וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הקורקינטים לערים: אנחנו הפתרון לזיהום האוויר

עודכן לאחרונה: 15.3.2023 / 18:02

חמש חברות גדולות, כולל TIER ו-LIME שפעילות בארץ פרסמו מסמך מדיניות משותף, לעידוד הרכיבה: פיקוח, חניות ונסיעה ב-25 קמ"ש. אכיפה? עליה הן שכחו להמליץ

חמש חברות קורקינטים גדולות במסמך משותף לערים כיצד להגדיל את השימוש בתחבורה שיתופית. יח"צ,
קורקינטים חשמליים. החברות טוענות שהגבלת מהירות הכלים לפחות מ-20 קמ"ש תעודד רכיבה על מדרכות/יח"צ

נדיר שחמש חברות שמתחרות זו בזו יוצאות יחד במסמך מדיניות משותף. אבל זה מה שעשו חברות השכרת הקורקינטים והאופניים הגדולות, TIER ו-LIME שפועלות בארץ, ביחד עם Voi, Dott ו- Superpedestrian שעדיין לא.

יחד הן פרסמו היום 10 המלצות לערים כיצד לשלב טוב יותר כלים שיתופיים על סמך הניסיון שצברו בהפעלת 750 אלף כלים ברחבי העולם, בטענה שכדאי לערים גדולות לעודד את פעילותן, כחלק מהמעבר לתחבורה נטולת פליטות, שמסייעת להפחתת השימוש ברכב פרטי.

החברות מצביעות על גודל הצי ועל אורך החוזה עם המפעילות בתור גורמים מרכזיים לעליית אמינות השירות ומציעות כי תוספת של כלים חדשים תוכפף באופן ישיר לתפקוד החברות בעיר והצלחתן בשמירה על הרחובות מסודרים, וכי מספר החברות בכל עיר יוגבל לשלוש.

קורקינטים ברחוב. קינן כהן,
קורקינטים חשמליים בתל אביב. אין התייחסות לבעיות בוערות כמו תאונות ואכיפה/קינן כהן

במסגרת העבודה מציעה המלצות טכניות בנושאי פרוטוקולים לשיתוף נתונים, אגרות הניתנות למפעילים ואף פרוטוקולים לבחירת מפעיל, אשר יעודדו את הערים להתחשב באמינות, בטיחות, קיימות ובאיכות ניהול הצי כקריטריונים בעלי חשיבות עליונה. מהרגע בו חברות נבחרו לשרת את העיר,

המלצת המפעילות היא לאפשר את הפעילות בכל גבולות העיר ככל הניתן, למפות אפשרויות חנייה רבות ככל האפשר, עדיף פי 3 חניות מגודל צי הכלים הפעילים, ולאפשר מהירות שלא תפחת של 20-25 קמ"ש. לטענן אם תפחת המהירות יגבר הסיכוי שהרוכבים יסעו על מדרכות.

בהצהרה משותפת של מנכ"ל Dott הנרי מוזיניאק, מנכ"ל Lime וויין טינג, מנכ"ל Superpedestrian אסף בידרמן, מנכ"ל TIER לורנס לושנר, ומנכ"ל Voi פרדריק הילם, מסרו החמישה: "תוך זמן קצר, תעשיית המיקרו-מוביליטי חוותה צמיחה עצומה כשהיא מצליחה לאתגר את השימוש בכלי רכב פרטיים בתוך הערים. על מנת להבטיח את קיימות השירות ועקביות גלובלית, שילבנו את המומחיות של כולנו וגיבשנו את ההמלצות להסדרת פעילות מיקרו-מוביליטי".

ההמלצות, יש לציין מטיבות בעיקר עם החברות, ולא מתמודדות עם בעיות בוערות כמו רוכבים משתוללים ואכיפה נגדן. החברות גם משלבות בהן כללים לערים שמבקשות לקבוע תעריפים אחידים, אבל לא כוללות תמריצים להוזלת מחירים מצידן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully