וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקודה וסיאט מזמינות 97 אלף מכוניות למוסך. מה קרה?

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 12:23

ריקול כריות האוויר התקולות של טקאטה מגיע לסקודה ולסיאט, עם קריאת התיקון הגדולה ביותר אי פעם בארץ. רשימת כל הדגמים והשנים שנכללים בקריאה - בפנים

סקודה סופרב. קובי ליאני
סקודה סופרב. החלפת הכרית תארך כשעה/קובי ליאני

קריאת השירות הגדולה ביותר בתולדות ענף הרכב המקומי יוצאת לדרך: 97 אלף מכוניות סקודה וסיאט יוזמנו לבדיקה ולהחלפה בעת הצורך של כרית האוויר בגלגל ההגה. בעלי הרכב יקבלו מכתבי זימון בשבועות הקרובים.

זאת כחלק מהריקול הגלובלי של החלפת כריות האוויר התקולות של חברת טאקטה היפנית, שסיפקה במשך שנים וביודעין כריות אוויר שעלולות להתפרק תוך כדי פתיחתן בתאונה.

בריקול נכללים 82,511 אלף דגמי סקודה ו-14,873 אלף דגמי סיאט, מה שהופך אותו לריקול הגדול ביותר אי פעם בארץ. בריקול הכי גדול עד כה זימנה מאזדה ב-2015 כ-71 אלף מכוניות עקב בעיית מגעים במנגנון ההתנעה. מאזדה גם זימנה ב-2016 כ-40 אלף מכוניות לריקול להחלפת כריות האוויר של טקאטה במכוניותיה.

דגמי סקודה שנכללים בקריאה הם מהשנים 2013-2018: פאביה, ראפיד, יטי, אוקטביה וסופרב.

דגמי סיאט שנכללים בקריאה הם מהשנים 2014-2017: איביזה, טולדו, לאון, אטקה ואלהלמברה.

את הריקול אפשר לבצע במוסכים המורשים של סקודה וסיאט, ועדיף בתיאום מראש לאור העומס הצפוי בהם.

הבעיה בכריות האוויר שייצרה החברה היפנית, נחשפה רשמית ב-2015, והביאה כבר לקריאות למוסך (ריקולים) לכ-100 מיליון מכוניות ברחבי העולם, ולפשיטת רגל של החברה, שסיפקה לתעשיית הרכב גם חגורות בטיחות ורכיבים נוספים. ביו השאר זומנו להחלפת כריות אוויר מכוניות מתוצרת הונדה, טויוטה, מאזדה, ניסאן, סובארו, ב.מ.וו וקרייזלר.

מכונית קטלניות - הכשלים הגדולים. יצרן, אתר יצרן
כרית אוויר בהגה. טאקטה ידעו שעקב חדירת לחות היא עלולה להתפרק בפתיחה, והמשיכו לייצר/אתר יצרן, יצרן

אנשי טאקטה ידעו מספר שנים לפני כן על סכנה של חדירת לחות אל מנגנון הפיצוץ המבוקר של הכריות, שנועד להבטיח שיפתחו בתוך כמה עשיריות בזמן, ויפגשו את גוף הנוסע לפני שייחבט בחלקי הרכב בעקבות מכת התאונה. חדירת הלחות גורמת לפיצוץ חזק מדי שמפרק את מנגנון הפתיחה וגורם כך שחלקי מתכת יעופו לעבר הנוסע או הנהג, במהירות של יותר מ-300 קמ"ש.

עד כה יש תיעוד ל-17 הרוגים בארה"ב, ול-30 ברחבי העולם, של נהגים ונוסעים שכרית האוויר שאמורה להציל את חייהם בתאונה, ולמנוע מגע מסוכן של ראשיהם וגופם בחלקי הרכב, גרמה דווקא למותם.

ברוב התאונות שומר מבנה הרכב על שלמותו, כך שפעולה תקינה של הכריות יכולה להפחית את עוצמת הפגיעה ביושבי ברכב, ולהצילם מפגיעות פנימיות וחיצוניות קשות. בארה"ב מעריכים כי כריות אוויר מצילות את חייהם של אלפי בני אדם בשנה. כריות צד, למשל, מפחיתות את סכנת המוות של נהגי רכב פרטי בתאונת צד ב-37%, ונהגי רכבי כביש שטח ב-52%.

לפי תקנות משרד התחבורה ריקולים מבוצעים ללא תשלום מצד בעל הרכב. בעל הרכב חייב לבצעו בתוך חצי שנה מקבלת הזימון, אחרת הרכב לא יוכל לעבור טסט, ולא ניתן יהיה להעביר עליו בעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully