וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתוח ישראלי: מצלמת רוורס לסמי טריילר

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 14:53

ולנס פיתחה טכנולוגיה למצלמה מבוססת תקשורת וידיאו מהירה, שפותרת את בעיית התגובה האיטית במצלמות קיימות לרכב ארוך - אולם לא ברור מתי תוכלו לרכוש אותה. בינתיים: הכנסות שיא לחברה ב-2022, אבל ההפסדים גדלו

משאית סמי טריילר עם מצלמת הרוורס של ואלנס. ואלנס,
משאית עם מערכת המצלמה של ואלנס. במצלמות קיימות התמונה מגיעה לנהג מאוחר מדי/ואלנס

דווקא משאיות כבדות ארוכות, שנהגיהן לא יכולים לראות דבר בנסיעה לאחור, סובלות מחוסר היצע של מצלמות רוורס מתאימות. בגלל אורכן, בעיקר בסמי טריילרים, עובר זמן רב מדי בין צילום הנעה לעשור לזמן שהתמונה מוצגת לנהג על המסך בתאו. מספיק פיגור של כמה עשיריות שנייה כדי שנהג ייסע לאחור על סמך תמונה לא מעודכנת, מחמיץ הולכי רגל או כלי רכב שחצו לפתע את נתיבו.

זאת אחת הסיבות שלפי נתוני ה-NHTSA, הרשות הפדרלית האמריקאית לבטיחות בדרכים, נהרגו בארה"ב ב-2021 כתוצאה מפגיעות משאית כבדה 5,601 בני אדם. עלייה של כ-13% בהשוואה לשנה החולפת, ועלייה של עשרות אחוזים בעשור האחרון. כיום בנסיעה לאחור הפתרון היחיד שרלוונטי, בדיוק כמו לפני עשרות שנים: על הנהג לצאת החוצה ולבדוק מה נמצא מאחורי המשאית, מאחר והמראה האחורית במשאית אינה מספקת תמונה רחבה ובטוחה דיו.

הבעיה שבכל העולם הגיל הממוצע של נהגי משאיות ממשיך לעלות משום שצעירים לא ממהרים להצטרף למקצוע. בארה"ב הגיל הממוצע של נהג משאית כבדה כבר עומד על 55 שנים, מה שמקשה
על עלייה וירידה מהמשאית הגבוהה בכל נסיעה לאחור.

ולנס סמיקונדקטור הישראלית, ספקית שבבים לתקשורת מהירה עבור תעשיות הרכב והאודיו-וידאו, חשפה פתרון לבעיה, על בסיס היכולת שלה להעביר קבצי וידאו באיכות גבוהה, ללא השהיה, גם על בסיס כבלי נחושת. השבבים מאפשרים לראשונה התקנת מצלמת נסיעה לאחור במשאיות ארוכות, כמו ברכב פרטי. החברה משתפת פעולה בנושא עם ספקית מערכות האלקטרוניקה האמריקאית לרכבים ולמשאיות Stoneridge, בינתיים אין עדיין חברות שמציעות מצלמות לרכב כבד בשוק האפטר מרקט, כתוספת למשאיות קיימות.

מערכת המצלמה של ואלנס למשאיות. ואלנס,
רכיבי המערכת. בינתיים השיווק מכוון לשוק האמריקאי, ואין עדיין חובת התקנה במשאיות/ואלנס

"הפתרון שלנו מאפשר חוויית נהיגה בטוחה יותר לנהגי משאיות עם נגרר ברחבי העולם", אומר גדעון בן צבי, מנכ"ל ולנס סמיקונדקטור. המערכת של ואלנס מתמודדת בהצלחה עם שלושה אתגרים: הראשון, העברת מידע בין משאית לנגרר מאחור תוך חיבור שתי יחידות תקשורת נפרדות בסביבה אלקטרומגנטית מאתגרת השני, לעבוד על בסיס כבל קיים כדי לשמר את היכולת לחבר ולנתק את הנגרר תוך שמירה על יכולת להעביר וידאו בינו לקדמת המשאית. והשלישי, המרחק שאותו האת גנל צריך לעבור במשאית ארוכה, עד 16 מטר.

ואלנס, שנסחרת בבורסה בניו-יורק לפי שווי של 458 מיליון דולר, איבדה 53% משוויה מאז הונפקה בנסד"ק ב-2021, לאחר מיזוג עם ספארק.

היום פרסמה החברה את הדוחות שלה ל-2022: למרות שרשמה הכנסות שיא, כולל מתחום הרכב, ואלנס עדיין לא הגיע לרווחיות. ההכנסות בשנה החולפת צמחו ב-28.3% ל-90.7 מיליון דולר, כאשר ההכנסות מתחום הרכב צמחו ב-105.2% ל-16.2 מיליון דולר, בעיקר בעקבות חוזה עם מרצדס.

ההפסד הנקי הסתכם בכ-27.7 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 26.5 מיליון דולר בשנת 2021. לחברה יש יתרות מזומנים בסך 148.4 מיליון דולר, והיא מתמודדת כעת בכמה מכרזים של יצרני רכב לשבבים עבור מערכות בטיחות אקטיבית ומערכות וידיאו וסטריאו.

  • עוד באותו נושא:
  • משאיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully