וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגי רכבת ישראל יוכלו לזהות רכב או הולך רגל על המסילה מ-2 ק"מ

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 20:20

רכבת ישראל רוכשת 10 מערכות התרעה אופטיות מחברת Rail Vision מרעננה, שבה היא מחזיקה מניות. המערכת מאפשרת זיהוי מכשולים על המסילה בשלב שהרכבת עוד יכולה לבלום לפניהם

מתקן התרעה על קטר מטענים. דוברות רכבת ישראל
מערכת התרעה מותקנת על קטר מטענים של הרכבת/דוברות רכבת ישראל

האם בקרוב נפסיק לשמוע על תאונות בהם רכבות פוגעות בהולכי רגל, כלי רכב ובבעלי חיים הנקלעים בטעות או בכוונה לתוואי המסילה? התקנת מערכת התרעה חדשה על קטרי הרכבת עשויה להפחית את שכיחות המקרים האלו.

בשנת 2016 חתמה רכבת ישראל על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Rail Vision הישראלית שהוקמה באותה שנה, במסגרתו תיבחן מערכת ההתרעה על גבי קטרים מתוך הצי של רכבת ישראל. בהמשך מימשה הנהלת הרכבת את האופציה 4,442 מניות בחברה, תמורת 866 אלף דולר. שווי העסקה לרכישת עשר המערכות - 1.4 מיליון דולר.

מערכת התרעה לרכבות. רכבת ישראל; Railvision,
זיהוי מרוחק בטווחים של עד 2 ק"מ/רכבת ישראל; Railvision

מערכת ההתרעה של רייל ויז'ן תמוקם בחזית הקטר בנקודה גבוהה ובאמצעות חיישנים אלקטרו אופטיים ומערכות תרמיות המאפשרות זיהוי לפי חתימת חום, תאפשר להתריע על הימצאות של עצמים, בני אדם, בעלי חיים וכלי רכב על המסילה. לדברי החברה מאפשרת המערכת לאתר עצמים במרחק של עד 2 ק"מ לפני הקטר ומסוגלת לפעול ברוב תנאי מזג האוויר.

התרעה בטווח כזה ואפילו במחצית ממנו תאפשר לרכבות לבלום או לפחות להאט משמעותית את מהירות הנסיעה שלהן. במקרה של בלימת חירום, נדרש לרכבת מרחק עצירה של כקילומטר במהירות של בין 120 ל-150 קמ"ש, טווח המהירות העליון של הרכבות בישראל, בתלות בתוואי המסילה. מה גם שהזיהוי שלה מתבצע בטווחים שהם הרבה מעל לטווח הזיהוי של עין אנושית וכן מסוגלת לפעול בתנאי חשיכה וראות מוגבלת.

מערכת כמו של רייל ויז'ן הייתה עשויה למנוע את תאונת הרכבת הקשה ברבדים ב-2005, כאשר רכבת פגעה במשאית שחצתה באיטיות את המסילה לבאר שבע. בתאונה נהרגו שבעה בני אדם, ביניהם נהג המשאית ונהג הקרונוע, ו-198 איש נפצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully