וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי רוצה להיות יבואן חשמליות?

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 21:42

שינויי בעלות ביבואנית המכוניות הסיניות EV MOTORS: איש העסקים אליהו גרידיש מכר את חלקו, בעלי חולון מוטורס נכנסו כשותפים, וכמה יבואני רכב ותיקים מגלים התעניינות ברכישת נתח נוסף בחברה

EV MOTORS. יחצ,
אולם התצוגה של EV MOTORS בנתניה/יחצ

הרבה אנשי עסקים חולמים להיות יבואני רכב, תחום שנחשב יציב ורווחי לאורך שנים. אבל יש גם כאלה שזמן קצר לאחר שהגשימו את החלום ממשיכים הלאה.

לוואלה נודע כי איש העסקים הנתנייתי אליהו גרידיש סיכם על מכירת חלקו ביבואנית החשמליות הסיניות EV MOTORS. גרידיש, איש עסקים חרדי הנשוי לבתו של איש העסקים האמריקאי דניאל אברמס, היה אחד מבעלי השליטה בחברה שהוקמה ב-2020 והחלה לפעול ב-2021, ומחזיקה בזיכיונות לייבוא רכבי JAC ו-WM החשמליות, ייבוא המונית הלונדונית מתוצרת LEVC שנמצאת כיום בבעלות סינית, וייבוא אוטובוסי אנקאיי החשמליים. לחברה יש גם אחזקות בחברת ג'נסל הישראלית, המפתחת עמדות טעינה לרכב חשמלי שמוזנות במימן.

התחזיות הראשוניות למכירת אלפי חשמליות בשנת הפעילות הראשונה ב-2022 לא התממשו, על רקע משבר השבבים, סדרת דגמים חשמליים בסיסיים יחסית ודחייה בהגעת דגמים מתקדמים. JAC מסרה בשנה החולפת 191 מכוניות ו-LEVC עוד 29. אנקאי מסרה 5 אוטובוסים.

הרכבים החשמליים של WM מוטור מגיעים לישראל. יחצ,
הקרוסאובר של WM שיושק בקרוב/יחצ

כעת נמצאת החברה, /בראשה עומד היו"ר אוהד זליגמן, לקראת השקה אסטרטגית בדמות דגם ראשון של WM, שיהיה גם הראשון שלה שמצויד במערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, ולהימכר במחיר תחרותי לשוק.

במקום גרידיש נכנסו כשותפים בחברה בעלי חולון מוטורס, רפי כהן ואבי פרנסיס. חולון מוטורס היא אחד מסוכני המשנה הגדולים והמצליחים של יבואנית יונדאי ומיצובישי, כלמוביל, המחזיקים גם בפעילויות נוספות כמו שירותי חילוץ וגרירה, והשכרת רכב.

במקביל מגלים מספר יבואני רכב ותיקים עניין לרכוש חלק נוסף מהחברה, בעיקר מי שאינם מחזיקים בינתיים בזיכיונות משמעותיים למותגים סיניים. לוואלה נודע כי בחברה שוקלים להכניס שותף נוסף.

מ-EV MOTORS אישרו כי בעלי חולון מוטורס רכשו נתח בחברה, אך מסרו: "יש שיחות , אבל אין עוד סיכום על כניסת שותפים נוספים מהתחום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully