וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיני קאנטרימן החדש יגיע מגרמניה ויהיה חשמלי

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 12:22

כבר לא בריטי: הקאנטרימן הבא הולך להיות גדול יותר ויוותר על גרסת הפלאג אין לטובת דגם חשמלי מלא, ויתבסס על רכיבי ב.מ.וו. אלינו הוא יגיע באמצע 2024

מיני קאנטרימן החדש. אתר יצרן
מיני קאנטרימן, יחלוק בסיס עם ב.מ.וו X1/אתר יצרן

ב.מ.וו מחליפה סוף סוף את אחד הדגמים הוותיקים בהיצע של הקבוצה: מיני קאנטרימן, שהדור הנוכחי שלו הושק עוד ב-2014, ויש כמה שינויים דרמטיים.

הראשון: למרות הזהות הכל-כך ברורה שלו, הקנטרימן החדש ייוצר במפעל ב.מ.וו בלייפציג. נכון שגם הדור הנוכחי לא יוצר עם שאר דגמי מיני באוקספורד, אלא במפעל נדקאר בהולנד, אותו פס ייצור שבנה בעבר את מיצובישי כריזמה וולוו S40, והפך מזמן למפעל עצמאי. אבל ייצור בגרמניה הוא רף שב.מ.וו נמנעה ממנו בכמעט 25 השנים שהמותג הבריטי נמצא בבעלותה. גם דגמי רולס רויס עושים שימוש נרחב ברכיבי ב.מ.וו, אבל הגרמנים לא מעיזים לייצר אותם לצד סדרה-7.

שינוי נוסף ומתבקש: מעבר לחשמל. הקאנטרימן היה אחד הראשונים בקבוצה שהוצעו בגרסת פלאג איןו, אבל בדור החדש היא תוחלף בגרסה חשמלית מלאה, שתוצע לצד גרסת בנזין. זאת כחלק מהמעבר של הדגם לפלטפורמה חדשה לגמרי. הבסיס מעתה יהיה רצפת ה-FAAR של ב.מ.וו שעליה נשענים דגמים כמו סדרה 1, סדרה 2 גראן קופה וה-X1, בקיצור - פלטפורמת ההנעה הקדמית של היצרן ממינכן.

מיני קאנטרימן החדש. אתר יצרן
אתם תחשבו על מר בין נוהג במיני, אבל הייצור הקאנטרימן עובר ללייפציג שבגרמניה/אתר יצרן

מהשימוש בפלטפורמה הזו גם נגזרים המנועים שנראה בה - משפחת ה-3 וה-4 צילינדרים הרוחביים של ב.מ.וו. אלו מתחילים ב-1.5 ליטרים 136 כ"ס וממשיכים למנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים בהספקים שככל הנראה יהיו 156, 265 או 306 כ"ס, בהתאם לגרסה.

בגרסה החשמלית, שתהיה תאומה ל-iX1, אפשר לצפות לשני מנועים חשמליים שמספקים 313 כ"ס, וניזונים מסוללת 64.7 קוט"ש, ולטווח משולב של 440 ק"מ.

המיני קאנטרימן הנוכחי נמכר בארץ כעת רק בגרסת הפלאג אין, במחיר של 275 אלף שקל. הדור החדש יגיע לארץ לדברי היבואנית דלק מוטורס באמצע 2024.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully