וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרולס רויס ששברה את שיא המחיר לרכב חדש בישראל

עודכן לאחרונה: 3.3.2023 / 17:05

מיליונים ברחובות, ואנחנו לא מדברים על המפגינים: בימים הקרובים יקבל לקוח ישראלי רולס רויס קולינאן, אחרי ששילם עבורו 5.3 מיליון שקל. מה היו השיאים הקודמים, ואיך מתחזקים בארץ רכב שאין לו יבואן מקומי?

רולס רויס קולינן בישראל. שחף שי,
רשמית, הרכב היקר ביותר שיובא לישראל/שחף שי

אם בימים הקרובים תיתקלו בלוויתן ענק בכבישים, אנא, אין מה למהר לדחוף אותו למים - אתם כנראה מסתכלים על הרכב היקר ביותר שעלה על כבישי ארצנו ביבוא מקביל - הכירו את רולס רויס קולינן. וכאשר אנחנו אומרים "יקר" אנחנו לא מדברים על סדרי הגודל של מכוניות כמו אודי, ב.מ.וו או מרצדס, גם לא בעולמות הפורשה, המזראטי והפרארי, למעשה הוא יקר בצורה שמגמדת גם את הבכירות במכוניות הבנטלי שנמכרות כאן בייבוא סדיר.

ורק כדי להוריד את זה מהשולחן וכדי שנוכל להתחיל לדבר על המכונית עצמה, אז המספר הוא 5.3 מיליון, על הקולינן הזה שילם הלקוח לא פחות מ-5.3 מיליון שקל. וזה רק ההתחלה של הסיפור המעניין של המכונית הזו.

רולס רויס קולינן בישראל. שחף שי,
ממלא יפה את המראה האחורית שלכם/שחף שי

הקולינן הוא דריסת הרגל הראשונה של רולס רויס בעולמות ה"שטח". עם עד לפני עשור דיברו יצרניות הקצה על הפרדה בין הכלים הגדולים והמגושמים האלו שאימהות מסיעות בהן את הילדים לחוג הכדורגל ובינן. ושעם כל הכבוד לריינג' רובר, יוקרה אמיתית זה לא רכב שנוסע בבוץ ובטח לא כזה שעושה את עצמו שנוסע בבוץ. אבל ערימות המרצדס G קלאס שהמשיכו להימכר ולא רק להימכר אלא בעיקר בגרסאות הקצה שלהן הביאו גם את רולס רויס ובנטלי, את למבורגיני ופרארי לומר, נו, אם אנשים מוכנים לשים כל סכום על הבלוף הזה - למה שגם אנחנו לא נראה מזה משהו.

אמרו ועשו, ובראו בשנת 2019 את הקולינן על בסיס פלטפורמה של בעלת הבית ב.מ.וו, ועם חלוקת רכיבים עם הפאנטום. הרכב שקרוי על שמו של יהלום ענק משתרע לאורך של 5.3 מטרים, 2 מטר לרוחב וגובה של 1.8 מטר, בסיס הגלגלים - 3.29 מטר - כלומר, הוא כמעט מכניס בבסיס הגלגלים שלו את הליפמוטור T03, מהמכוניות הזולות בישראל.

על הנעת הקולינן אחראית תחנת כוח קטנה בתצורת V12 בנפח 6.75 ליטר עם 571 כ"ס או 600 בגרסת ה- Black Badge מוכוונת הביצועים. ולא שביצועים זה בכלל הקטע שלו, אבל הוא יאיץ בתוך 5.2 שניות בלבד ל-100 קמ"ש עם המנוע הרגיל, שמותקן ברכב שהגיע לארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
רולס רויס קולינן בישראל. שחף שי,
רמת האבזור: הכל/שחף שי

מיותר לציין שרמות הפאר והאבזור פה הן ברף העליון שמסוגלת לנפק תעשיית הרכב, למעשה היא מרשימה יותר מכל שעון, תיק, מעיל או תכשיט יוקרתי אחר - אף אחד מהם לא נבחן בעמידות שלו להתפלשות בשלג, חציית דיונה, עמידה בשמש או במינוס 40 מעלות - הוא כן והחומרים שלו אמורים לשרוד את כל זה.

אמרנו מיותר, אבל נעשה זאת בכל אופן. לנוחות דואגים בולמי אוויר עם מערכת שמתאימה את עצמה לתנאי הדרך, מערכת היגוי אחורי תדאג שהנהג יוכל לתמרן אותו החוצה מהחניון אליכם בקלות. כאשר תיכנסו לתא הנוסעים דרך דלתות התאבדות הנפתחות כנגד כיוון הנסיעה תמצאו שתי כורסאות ברמת מחלקה ראשונה. שם חוץ ממקרר השמפניות וצמד הכוסות, כאשר תפתחו את תא המטען תוכלו למצוא אופציה לשני "מושבי צפייה" שיאפשרו לכם ישיבה נינוחה על הסיפון האחורי. אבל רולס רויס כמו, רולס רויס תסכים להתאים לכם כל בקשה או דרישה כל עוד אלו חוקיים.

רולס רויס קולינן. אתר יצרן
הכניסה פנימה דרך דלתות התאבדות/אתר יצרן

כמו רשימת האבזור הארוכה, כך גם זמני ההמתנה למכונית כמו הקולינן. לירן אלדין, סמנכ"ל המכירות ב"בוואריאן מוטורס" מהרצליה, שאחראית להגעת הקולינן לישראל אומר שהזמנה לקולינן התבצעה 3 שנים לפני שהרכב סופק ללקוח.

אז איך מגיעים לרכב כזה? יש שתי אפשרויות, הראשונה היא להשיג הקצאת ייצור ולחכות בסבלנות לבניית הדגם המבוקש. ויש גם קיצור דרך, ולמצוא מכונית שכבר נמצאת על הכביש. אבל אז בשל הביקוש הגבוה וזמני האספקה, לא נדיר שהמחיר של המכוניות האלו גבוה ב-30-40% ממחיר המחירון.

ומכיוון שהרכב הזה שונה מאוד מכלי רכב אחרים שמגיעים לארץ, הוא גם נתקל בדרישה ייחודית של משרד התחבורה. משום שלרולס רויס אי בארץ יבואן רשמי, דורש משרד התחבורה במקרים כאלה אישור מיוחד מהיצרנית כי שירות "הטכנאים המעופפים" שלה יכול ויגיע לארץ לצורך טיפול ואחזקה של המכונית.

רולס רויס קולינן. אתר יצרן
יש גם גרסת 4 מושבים עם שתי כורסאות מחלקה ראשונה/אתר יצרן

הערכת השווי של הרכב מבוצעת על ידי שמאי מומחה, במקרה הזה של חברת לוי יצחק, שמקבל מעבר למידע על סכום הרכישה גם את מפרט האבזור והאופציות ועל סמך אלו מגישים תצהיר לרשות המיסים, שם מתחיל הקסם שבו מחיר מכונית מוכפל בלחיצת כפתור והמדינה נכנסת שותפה 50-50 במכונית - האוויר בגלגלים היא נותת חינם, ירידת הערך, הדלק וכל השאר עליכם.

ואם מישהו חושב שנקבע פה רף מספיק גבוה שישאר ליותר מדי זמן, אצל היבואנית בטוחים שזה לא נכון. אלדין: "השוק הזה רק צומח משנה לשנה, ללא ספק יגיעו עוד רכבים כאלו, יש לנו כבר מידע על רכב נוסף שבדרך לכאן. התקשורת מול היצרניות עובדת נהדר, הן יודעות שהמכוניות האלו מגיעות לישראל ואין להן שום בעיה עם זה, כי אין כאן משווק רשמי שלהן שיכול היה להיפגע מהתחרות. הן מספקות לנו את כל השירותים באמצעות המכונאים המעופפים, ואם יש משהו שדורש טיפול יסודי יותר, אנחנו משיטים את המכוניות לשירות בחו"ל ומחזירים אותן".

רולס רויס קולינן. אתר יצרן
נראה שרמי גלבוע כבר הגיע לקולינן/אתר יצרן

עד כמה המחיר של הקולינאן יוצא דופן? הוא בהחלט קובע שיא ישראלי חדש. בכל שנה נמכרות בארץ כמה עשרות מכוניות במחיר של יותר ממיליון שקל, אבל מעל 2 מיליון שקל המספרים כבר הופכים אקסקלוסיבים יותר.

ככה נראו העסקאות היקרות ביותר בשנים האחרונות בשוק הרכב שלנו:

פרארי SF90 סטרלדה ספיידר: 4.5 מיליון שקל. כמקובל בשוק מכוניות העל הלקוח הזמין את המכונית ב-2021 וקיבל אותה רק שנה אחר-כך. המחיר כלל תוספות ב-650 אלף שקל.

אסטון מרטין וונקוויש וולנטה: 3.5 מיליון שקל. גם כאן, מכונית במחיר בסיסי של 2.7 מיליון שקל קיבלה תוספות ב-800 אלף שקל, כולל טיפול של מחלקת Q של אסטון, על שם אתם יודעים מי.

רולס רויס קולינן. אתר יצרן
חברו את כל המכוניות בחניה של הבניין, אולי תגיעו אליו/אתר יצרן

הקולינן הוא הרולס רויס ה-71 שרשומה במשרד הרישוי בארץ. הוותיקה ביותר בהן היא מדגם Silver Dawn משנת 1951 - הדגם שנבנה מ-1949 ועד 1955 ב-760 יחידות בלבד, היה הראשון להיות עם שלדה ומרכב מתוצרת רולס רויס ולא כזה שנבנה על ידי בוני מרכבים חיצוניים.

וויליאם ארתור רובוטהאם, מקברניטי החברה דאז צפה עוד בשלהי מלחמת העולם השנייה כי שוק האולטרה יוקרה ישתנה אחרי המלחמה ובוני המרכבים יילכו ויעלמו - וצדק.

הרוב המוחלט של הרולס רויס הישראליות, בין אם זו הקורניש, הסילבר קלאוד או סילבר שאדו, הגיעו לכאן כמכוניות אספנות. רק 8 מכוניות רולס רויס הגיעו לכאן כחדשות בערוצי היבוא השונים. כאשר ה"וותיקה" ביותר היא הגוסט ה"קטנה" מ-2013 אז נתן משרד התחבורה לראשונה אישור לייבא את תוצרת היצרנית והחדשה ביותר היא משנת 2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully