וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאצ'יה עומדת לטלטל את שוק ג'יפוני ה-7 מושבים

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 8:19

החטיבה העממית של רנו מתקדמת עם התכניות להשקת ג'יפון 7 מקומות ישיבה שיתחרה בקודיאק ובאאוטלנדר ויהיה הדאצ'יה היקרה ביותר אי פעם, ועדיין זול משמעותית מהמתחרים. מתי זה יקרה? כל הפרטים בפנים

דאצ'יה ביגסטר קונספט. דאצ'יה, מערכת וואלה!
ביגסטר קונספט. אם ישמור על יכולות השטח של הדאסטר, יהיה לו יתרון משמעותי על המתחרים/מערכת וואלה!, דאצ'יה

בעוד חודשיים ינחת בישראל דאצ'יה ג'וגר, המיני ואן 7 מקומות החדש של החברה, בגרסה היברידית אוטומטית, שצפויה לעלות כ-140 אלף שקל. הג'וגר נבנה לפי אותה תפיסה שמאפיינת את דאצ'יה מאז רכשה אותה רנו ב-1999: ייצור דגמים זולים בכ-20% מהמתחרים, על בסיס רכיבים קיימים של רנו. גם הג'וגר יהיה רכב ה-7 מקומות האוטומטי הזול בארץ, ולמעשה הוא יהיה זול יותר ממשפחתיות היברידיות עם 5 מקומות ישיבה.

אחרי שנה שבה נעלמו מהשוק אחרוני המיני-ואנים, ומחירי רוב ג'יפוני ה-7 מקומות זינקו לסביבת ה-200 אלף שקל - רק גרסת הבסיס של צ'רי טיגו 8 עולה 182 אלף שקל - לג'וגר יהיה יתרון מחיר דרמטי עבור המשפחות הגדולות.

אבל דא'ציה לא עוצרת כאן. ב-2025 היא תשיק גם ג'יפון 7 מקומות, גבוה ובעיצוב קשוח יותר משל הגו'גר, ועם גרסת 4x4. בראיון לאוטוקאר הבריטי אישר מנכ"ל דאצ'יה, דניס לה ווט, כי החברה תשיק בעוד שנתיים את הרכב, שיתבסס על רכב התצוגה ביגסטר מ-2021.

דאצ'יה ביגסטר קונספט. דאצ'יה,
הביגסטר צפוי לקבל את יחידת ההנעה ההיברידית החדשה של רנו/דאצ'יה

הביגסטר מייצור סידרתי יתבסס על הפלטפורמה שכבר משמשת את ניסאן אקס טרייל, ולא יהיה יקר בהרבה מהדאסטר. המפרט יכלול מנועי בנזין לצד גרסה היברידית, סביר שזו שראינו כבר בג'וגר ומגיעה מרנו, על בסיס מנוע בנזין 1,600 סמ"ק ובהספק של 140 כ"ס.

זה אומר שאם תשמור דאצ'יה על רמת המחירים הקיימת, הוא עשוי לעלות בארץ החל מ-150-160 אלף שקל.

אבל לדה ווט הייתה גם בשורה טובה פחות: דאצ'יה אמנם מצטיינת בתמורה לכסף, אבל מפגרת אחרי השוק ברמת הבטיחות, כחלק מהניסיון שלה להוזיל את מחירי כלי הרכב שהיא מייצרת. הביגסטר לא יהיה שונה בכך.

"המתכון שלנו ברור מאוד", אמר דה ווט, "אנחנו מייצרים את המכונית הנדרשת. אנחנו מתכננים מכוניות עם אפס עודפים. לא יהיה מסך כשאנחנו יכולים להימנע מאחד, לא עוד רכיבים אלקטרונים כשאנחנו יכולים להסתדר בלעדיהם ולא מערכות בטיחות אקטיבית כשאנחנו לא חייבים לשים מערכות בטיחות אקטיבית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
דאצ'יה ביגסטר קונספט. דאצ'יה,
רק בתחום הבטיחות בדאצ'יה מנמיכים ציפיות/דאצ'יה

בינתיים הנוסחה עובדת לדאצ'יה: ב-2022 היא רשמה זינוק של 21% במכירות באירופה, ו-6.8% בעולם, וייצרה 574 אלף כלי רכב.

במקביל להשקת הביגסטר תשיק דאצ'יה גרסת סטיישן לסנדרו החדשה, שעדיין לא הגיעה לארץ, אבל לא תשיק מחליף לדוקר, הטנדרון שייצרה עד 2021. את פלח השוק הזה היא תשאיר לבעלת הבית ולקנגו שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • דאצ'יה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully