וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשגרמנים מחזירים לחיים אגדת שטח אמריקאית

עודכן לאחרונה: 11.3.2023 / 0:05

כשבכל יום נולד עוד מותג חשמליות סיני, מעניין לעקוב אחרי הניסיון של פולקסווגן להחזיר לחיים את סקאוט, עם ההחלטה הטרייה על מיקום המפעל החדש. מתי נוכל להיכנס לבוץ עם המתחרה החדש-ישן של ג'יפ?

הסקאוט המקורי. פולקסווגן,
הסקאוט המקורי. גם לעבודה וגם לפנאי/פולקסווגן

זה באמת קורה, כמעט שנה אחרי שהכריזה שתחזיר לחיים את מותג השטח סקאוט שנסגר ב-1980, החליט דירקטוריון פולקסווגן שהמפעל שלו ייבנה בקולומבוס שבדרום קרולינה, בהשקעה של 2 מיליארד דולר. התוכנית מדברת על מפעל שיעסיק 2,000 איש וייצר לפחות 200 אלף כלי רכב בשנה, החל משנת 2026.

סקאוט המקורי. פולקסווגן,
הטנדר היה שם כבר מהתחלה/פולקסווגן

אבל לפני כן, קצת היסטוריה. סקאוט הגיע לידי פולקסווגן כשחטיבת הרכב הכבד שלה, טראטון שמיזגה לתוכה את מאן וסקניה, השתלטה ב-2016 על יצרנית המשאיות האמריקאית נביסטאר. נביסטאר היא הגלגול האחרון של אינטרשיונל הרווסטר, יצרניות המשאיות והמכונות החקלאיות, שהחליטה בסוף שנות ה-50 להציג רכב 4x4 שיתחרה בדגמי ג'יפ CJ, שהחלו לזכות בהצלחה בקרב החקלאים האמריקאים.

ב-1961 הוצג הסקאוט, רכב שטח במבנה 3 דלתות, שיוצר בשני דורות עד 1980. יכולות השטח היו גבוהות והוא היה נוח, מרווח יותר ובעל התנהגות כביש טובה יותר מה-CJ. אבל רקע לפני השקת דור שלישי החליטה אינטרנשיונל הרווסטר לסגור את הפעילות בגלל קשיים כספיים.

מאז שהזכויות לשם סקאוט נפלו לידי פולקסווגן נהנית ג'יפ משגשוג וגידול במכירות ברחבי העולם, פורד השיקה בהצלחה את הברונקו שיתחרה בג'יפ הקלאסי, הרנגלר, וריוויאן ממשיכה להגדיל באיטיות את ייצור טנדר השטח החשמלי שלה, שיזכה גם לגרסת SUV.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הדמייה דגמי סקאוט מ-2023. סקאוט,
הדמייה מעורפלת של הדגמים החדשים, שהפיצה סקאוט: טנדר קלאסי, SUV עשוי להעיז יותר/סקאוט

השימוש בשם סקאוט מאפשר לגרמנים להקים חברה חדשה עם היסטוריה ארוכה, להיכנס לשוק עם מותג מוכר, ואהוב מאוד בשוק ה-4x4 הגדול בעולם. פולקסווגן קיוותה להקים חברה שתתנהל יותר כמו סטארט אפ רכב, כשהייצור יהיה בידי חברה חיצונית, פוקסקון הטיוואנית או מגנה האוסטרית. אבל המגעים לא הבשילו, ופולקסווגן תבנה לסקאוט מפעל חדש משלו.

אין עדיין פרטים טכניים מלבד הבטחה לשני דגמים, טנדר ו-SUV חשמליים, שיזכו לפלטפורמה חדשה משלהם בעלת יכולת שטח גבוהה. לרגל החלטת הדירקטוריון חשפה סקאוט תמונה מוצללת נוספת של שני הדגמים, אחרי איור ראשון שפורסם בשנה שעברה, ורומזת על טנדר קשוח בעיצוב קלאסי, ו-SUV בעיצוב מודרני יותר.

אודי אקטיבספיר קונספט. אודי,
אודי אקטיבספיר. הקונספט שרמז שגם לחטיבת היוקרה של פולקסווגן יש תוכניות על הפלטפורמה של סקאוט/אודי

מי שכבר מגלה עניין להשתמש בפלטפורמת הסקאוט היא אודי, חטיבת היוקרה של פולקסווגן שהציגה בתחילת השנה קונספט לרכב 4x4 בעל יכולות גבוהות, כרמז לתכניות שלה. פלטפורמת הסקאוט תוכל לאפשר לאודי להשיק מתחרה ללהיט רב השנים של מרצדס, ה-G קלאס, שיושק בקרוב בגרסה חשמלית. בינתיים מצהירה פולקסווגן שהפלטפורמה תהיה בלעדית לסקאוט, אבל עוד נראה מי ינצח בקרבות הפוליטיים המסובכים בקונצרן הגרמני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully