וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש, קלאסי, סיני, אירופי, מי אתה CF MOTO 700CL-X

אייל פרדר

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 8:06

ל-CF MOTO אין איזו מורשת עשירה והיסטוריה מפוארת, אבל זה לא עוצר אותה מלהצטרף לחגיגת הסקרמבלרים. אבל מה יצא מהתערובת מזרח ומערב שהיא רקחה פה?

CF MOTO 700CL-X. אתר יצרן
מוטיב ה-X נמצא כבר בפנס החזית/אתר יצרן

מחיר: 49 אלף שקל
אהבנו: עיצוב, אבזור, רב שימושיות, מחיר
לא אהבנו: מנוע, בלמים, צליל, נפח מיכל דלק
ציון: 8/10

כביש 6, בוקר חורפי ושמשי, בקרת השיוט עובדת ואני משייט דרומה, בואכה בן שמן. ירידה במחלף, רכיבה קצרה והגלגלים פוגשים את שביל העפר. ההמשך טבעי לעבר עצירת הקפה בשטח. זה אולי נשמע כמו פתיח למבחן לאופנוע אדוונצ'ר יקר ומאובזר, אבל במקרה שלנו מדובר ב- CF Moto 700CL-X Heritage, אופנוע עירום, בסגנון סקרמבלר שמגיע אלינו היישר מסין.

קטגורית אופנועי האדוונצ'ר שולטת בשוק האופנועים העולמי כבר שנים רבות, אך לצידה צמחה קטגוריה נוספת שאין כמעט יצרנית שלא מיוצגת בה - קטגוריית הריטג'. הרעיון הוא לייצר אופנוע מודרני עם עיצוב השואב משנות ה-60 או ה-70. זה יכול להיות קפה-רייסר, טרקר או סקרמבלר. יצרניות אירופיות כמו דוקאטי, ב.מ.וו או טריומף, קפצו על העגלה ראשונות (חלקן אף הקדימו את זמנן ואחרי הפסקה חזרו לכך שוב פעם), אך גם היצרניות היפניות לא איחרו להצטרף וכמובן שגם הסיניות לא יפספסו הזדמנות של כזאת מגמה, וזה בדיוק המקום לדבר על המקום שהיצרניות האלו תופסות לאיטן.

CF MOTO 700CL-X. אתר יצרן
כמה חזק הטרנד? גם יצרניות בלי מורשת מוציאות גרסאות הריטג'.../אתר יצרן

כותבים את ההיסטוריה

בינואר 2007, הצטרפה ישראל אל העולם המערבי ושינתה את דרגות רישיון הנהיגה של אופנועים וכך נולדה לה קטגוריה חדשה בארץ, אופנועים בנפח 125 סמ"ק. עד אז, קטגורית הכניסה בישראל נשלטה על ידי קטנועי 50 סמ"ק בעלי מנוע דו-פעימתי מעשן. השינוי המבורך הוביל לגל של יבואנים חדשים, מצוידים במיטב התוצרת הסינית, חלק מהמותגים מוכרים יותר, חלקם פחות.

אלא שזה היה מוקדם מידי ומוגזם מידי. כמות המותגים והאופנועים הייתה גדולה, היצרניות הסיניות לא הבשילו דיין כדי להתמודד עם הדרישות של הרוכב המערבי וכך רוכבים ישראלים צעירים רבים שהתחדשו באופנוע 125 סמ"ק חדש זכו לטבילת אש לא נעימה בעולם האופנועים, שלרוב הסתיימה בכלים פשוטים, עם מכלולים זולים ואמינות מוטלת בספק. הזיכרונות שלי כבוחן של אותם כלים לא טובים בהרבה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
CF MOTO 700CL-X. אתר יצרן
כבר לא התוצרים הסיניים הירודים של 2007/אתר יצרן

עשור וחצי עברו מאז ואני יושב מול 700CL-X Heritage ביער בן שמן, עם כוס קפה, ונהנה ממה שאני רואה. יש לו את כל המרכיבים הנכונים כדי להיות סקרמבלר מוצלח - הזנב קצוץ, יחידת התאורה האחורית משתלבת בו בצורה מושלמת, וכך גם המושב. הקווים זורמים לעבר החזית, שם מיכל הדלק עטוף בשלדה, מלפנים פנס בצורת X, להזכיר את שם הדגם, ולוח המחוונים מורכב מיחידה אחת שמזכירה את לוחות המחוונים הפשוטים מלפני 60 שנה. הכידון רחב, במחזיק שלו מוטבע X נוסף, מערכת הפליטה עוברת מתחת למנוע עם מפלט שיוצא לצידו וצמיגי פירלי MT60 קרביים, מקנחים את העיצוב שפשוט קולע בול בפוני.

CF MOTO 700CL-X. אתר יצרן
מחוון בודד למראה הקלאסי/אתר יצרן

איכות החומרים וההרכבה מרשימים לא פחות, ורק אם מחפשים בציציות, רואים שיש עוד מקום לשיפור, אבל הפער מהסטנדרט לו היינו מצפים לא רחוק עד לא קיים. גם המכלולים טובים, עם בולמים תוצרת חברת KYB ולמרות שהבלמים מגיעים מחברה פחות מוכרת בשם J.Juan, עדיין מדובר ביצרן ראוי ומבוסס שמקורו בספרד ובבעלות יצרנית הבלמים המפורסמת ברמבו. באופן כללי, האופנוע מגיע מאובזר בתוספות שלרוב נמצא באופנועים יקרים בהרבה - כך ניתן למצוא שני מצבי מנוע לבחירה, בקרת שיוט, מתלים מתכווננים, איתות מתבטל בצורה אוטומטית, מצמד מוגבל החלקה ועוד. בהיבט הזה, מדובר באופנוע שמציע הרבה מעבר למה שמקובל בקטגוריה, בפער ניכר.

עבר הרבה זמן מאז אותם ימים ב-2007 וחברה כמו CF-Moto מציעה מגוון רחב של אופנועים (ולא רק אופנועים) במגוון נפחים, כולל אופנועים בנפח 800 סמ"ק המבוססים על מנועי KTM ויש אפילו אופנוע תיור בנפח 1,250 סמ"ק בדרך.

CF MOTO 700CL-X. אייל פרדר,
אפשר לרדת מהאספלט, אבל זהירות על מערכת הפליטה/אייל פרדר

רב-שימושי

הנעה של המנוע חושפת מנוע דו-צילינדרי בנפח 693 סמ"ק, אם כי הצלילים לא ממש מגרים, בעיקר עקב סדר ההצתה של המנוע. בעוד כמעט כל היצרנים היום פונים לתצורת מנוע של שני צילינדרים במקביל, הרוב המוחלט בוחר בסדר הצתה א-סימטרי, המספק צליל מנוע נעים בהרבה, בעוד ה-X שלנו, נשען בעיקרו על תכנון המנוע של קאוואסאקי, שניתן למצוא בדגמי הוורסיס או ER-6 שם הדגש היה על פשטות ואמינות - לא כיף או חשק. התנועה בעיר מתבצעת בקלות - המנוע נעים, המושב נמוך ומאפשר לרוכב בגובה של פחות מ-1.8 מטרים להגיע עם שתי רגליים מלאות לקרקע, וזווית הצידוד יותר ממספקת כדי להשתחל בין המכוניות.

ברגע שמתחילים לעלות במעלה הסל"ד, מגלים בעיה באופי המנוע המתאפיינת במדרגת כח די מפתיעה, משהו שמרגיש קצת כמו טורבו-לג ויכול ולהציק. אופנוע המבחן שלנו מגיע עם מנוע המוגבל ל-47 כ"ס ומתאים לקטגורית רישיון A1, בעוד המנוע עצמו יכול לספק כ-74 כ"ס. הניחוש שלי הוא כי ההגבלה האלקטרונית הזאת פוגעת באופי המנוע בצורה ניכרת. עם זאת, המצערת החשמלית היא תוצרת בוש, אחת המובילות בתחום, כך שזה עדיין תמוה. הייתי שמח לרכוב על אופנוע זהה עם מנוע ללא הגבלה ולבדוק את הנושא כדי לאשש או לפסול את ההשערה שלי.

CF MOTO 700CL-X. אתר יצרן
קליל עם יכולות טובות בכביש המפותל/אתר יצרן

כשממשיכים לכביש מפותל, מגלים אופנוע די קליל עם יכולת שינוי כיוון זריזה. המתלים עצמם מתכווננים ומאפשרים להגיע להתנהגות בהחלט ראויה. כאופנוע שלא חורט על דגלו חריכת כבישים מפותלים ה-X בהחלט הצליח להעלות חיוך. דיסק בודד מקדימה מצריך הפעלה של מעט כח על מנת לספק עצמת בלימה טובה, אך זה בהחלט מקובל, גם מתוך צורך עיצובי. ביציאה לכביש הפתוח, כמצופה מאופנוע עירום עם כידון רחב, עדיף לשמור על מהירות סבירה שכן הרוכב חשוף לרוח ומשמש כמפרש, אך כיול של בקרת השיוט משכיח מדאגות ומאפשר רכיבה רגועה ונוחה. המושב אף הוא הפתיע והיה די נעים ברכיבה רצופה של כשעה. מיכל הדלק אכזב מעט וכבר באזור 100 ק"מ החל לסמן שהוא דורש תדלוק. היינו שמחים לטווח הרבה יותר מכובד.

CF MOTO 700CL-X. אתר יצרן
הסיניים סוגרים את הפער/אתר יצרן

גם בשטח ה-X לא מאכזב, כל עוד מתאמים ציפיות. נכון, לא מדובר באופנוע אדווצ'ר קרבי, ואפילו לדגם הנבחן, יש אח קרבי יותר בשם 700CL-X Adventure, המצויד בגלגלים ראויים יותר לשטח, מאשר אילו היצוקים שכאן. למרות האמור, רכיבה על שבילים מהודקים מרגישה טבעית ולא מאולצת יתר על המידה. אפילו רכיבה בעמידה אפשרית ולא מרגישה לא במקום. רכיבה במהירות גבוהה, עם זאת, או התמודדות עם בורות או אבנים, פחות תתאים כאן. בייחוד כשלוקחים בחשבון שמערכת הפליטה עוברת בתחתית המנוע, כך שלא היינו מאתגרים אותו בשטח יתר על המידה.

CF MOTO 700CL-X. אתר יצרן
הולך על כללי העיצוב באדיקות - זנב קצוץ וצביעה קלאסית/אתר יצרן

השורה התחתונה

מהמפגש בסוכנות, דרך מספר ימים של רכיבה, 700CL-X Heritage הוכיח לנו מה שידענו מאז ומתמיד. ברגע שהסינים יפשילו שרוולים ויחליטו להתבסס גם בשוקי המערב, זה רק עניין של החלטה עד שהם יוכלו להסתכל למערב בגובה העיניים. בכל זאת, מדובר באומה שיש לה יכולות לבנות מטוסי קרב חמקנים, נושאות מטוסים וחלליות. נכון, יש עוד קצת עבודה, אבל מדובר באופנוע מאובזר, עם יכולת דינמית רב-גונית, עיצוב קלאסי שפורט על האקורדים הנכונים. ובסופו של דבר, במחיר של 49 אלף שקל מדובר באופנוע שזול בקרוב ל-10,000 שקל לעומת מקבילה יפנית.

CF MOTO 700CL-X. אתר יצרן
מנוע מיפן, עיצוב מאירופה וייצור בסין - אופנוע גלובלי/אתר יצרן

על הצד הטכני: CF MOTO 700CL-X Heritage

מנוע: טווין מקביל
קירור: נוזל
נפח: 693 סמ"ק
הספק: 47 כ"ס/8,750 סל"ד
תיבה ומצמד: 6 הילוכים, דיסק בודד, יבש
שלדה: צינורות, פלדה
בלם קדמי/אחורי: 320 מ"מ בודד/ 260 מ"מ בודד

מידות:
בסיס גלגלים:
1,435 מ"מ
מכל דלק: 13 ליטרים
גובה מושב: 800 מ"מ
משקל יבש: 196 ק"ג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully