וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתקע באזור בלי קליטה והשתמש ברחפן כדי להציל את חייו

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 13:21

נהג רכב שטח שנתקע בשמורת טבע מושלגת באורגון, גילה לחרדתו שלסלולרי שלו אין קליטה באזור. למזלו היה לו רחפן, ששינה את גורלו

נהג שנתקע בשלג חיבר את הסלולרי שלו לרחפן כדי להזעיק חילוץ. Lane County Sheriff's Search and Rescue,
הרחפן מרים את הסלולרי לגובה שבו יתחבר לרשת. שחזור שביצעו המחלצים האמריקאים/Lane County Sheriff's Search and Rescue

אנשי החיפוש וההצלה במחוז ליין באורגון שבארה"ב כבר ראו הכל, אבל כשקיבלו את קריאת המצוקה הזאת גם הם נדהמו מהיצירתיות ומהתושייה.

בשבוע שעבר ניסה נהג רכב שטח לחצות כביש מרוחק בשמורת הטבע ווילמט ((Willamette במחוז. מדובר בשמורת טבע לאומית, אך הדרך אינה מתוחזקת לנסיעות בחורף, ואין פינוי שלג קבוע ממנה. רכבו של האיש נתקע בשלג, וכאשר ניסה להזעיק עזרה גילה שבנוסף לכל הצרות גם אין לו קליטה סלולרית במקום.

לפי פוסט שהעלו אנשי משרד השריף, האיש קיבל כמה החלטות חכמות. ראשית הוא נשאר ברכב בהמתנה לחילוץ, לדבריהם זה בטוח יותר מאשר לצאת למסע רגלי בשלג הקפוא. שני, הוא השתמש בכושר המצאה שלו כדי למצוא דרך להזעיק עזרה.

לאיש היה רחפן, והוא חיבר אליו את הסלולרי שלו. לאחר מכן הוא הקליד הודעת טקסט לאדם אמין המתאר את מצבו ומיקומו המדויק, לחץ על שלח, ושיגר את הרחפן לאוויר. המכשיר המשיך לחפש חיבור לרשת הסלולרית, עד שבגובה של כמה מאות מטרים הצליח להתחבר וההודעה עברה.

צוות ההצלה והחילוץ יצא למקום, ולפי הדיווח שלו בזמן שחילץ את בעל הרחפן, איתר וחילץ נהג נוסף שגם הוא נתקע בקרבת מקום בשלג במשך מספר ימים.

נהג שנתקע בשלג חיבר את הסלולרי שלו לרחפן כדי להזעיק חילוץ. Lane County Sheriff's Search and Rescue,
בזמן שהמחלצים הגיעו לבעל הרחפן, הם איתרו עוד נהג תקוע באזור ברכב ה-4x4 שלו/Lane County Sheriff's Search and Rescue

בישראל אין לצערנו כל כך הרבה שלג, אבל בשיטה כזו אפשר להזעיק עזרה גם בנגב. בכל מקרה מומחי החילוץ וההצלה האמריקאים מזכירים באותה הזדמנות כמה טיפים חשובים שרלוונטיים גם למטיילים ישראלים:

1. אל תצאו לבד לשטח. אם יש לצידכם רכבים נוספים, יש מי שיסייע לכם במקרה שתתקעו.

2. תמיד תעדכנו בבית מה המסלול שלכם ומתי תחזרו, כדי שידעו מייד אם משהו השתבש.

3. תדעו מתי להסתובב לאחור. לפי אנשי ההצלה האמריקאים, מבין עשרות החילוצים שהיו להם בשלג השנה, כמעט כולם היו של רכבי 4x4, ותמד הנהג אמר להם "לא חשבתי שאתקע". אין רכב שטח שיש לו עבירות מוחלטת, כשהדרך מתחילה להיות קשה, תשאלו את עצמכם אם זה לא הזמן לפרסס ולחזור בדרך שבה הגעתם.

  • עוד באותו נושא:
  • חילוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully