וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון מאסק איכזב, מניית טסלה צללה ב-3%

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 8:27

ביום שבו חזר להיות האיש העשיר בעולם הודיע מאסק על הקמת מפעל חדש של טסלה במקסיקו, הבטיח שני דגמים זולים חדשים אבל לא סיפק לגביהם שום פרט והבטיח לייצר 20 מיליון מכוניות בשנה ב-2030

אילון מאסק הכריז על שני דגמים עתידיים. מתוך המצגת של טסלה באירוע המשקיעים,
הדגמים העתידיים של טסלה, ליד הסייברטארק החדש: זה כל מה שהיה לאילון מאסק לראות לגביהם/מתוך המצגת של טסלה באירוע המשקיעים

הרבה ציפיות היו מ"יום המשקיעים" של טסלה, האירוע שבו חושף אילון מאסק תוכניות, טכנולוגיות ומוצרים חדשים. והלילה, אחרי ששב להיות האיש העשיר ביותר בעולם בעקבות הזינוק במניית החברה בחודשים האחרונים, עלה מאסק לבמה במפעל טסלה בטקסס עם מצגת החדשה. התוצאה: מניית טסלה סגרה את היום בירידה של 3%. אז למה המשקיעים לא ממש התרשמו?

הציפיה הייתה שמאסק יחשוף באירוע את הפלטפורמה העתידית של טסלה, שתאפשר לה לייצר מכוניות חשמליות זולות יותר, ואולי אף ממש יציג את הטסלה מודל 2 שהעולם מחכה לה. אז מאסק אכן "חשף" את הפלטפורמה: הוא הכריז שהחברה עובדת על אחת, ואף הציג הדמיה של שני דגמים מכוסים בתכניות שלו ל-2030 - וזהו. בלי לוח זמנים לייצור, בלי פרטים טכניים, בלי אף מילה על הדגמים עצמם, האם מדובר במכונית קטנה, קרוסאובר, או עוד סדאן. מיעוט הפרטים רמז שהדגם החדש לא באמת יושק בקרוב.

מפעל טסלה החדש במקסיקו. הדמייה: טסלה,
הדמיית המפעל החדש בטקסס. גם כאן, ללא לוח זמנים ופרטים נוספים/הדמייה: טסלה

מאסק אמר כי ב-2030 תייצר טסלה 20 מיליון מכוניות בשנה. זו הבטחה משמעותית מאוד, וגם מאוד מאתגרת. טויוטה מייצרת כ-10 מיליון מכוניות בשנה, פולקסווגן כ-9 מיליון. טסלה ייצרה בשנה שעברה 1.3 מיליון מכוניות בלבד, וייצרה בימים האחרונים את המכונית ה-4 מיליון מאז הקמתה. כדי לעמוד ביעד הזה היא תצטרך להגדיל את התפוקה שלה פי 15 בתוך שבע שנים.

כצעד ראשון לקראת מימוש החזון הזה הכריז מאסק על הקמת מפעל נוסף של טסלה, הפעם במקסיקו, שיהיה המפעל הרביעי שלה בצפון אמריקה אחרי קליפורניה, נבאדה וטקסס, ושישי בעולם, אחרי סין וגרמניה. אבל גם כאן, מלבד הדמיה של המפעל, מאסק לא סיפק פרטים לגבי מועד הפתיחה, היקף הייצור, מספר העובדים וגודל ההשקעה. הוא כן אמר כי במקביל יגדל כושר הייצור של המפעלים הקיימים.

מה שמאסק כן הציג הוא את "תוכנית העל": החזון שלו להעביר את העולם כולו לאנרגיה נקייה עד 2050. לא רק את כלי הרכב, אלא גם ספינות ומטוסים. בשביל זה נצטרך לדבריו סוללות בקיבולת של 240 טרה וואט חשמל, כדי לאגור חשמל ולהשתמש בו בשעות שאין שמש או רוח. שימוש נרחב במשאבות חום אמור לאגור חום לשימוש עתידי, במקום לייצר אותו. החזון של מאסק הוא בעיקר חשמלי. יש מקום למימן, אבל רק כאמצעי יצירת אנרגיה למפעלים, לא במכוניות.

אנשי טסלה הבטיחו באירוע תהליך ייצור יעיל יותר, שיהיה גם מהיר יותר בזמן, וגם יצטרך פחות שטח, מה שיאפשר הקטנת שטח המפעלים העתידיים, ושיפור דרמטי בתפוקה. ההבטחה היא לתהליך שבו תיבנה המכונית במהירות מחלקים מעטים מוכנים, ללא צורך בעבודות ריתוך והברגה ממושכות. גם כאן, טסלה לא הציגה הדמייה או פרטים מלאים של התהליך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אילון מאסק באירוע יום המשקיעים של טסלה ב-1 במרץ 2023. טסלה,
מאסק ביום המשקיעים. בדרל כלל אחרי אירועים כאלה המנייה טסה למעלה, הפעם נרשמו ירידות/טסלה

כדי להוזיל את המכוניות העתידיות יהיו בהן פחות שבבי מחשב, ופחות חומרי גלם יקרים. בנוסף כדי לעמוד בדרישה לאספקת יותר חשמל למערכות הרכב, תעבור טסלה למערכות 48 וולט, שאמורות להבטיח שאף נהג לא יכנס לרכב ויגלה מצבר מת, שלא מאפשר לו לנסוע - גם במכוניות חשמליות נשמרת מערכת החשמל הנפרדת להנעת מערכות הרכב, והסוללה המרכזית הגדולה משמשת רק לאספקת אנרגיה למנוע.

אנשי טסלה חזרו על ההבטחה לשפר את מערכת האוטופיילוט שלה, כך שתוכל לספק נהיגה אוטונומית מלאה, שתאפשר לבעלי טסלה להרוויח מהמכוניות שלהם באמצעות הפיכתן למוניות ללא נהג בשעות שהם אינם משתמשים בהן. אבל ההבטחות נראו פחות רציניות כשהן ניתנו בזמן שהרשויות בארה"ב אסרו על טסלה לעדכן את המכוניות שלה בגרסה חדשה של מערכת הנהיגה האוטונומית שלה בגלל ליקויים, וחייבו אותה לריקול של יותר מ-300 אלף מכוניות.

באירוע הבטיחה טסלה לפתוח בשנים הבאות אלפי מתחמי טעינה חדשים בארה"ב ובאירופה, והצהירה שהם יפתחו גם למכוניות שלא מתוצרתה.

מאסק גם הציג סרטון של שני רובוטים דמויי אדם שמפתחת טסלה, האופטימוס, שבונים אחד נוסף, אבל לא בישר על מועד לתחילת מכירה שלהם, או לשימוש בהם בפסי הייצור של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully