעת: לפחות 4 שנים/נת"ע

מאחר ובכל מקרה בגלל העיכובים הרבים בפרויקט, שמסלולו והיקפו תוכננו לפני יותר מ-20 שנה ולפי תחזיות התנועה של אז, ובגלל תחילת ההפעלה החלקית, צפוי הקו להיות עמוס מאוד כבר מימיו הראשונים. זאת אחת הסיבות שכבר ב-2015 הפסיק משרד האוצר להתנגד להקמת מערכת מטרו יקרה בנוסף למערכת הרכבת הקלה, שתכלול גם את הקו הירוק מראשון לציון להרצליה, והקו הסגול מתל אביב לגבעת שמואל ולאור יהודה, שאמורים להיפתח ב-2028 וב-2026, בהתאמה. אולם המטרו מתוכנן רשמית כעת להתחיל לפעול חלקית רק ב-2032, מועד שלא נחשב בקרב העוסקים בכך לאחד ריאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully