וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין רכיבה בלי עוגה: CAKE בישראל

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 9:23

יצרנית האופנועים החשמליים השוודית הצעירה CAKE נחתה בישראל עם היצע של אופנועי עבודה, יום יום ושטח. הבשורה: עיצוב רדיקלי, יכולת התאמה אישית של הכלים ומחירים מקבילים לאלו של חו"ל. אבל מה עם הטווח?

אופנועי CAKE בישראל/יצרן

יבואנית חדשה מצטרפת לשוק האופנועים הישראלי, NOICE שתשווק את האופנועים החשמליים של CAKE השוודית. שם היבואנית הוא משחק מילים על בסיס NO ו-ICE, קיצור של internal combustion engine - מנוע בעירה פנימית.

היצרנית עצמה, הוקמה בשנת 2016 השיקה פלטפורמה ראשונה בשנת 2018 (KALK), פלטפורמה שנייה בשנת 2020 ומאז פלטפורמה חדשה בכל שנה. כיום בהיצע היצרנית יש 5 פלטפורמות מתוכן 4 מיובאות לישראל. לכל אחת מהן ייעוד שימוש משלה והיא בנויה בהתאם לסוג השימוש בה ומותאמת להכיל אביזרים המתאימים למשימה.

בשנתיים האחרונות נמצאת החברה בתהליך של התרחבות לשווקים נוספים מארה"ב (ניו יורק, לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו), צרפת, איטליה, גרמניה, ספרד, יפן דרום קוריאה ועוד. ישראל היא הראשונה באזור המזרח התיכון שבה משיקה קייק את הפעילות, למרות שבמקור לא נכללה בתוכנית השיווק בסבב הזה.

אופנועי CAKE. אתר יצרן
הכלים שמגיעים לישראל הם אלו רישוי הכביש/אתר יצרן

משפחת הדגמים של היצרנית שמגיעה לישראל היא מסדרות ה-KALK וה-OSA כאשר הראשונה כוללת את ה-KALK&, ה-KALK INK& וה-KALK: WORK - אנחנו יודעים, השמות האלו מוזרים יותר מלוח שנה של חתולים מחופשים לדמויות היסטוריות, אל תנסו להבין, פשוט לזרום.

ה-KALK& הוא דגם הקצה של אופנועי השטח של היצרנית. עם הספק של 13.4 כ"ס ונתון מומנט של 25.7 קג"מ, כשל מכונית משפחתית ממוצעת. הוא רוכב על בולמים של יצרנית הבולמים המוערכת "אוהלינס" מתכווננים. את הכלי מניעות סוללות 2.6 קוט"ש של חברת northvolt (המספקת סוללות גם לחשמליות של פולקסווגן). הסוללות נשלפות וניתן להחליף לסוללות חדשות ומתקדמות גם לכלים קיימים. זמני הטעינה של הסוללה (הנשלפת - 17 ק"ג) עומדים על שעתיים ממצב סוללה ריקה ל-80% ושעה נוספת להגעה לטעינה מלאה.

הביצועים צנועים ומגבילים את כלל הכלים של היצרנית למנעד שימושים צר מאוד ובעייתי - המהירות המירבית שעומדת על כ-90 קמ"ש אומרת שאין מה לחפש איתו על כביש מהיר, והטווח המוצהר עומד על 86 ק"מ בלבד.

מחיר הדגם עומד על 63 אלף שקל, דומה מאוד למחירו באירופה - 14,860 יורו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
CAKE KALK. אתר יצרן
KALK, משקל נוצה של 79 ק"ג/אתר יצרן

הדגם השני במשפחה זו הוא ה-KALK INK& גרסה פשוטה יותר מבחינת המכלולים של ה-KALK& עם בולמים רגילים שפותחו על ידי היצרנית במיוחד לדגם הזה.

בדומה לדגם הבכיר הוא מציע צג TFT ממנו מנוהלים 4 מצבי הרכיבה שלו, 3 קבועים באופנוע ורביעי שנשלט מאפליקציה ייעודית לאופנוע. גם במצבי הבלימה שלו 4 אפשרויות, החל ממצב שבו לא מופעלת התנגדות המנוע החשמלי, ועד מצב מלא שבו נעשה שימוש בהתנגדות המנוע להאטה של האופנוע.

הביצועים זהים לאלו של ה-KALK& - מהירות של כ-90 קמ"ש וטווח של 86 ק"מ רשמיים.

הוא נבדל במראה החיצוני בבולמים והשלדה השחורים שלו, מחירו זול משל ה-KALK& ועומד על 53 אלף שקל. שוב, מחיר דומה מאוד לזה של הדגם בחו"ל שעומד על 12,580 יורו.

CAKE INK. אתר יצרן
ה-KALK INK, גרסה משונמכת של ה-KALK&/אתר יצרן

השלישי במשפחת KALK הוא ה-WORK. הוא מיועד לרוכבים הזקוקים לאופנוע לצורך עבודה בשטח. בחו"ל הוא משמש פקחים בפארקים בהם רכיבה "ירוקה" ושקטה היא אחת הדרישות הבסיסיות מהאופנוע בלי להתפשר על יכולות תנועה.

הדגם זהה מבחינת הסוללות והביצועים לשני אחיו, אך בעל מנוע מעט יותר חזק - 14.7 כ"ס, צמיגים עם נטיית שטח ופחות דו שימושית ומכלולים חסונים יותר ועמידים.

מחיר גרסת ה-WORK יעמוד על 58 אלף שקל.

CAKE KALK WORK. אתר יצרן
ה-WORK, חזק, תכליתי ועם צמיגי שטח ייעודיים/אתר יצרן

הכלי הרביעי במשפחת CAKE הוא ה-OSA + המסקרן מאוד. מדובר למעשה בכלי שכולו בנוי סביב מוט שדרה מרכזי, כאשר מלבד מכלולי ההנעה ניתן "להדק" ולהלביש עליו שלל אביזרים ולהתאים אותו לשימושים שונים. מסלי נשיאה, התקנים לגלשן או סולמות, ארגזים, משטחי העמסה, ועוד.

מרווח הגחון הנדיב, המיגונים והצמיגים השמנמנים מאפשרים לו לנוע בקלות גם בשטח, כך שכמו ה-WORK הוא יכול להתאים לאנשים הזקוקים ליכולת תנועה בשטח כמו טכנאים, פקחים, חקלאים ועוד.

בהתאם לייעודו ככלי שימושי, את הסוללות של ה-OSA ציידה החברה ביציאות 5 ו-12 וולט על מנת לאפשר הטענה ושימוש בכלי עבודה שונים, מהטענת מברגה ועד עמוד תאורה לתיקון ברז דולף בשעת לילה בקצה החווה.

ההספק של ה-OSA הוא 12 כ"ס נתון המומנט זהה לכלים האחרים, והטווח הוא 84 ק"מ. גם פה המהירות המירבית היא כ-90 קמ"ש. המחיר: 43 אלף שקל.

CAKE OSA. אתר יצרן
ה-OSA, כלי מודולרי שיכול לעבור התאמה בדקות לשלל שימושים/אתר יצרן

נכון לעכשיו, ניתן להתרשם מהכלים ולבצע רכיבות מבחן רק מאולם התצוגה של החברה בנתניה בהרשמה מוקדמת מראש בלבד. החברה גם מוגבלת כרגע לכמה עשרות כלים בלבד בשלב הראשון כאשר בעתיד מקווים שקצב ההגעה יהיה סדיר יותר.

לא שכמות כלים היא בעיה גדולה כרגע למוצר שלמרות הרושם המעולה שהוא עשה עלינו במפגש סטטי, כבר בשלב הנתונים הבסיסיים מכוון את עצמו על פניו לקהל מאוד מאוד מצומצם לכתחילה. כזה בעל סד שימושים ספציפי מאוד וראש פתוח לעיצוב הרדיקלי.

לאלו יש להוסיף מרווחי טיפולים קצרים באופן לא שגרתי לדו גלגלי ובטח לכזה חשמלי - במרווח טיפולים של 6,000 ק"מ או חצי שנה (בחברה לא פירטו מה כולל הטיפול, לכשיפרסמו נוסיף) וגם האחריות לשנתיים בלבד או 30 אלף ק"מ (כולל לסוללות) לא בדיוק התקן בענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully