וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחברת לשקע: Waze תציג מיקומי טעינה לרכבים חשמליים

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 21:15

חדשות טובות לבעלי חשמליות: אפליקציית הניווט תציג לנהגים אפשרויות טעינה לאורך המסלול, ומשתמשים יוכלו לעדכן לגבי זמינות העמדות. איך זה ישפיע על האפליקציות שכבר מציעות את השירות?

waze מתחילה לסמן במפה עמדות טעינה לרכב חשמלי. waze,
התצוגה של ווייז. אפליקציות אחרות יודעות להציג מתי עמדה תקולה, בווייז זה יהיה תלוי בדיווחי נהגים/waze

אפליקציית הניווט Waze משיקה פיצ'ר חדש שיסייע לנהגים בעלי רכב חשמלי לאתר את מיקומי עמדות הטעינה לאורך המסלול, ולבחור אחד שבו יש עמדות מתאימות להם.

בכך תספק ווייז מענה לעשרות נהגי מכוניות חשמליות: נתח השוק של רכב נטול פליטה מהאגזוז בישראל הגיע ב-2022 ל-10%, ומתחילת 2023 כבר עומד על כ-15%.

אולם היא לא תהיה הראשונה: אפליקציות Grivo ו-Cello Charge הישראליות כבר מציעות שירות דומה, וכך גם Pluge Share הבין לאומית - וכמובן האפליקציות של חברות הטעינה, אולם אלה מציגות רק את העמדות של אותה חברה. גריבו וסלו צ'ארג' קיבלו גם גישה אל חברות הטעינה ומסוגלות להציג לנהגים האם העמדות תפוסות בידי רכב אחר, והאם הן תקינות. בוויז הדיווח על התקינות תלוי בנהגים אחרים ולא יהיה דיווח על עמדה תפוסה.

עמדות הטעינה מופו בידי וייז לפי סוגיהן, כולל עמדות של חברת טסלה שכרגע פתוחות רק לבעלי מכוניות מתוצרת החברה, ומאפשרות בחירה בין עמדות טעינה מהירה, איטית, ועוד. מאות עמדות טעינה ברחבי הארץ מופו על ידי קהילת Waze וקהילת עורכי המפות המקומית בזמן שהמשתמשים בודקים ומעדכנים את האפליקציה באופן רציף עם נתונים רלוונטיים ועדכניים.

מתחם טעינה מהירה דבירה דור אלון אפקון. אפקון תחבורה חשמלית,
אז אפליקציות איתור כבר יש. עכשיו צריך עוד עמדות ושקעים/אפקון תחבורה חשמלית

גיא ברקוביץ' מנכ"ל Waze ישראל: "הפופולריות של רכבים חשמליים בישראל ובעולם גדלה במהירות ומגמה זו צפויה להמשיך. השירות החדש של מיפוי וניווט אל עמדות הטעינה בתכנון מסלול הנסיעה יסייע רבות למשתמשים, בישראל ובעולם. מיפוי מאות עמדות הטעינה בישראל מתאפשר בזכות התרומה הגדולה של קהילת Waze ועורכי המפות שלנו".

עם זאת בניגוד לסלו צ'ארג' ולגריבו, וויז לא תהיה מחוברת לחברות הטעינה ולא תדע לציין לנהגים מראש עמדה לא תקינה, או שנמצאת בשימוש. סימון כזה יופיע רק אם נהגים שהגיעו למרום יסמנו זאת באפליקציה.

כדי להפעיל את הפיצ'ר יש להיכנס למסך ההגדרות -> פרטי הרכב -> העדפות רכב חשמלי -> ואז ניתן לבחור את סוג עמדת הטעינה. לאחר הגדרת הרכב יופיע אייקון תחנת הטעינה לפני כל תכנון מסלול.

  • עוד באותו נושא:
  • waze

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully