וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

70 מיליון שקל, 1.5 ק"מ כביש: מה ייצא לכפר סבא מהנת"צ החדש?

עודכן לאחרונה: 16.3.2023 / 20:18

אחרי 3 שנים של עבודות נחנך נתיב התחבורה הציבורית החדש ברחוב ויצמן בכפ"ס, שבו עוברים 70 אוטובוסים בשעה מכל אזור השרון. אפילו מירי רגב, שחיסלה את הנת"צ בכניסה לירושלים, הביעה תמיכה

נת"צ חדש בכפר סבא רחוב ויצמן. לביא צילומי אוויר,
הנת"צ החדש. "מרכבת קלה אפשר ליהנות רק אחרי 10 שנות סלילה, מקטעי נת"צים הרבה יותר מוקדם"/לביא צילומי אוויר

אחרי שלוש שנים של עבודות ועוד כחמש שנים של הכנות ייפתח מחר בבוקר נתיב התחבורה הציבורית החדש ברחוב ויצמן בכפר-סבא. 1.5 ק"מ בסך הכל, דו סיטרי, כך שאפשר לספור אותו גם כ-3 ק"מ, בין צומת 55/40 ועד רחוב העמק.

הנתיב המשודרג כולל נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית ושביל אופניים בטיחותי, רחב ומופרד מתנועת המכוניות והולכי הרגל. בתוואי הרחוב המשודרג הוצבו 17 תחנות אוטובוס מתקדמות שכוללות שילוט אלקטרוני המעדכן את הנוסעים בזמני ההגעה של האוטובוסים בזמן אמת, מסכי מגע, עמדות טעינת סלולר, סככת הצללה לימי הקיץ החורף ונגישות מלאה.

אפילו שרת התחבורה מירי רגב, שעם כניסתה למשרד דווקא הורתה לבדוק מחדש את נחיצות הנת"צים, ופגעה קשות בתפקוד הנת"צ בכביש מספר 1 כאשר אפשרה גם לרכבים עם נוסע אחד לנסוע בו בשעות העומס בבוקר, נשמעה פתאום קצת אחרת.

"יש רק דרך אחת לצאת מהפקקים, והיא מעבר לתחבורה ציבורית והשארת הרכב הפרטי בבית או ב'חנה וסע'", אמר רגב. "אנו פועלים בדרכים רבות לשיפור השירות בתחבורה ציבורית, כדי שתהווה חלופה אטרקטיבית לרכב הפרטי. אחת מהן היא הקצאת נתיבים בלעדיים לאוטובוסים, במטרה להכפיל את מספר הקילומטרים של נתיבי העדפה קיימים, עד לשנת 2027. במסגרת פרויקט 'מהיר לעיר' אנחנו סוללים רשת של נת''צים ושבילי אופניים ברחבי מטרופולין דן, ואני שמחה לחנוך היום עוד מקטע חשוב בתוכנית ברחוב הראשי של כפר סבא".

מנכ"לית חברת נתיבי איילון, אורלי שטרן, שהופקדה על הפרויקט, סיכמה: "הודות לפרויקט, מעתה תושבי העיר יוכלו לבחור בתחבורה ציבורית נוחה, יעילה, עוקפת פקקים ומתקדמת יותר".

מפת הנת"צ החדש

מפת הנת"צ החדש בכפר סבא. נתיבי איילון,
מפת הנת"צ החדש בכפר סבא/נתיבי איילון

אבל אחרי הנאומים וגזירות הסרטים, עד כמה ישנו 1.5 ק"מ של נת"צ כפול את חייהם של נוסעי ונהגי האוטובוסים? ניר אייל, המהנדס הראשי של נתיבי איילון, מסביר ש"בקטע הזה עוברים 70 אוטובוסים בשעה, מקווי ה-500 מהשרון להרצליה, קו 29 ממזרח כפר סבא דרך רעננה להרצליה, ו-149 מויצמן לתל אביב".

בכמה כבר יקצר כזה קטע את זמני הנסיעה בתח"צ?
"כיום אוטובוסים עושים את הקטע הזה בשעות העומס בכ-12 קמ"ש, עם הנת"צ המהירות תוכפל ל-24 קמ"ש. זה חיסכון של כמה דקות לכל כיוון, שגם יקצר את זמני הנסיעה בשני הכיוונים וגם יתרום לאמינות ולדיוק של האוטובוסים בהמשך הדרך. הנת"צ הזה ישתלב במערכת שלמה של נתיבים שביחד יעניקו תרומה גדולה עוד יותר למשמשי התח"צ. זה היתרון של בניית נתיבים כאלה. רכבת קלה סוללים עשר שנים ורק אז אפשר ליהנות ממנה. נת"צים נבננים ונפתחים בשלבים, ואפשר ליהנות מכל אחד מהם ברגע שהוא מוכן, לא חייבים לחכות לכל המערכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully