וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל כתם שמן: הפכה נכה וביטלה חתונה

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 21:23

רקדנית רכבה עם ארוסה, ואז האופנוע החליק וחיה השתנו. כמה כסף היא תקבל מביטוח לאומי וכמה היא תובעת מחברת הביטוח

תאונת אופנוע. ShutterStock
ביטוח לאומי כבר אישר לצעירה קצבאות חודשיות בסך יותר מ-10,000 שקל/ShutterStock

רקדנית מקצועית תושבת גוש דן (30) שרכבה עם ארוסה על אופנוע בדרכה לעבודתה, נפצעה קשה לאחר שהאופנוע עליו רכבו החליק על כתם שמן בכביש.

לאחרונה הגישה הצעירה באמצעות עו"ד טל יגור תביעה נגד חברת הביטוח שביטחה את האופנוע בביטוח חובה. על פי התביעה הצעירה הועפה מן האופנוע, שנסע במהירות רבה בטרם החליק, הוטחה במעקה הבטיחות ונפצעה באורח בינוני. ממקום התאונה, היא הובהלה לבית החולים, שם נמצא כי היא סובלת משברים רבים בגפיה. היא אושפזה למשך כעשרה ימים, במהלכם עברה ניתוח לשחזור וקיבוע מפרק ירך שמאל.

מבית החולים הועברה הצעירה לשיקום אורתופדי ממושך בבית חולים נוסף. במהלך אשפוזה אובחנה הצעירה כסובלת מפוסט טראומה, והחלה טיפול תרופתי. לאחר שחרורה מבית החולים, המשיכה התובעת בטיפולי פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק במסגרת אשפוז יום שיקומי, ובמקביל טופלה על ידי פסיכולוג ופסיכיאטר.

על פי התביעה, מאז התאונה, החלה הצעירה לסבול מכאבים מפושטים בכל חלקי גופה, מעייפות לאורך כל שעות היום, מקשיי שינה ומהפרעות ריכוז וזיכרון. ראומטולוג שבדק אותה קבע כי היא סובלת מפיברומיאלגיה - מחלה כרונית המתפרצת לעיתים קרובות לאחר טראומה גופנית או נפשית.
לדברי עו"ד יגור, בטרם התאונה צברה הצעירה רזומה עשיר, בארץ ובחו"ל, כרקדנית מקצועית. כמו כן, שימשה כמנהלת אדמיניסטרטיבית בחברה פרטית, והשתכרה היטב למחייתה.

על פי התביעה, הצעירה פסקה מלהלך בכוחות עצמה, אלא לטווחים קצרים, וגם אז היא מסתייעת במקל. למרחקים ארוכים, כך נטען, היא מתניידת בכיסא גלגלים.

מאז התאונה, כך נטען, הפכה הצעירה לשבר כלי, נאלצה לעזוב את מקום עבודתה, פסקה מכל פעילות ספורט וריקוד, ונאלצת להיתמך במשפחתה לא רק כלכלית, אלא גם בכל פעילויות היומיום.
לדברי עו"ד יגור, מעבר לתאונה שהחריבה את חייה, חוותה הצעירה גם טראומה קשה ביחסיה הבינאישיים. יחסי בני הזוג, שתכננו להינשא זה לזה, עלו על שרטון, אם בשל רגשי האשמה הקשים בהם נתקף בן הזוג עקב התאונה שארעה, ואם בשל מצבה הנפשי המתדרדר של בת זוגו.

לפני מספר חודשים הגישה עו"ד יגור, בשמה של הצעירה, תביעה למוסד לביטוח לאומי להכיר בתאונת הדרכים כתאונת עבודה, ולהכיר בכל הנזקים, הפיזיים והנפשיים שנגרמו לה בעקבותיה, כפגיעה מעבודה. ועדה רפואית שמינה המוסד קבעה לצעירה נכות משוקללת וצמיתה בשיעור של 100%. עד סוף חייה היא תקבל מדי חודש יותר מ-10,000 שקל: קצבת נכות שעומדת כיום על 6,083 שקל וקצבה נוספת בסך 4,506 שקל.

בנוסף בתביעה נגד חברת הביטוח שביטחה בביטוח חובה את האופנוע שעליו רכבו בני הזוג תובעת הצעירה 2.5 מיליון שקל. התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום ברמלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully