וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבוטל הדרישה לתעודת בגרות למפקחים ברכבת כך שתתאפשר גם העסקת חרדים

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 12:58

משרד התחבורה מנמיך את דרישות הסף ממועמדים למשרת פקח ברכבת. המטרה: לאפשר גיוס אוכלוסיות חדשות, בזמן שהרכבת מתמודדת עם מחסור בפקחים על רקע הגידול בתנועת הנוסעים והקווים

רכבת ישראל. דוברות רכבת ישראל, אתר רשמי
גיוסים ברכבת לאור העלייה הצפויה בכמות הקווים והנוסעים/אתר רשמי, דוברות רכבת ישראל

בקרוב: פקחי רכבת לא יהיו חייבים להחזיק בתעודת בגרות.

במשרד התחבורה נערכים לשינוי החוק, המחייב את הפקחים לפחות בתעודת בגרות כדי לעבוד במקצוע, המחייב גם קורס הכשרה ברכבת ישראל. השינוי מנומק בצורך להעלות את מספר פקחי הרכבת בהתאם לגידול הצפוי במספר הנוסעים, ולפי הסברי המשרד הוא מבוצע לאחר עבודת מטה והשוואה לנהוג במדינות אחרות.

כיום, על פי מודעות הדרושים של הרכבת, תעודת בגרות מלאה הינה תנאי הסף הראשון והמרכזי בדרישות התפקיד, בנוסף ליכולת הבעה בכתב ובעל פה. כאשר יכולות טכניות, ניסיון בעבודה עם קהל, ידיעת השפה האנגלית, התמודדות עם אירועים בשטח, לחץ וריבוי משימות ועוד - כל אלו נחשבים ליתרון.

מודעת דרושים פקח רכבת. אתר הרכבת, צילום מסך
מודעת דרושים לפקחי רכבת, בגרות כתנאי סף/צילום מסך, אתר הרכבת

לפי הצעת התיקון לחוק לדעת רכבת ישראל ומשרד התחבורה גם ללא תנאי הסף "המחמירים" לדבריהם, הנהוגים היום, יש בהליך המיון ולאחריו בקורס ההכשרה של המועמדים כדי לוודא כי אלו המתאימים לעבודה ישמרו על איכות מספקת של השירות.

פתיחה של המשרה גם לכאלו ללא תעודת בגרות, תרחיב, כך מקווים ברכבת את המעגלים מהם מגיעים מועמדים לתפקיד, בין השאר מהמגזר החרדי שרוב הצעירים שלו לא לומדים לימודי ליב"ה ולא ניגשים לבחינות הבגרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

לדברי רכבת ישראל, "מנהלי הנסיעה (פקחים) כמו כלל המקצועות התפעוליים ברכבת, עוברים מבדקי כניסה רכבתיים וקורס מקיף וארוך המכשיר אותם לתפקיד הרכבתי, עמידה בתנאים אלה הינה חובה לקליטה ברכבת ובתפקיד". ההכשרה הזו והצורך להרחיב את מאגר המועמדים תמלא לדעתם טוב יותר את הדרישה להעמיד פקחים מקצועיים יותר, כך שרמת השירות לא תיפגע.

ברכבת גם מדגישים כי: "בניגוד לחלק ממדינות העולם, בישראל נשמרת באדיקות חובת הימצאות פקח בכל נסיעה, ולעיתים אף מספר פקחים, בהתאם לצרכים התפעוליים והשירותיים, על מנת לעמוד ברמת שירות מיטבית".

תפקיד הפקח, שהוא למעשה מנהל הנסיעה ברכבת כולל בין השאר הכנה ובדיקה של הרכבת לפני נסיעה לצד הנהג, מתן אישור יציאה מהתחנה, סיוע לנוסעים, עמידה בזמנים, כריזה, אכיפה ותפעול מצבי חירום. קורס הכשרת הפקחים נמשך חודשיים וכולל היכרות עם המערך הטכני של הרכבת והתפעול שלו, עזרה ראשונה, טיפול במקרי חירום, קורס סמכויות אכיפה ועוד.

במשך הקורס עומדת המשכורת על כ-7,000 שקל לחודש ולאחריה, עם הקליטה לתפקיד השכר עולה לכ-10,000 שקל בממוצע, כולל שעות נוספות ומשמרות לילה. הפקחים מתקבלים כעובדי רכבת מן המניין כבר מהיום הראשון ומקבלים קביעות מהשנה השלישית, אז גם עולה השכר בהתאם. דמי ההבראה נחשבים מהגבוהים במשק, קרן השתלמות, מוניות בשעות הלילה, קייטנות לילדים, חופשות ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully