וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשמלית הקומפקטית של פולקסווגן בדרך לישראל

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 8:11

החשמלית הקומפקטית של פולקסווגן מקבלת שורת עדכונים ברענון אמצע החיים שלה. מתי היא מגיעה אלינו ומה הסיכוי שלה להצליח?

פולקסווגן ID.3 מחודשת. אתר יצרן
הראשונה להשתמש בפלטפורמת ה-MEB EV/אתר יצרן

כאשר הוצגה במחצית השנייה של 2019, הייתה ה-ID.3 חלוצת החשמל בקבוצת פולקסווגן וגם בקרב היצרניות האירופיות. למעשה, למרות התרחבות ההיצע מאז, גם בבית וגם מחוצה לו, ביחד עם הקופרה בורן המבוססת עליה ומיוצרת לצידה בצויקאו שבגרמניה, היא עדיין מהמתחרות הבודדות בסגמנט הזה כאשר רוב הדגמים מכוונים לפלח המבוקש והרווחי יותר של קרוסאוברים.

מאז התרחבה המשפחה החשמלית עם ה-ID.4 וה-ID.5 המקביל אליו ובעל עיצוב הקרוסאובר-קופה, ה-ID BUZZ ובעתיד המשך צמיחה של המשפחה עם מקבילה חשמלית לגולף שעל פי ההשערות תשמור על השם גולף בצירוף האותיות ID וכן גרסה אירופית ל-ID.6 המשווק בסין ויציע 7 מקומות ועוד.

אולם בינתיים ולרגל התחרות המתרחבת מכיוון מגאן E החשמלית, MG4, אורה פאנקי קאט ובהמשך גם טסלה מודל 2 (שם זמני) וגם אחרות, היא צריכה להתעדכן. לביקורות שקיבלה עם הצגתה הייתה גם לא מעט השפעה על השינויים שנערכו עכשיו בדגם.

פולקסווגן ID.3 מחודשת. אתר יצרן
הבדלים חיצוניים מזעריים/אתר יצרן

השינויים החיצוניים ב-ID.3 המחודשת מתונים מאוד. פגוש קדמי ואחורי חדש, כמה צבעים חדשים שנוספו להיצע, תאורה חדשה מלפנים ומאחור.

בתור מתיחת פנים, אין שינויים גם למימדים החיצוניים של המכונית, היא עדיין נמצאת בין הגודל של מכונית סופר מיני לבין קומפקטית עם אורך של 4.3 מטרים, רוחב של 1.8 מטרים וגובה של 1.6 מטרים. יחד עם זאת, בסיס הגלגלים שלה גדול גם בהשוואה למשפחתיות עם 2.77 מטר, זאת הודות לגמישות בתכנון שמאפשרת הנעה חשמלית.

גם מערכות ההנעה נותרו דומות, אין שינוי בהספק שמייצר המנוע החשמלי האחורי שעומד על 204 כ"ס וכן מארזי הסוללות נותרו זהים עם 58 או 77 קוט"ש וטווח משולב של 420 או 540 ק"מ בהתאמה. הזינוק ל-100 בכל אחת מהגרסאות 7.3 ו-7.9 שניות בהתאם לגודל המארז נותרו גם הם זהים. מי שעודכנו הן יכולות הטעינה המהירה שעלתה מ-135 ל-175 בטעינה בזרם ישיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פולקסווגן ID.3 מחודשת. אתר יצרן
כאן בוצעו השינויים המשמעותיים יותר/אתר יצרן

השינויים המשמעותיים יותר והנדרשים יותר במכונית היו בתא הנוסעים, שספג ביקורות רבות מהצרכנים. לוח המחוונים בגודל 5.3 אינץ' הקטן מדי נותר, וגם התקלה התכנונית של מערכת השליטה במיזוג האוויר ועוצמת השמע באמצעות משטחי מגע.

מסך מערכת המולטימדיה גדל מ-10 ל-12 אינץ' ובמסגרת השינויים בה הועברו פונקציות שהיו קבורות בתפריטי משנה למיקום נוח ומהיר יותר לגישה. מערכת הניווט החדשה שמסונכרנת עם מערכות המידע במכונית תוכל להציע הנחיות ניווט שלא רק לוקחות בחשבון אפשרויות טעינה, אלא גם יודעת להמליץ על שתי עצירות במטענים מהירים לעומת עצירה אחת במטען איטי לתכנון מיטבי של הנסיעה. מערכת הניווט גם תיעזר ביכולות ה-V2X של המכונית, היכולת "לדבר" עם תשתיות ומרכזי מידע שיעדכנו על מפגעים בכביש, תנאי מזג אוויר, עומסי תנועה ועוד.

פולקסווגן ID.3 מחודשת. אתר יצרן
פגוש, פנסים ושמשה אחורית שונים/אתר יצרן

הלקוחות באירופה יוכלו גם לעשות שימוש במערכת חדשה שתאפשר רכישה של תוספות או שירותים בדמות אפליקציות, בין אם כאלו לבידור, עבודה או הפעלת מערכות ברכב. בהודעה לעיתונות לא נאמר אם מדובר כאן במערכת החדשה שפיתחה חברת Harman הישראלית לקבוצת פולקסווגן, ועתידה להיכנס לשימוש בקונצרן עוד השנה.

השורה האחרונה נוגעת אלינו בשוק הישראלי. עד היום שווקה ה-ID.3 רק באירופה ורק כמה עשרות בודדות של ה-ID.3 הגיעו לארץ בייבוא מקביל. כעת זה ישתנה וישראל תהיה אחד המדינות הבודדות שיקבלו את החשמלית הקומפקטית בייבוא סדיר. לפי צ'מפיון מוטורס היבואנית זה יקרה באמצע 2024.

עוד לא ברור באיזו גרסה תגיע המכונית לארץ. עד עכשיו לא אישרה פולקסווגן למכירה במדינות חמות את גרסת סוללת ה-58 קוט"ש, ולכן ID.4, סקודה אניאק ואודי Q4 איטרון מגיעים לישראל רק עם סוללת ה-77 קוט"ש. אם גם ה-ID.3 תגיע רק עם הסוללה הגדולה יותר, זה יהפוך את המחיר שלה למאתגר למדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully