וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאנגיונג עשויה להשיק ג'יפון 4x4 חשמלי ב-200 אלף שקל

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 21:40

היצרנית הקוריאנית חשפה תמונות ראשונות לגרסה נטולת הפליטות של הג'יפון החדש שלה. לישראל הוא יגיע במחצית השנייה של 2023

סאנגיונג טורס EVX. סאנגיונג,
הטורס החשמלי. פוטנציאל ליכול שטח טובה במושגי ג'יפון, השאלה מה יהיה הטווח/סאנגיונג

מצטרף חדש לשוק רכבי הפנאי החשמליים המתרחב: סאנגיונג הקוריאנית חשפה תמונות ראשונות של הטורס EVX, הגרסה נטולת הפליטות לג'יפון החדש שלה.

הטורס נחשף בגרסת בנזין בשנה שעברה. ממדיו, 4.70 מטר אורך, 1.89 מטר רוחב ו-1.72 מטר גובה ממקמים אותו בהיצע היצרן בין הקורנדו לרקסטון. לבסיס הגלגלים שלו 2.68 מטר אורך ולתא המטען נפח גדול יחסית של 703 ליטר. באותה גרסה הוא מוצע עם מנוע טורבו-בנזין 1,500 סמ"ק (170 כ"ס), הנעה קדמית או כפולה ואופציה לתיבה אוטומטית בשתיהן.

בסוף החודש ייחשף ב-Seoul Mobility Show הדגם החשמלי שלו, ובינתיים שחררה סאנגיונג תמונות ראשונות, החושפות חזית חדשה לגרסה הירוקה, אבל עיצוב ששומר על אותם מאפיינים "קשוחים" של המקור. סביבת הנהג קיבלה שני מסכי תצוגה גדולים, כמו ביונדאי איוניק 5, אחד משמש למולטימדיה ולתפעול מערכות והשני כלוח מחוונים.

היצרן לא חשף עדיין פרטים טכניים, אבל לפי פרסומים בדרום קוריאה גם בגרסה הזו הוא יוצע עם בחירה בין הנעה קדמית לכפולה.

לא ברור עדיין האם הוא יצויד במערכת ההנעה של הקורנדו החשמלי, מנוע בהספק של 190 כ"ס וסוללת 55 קוט"ש, או בגרסה מוגדלת שלה, בהיותו גדול וכבד מהקורנדו. האחרון מציע באותה גרסה טווח משולב רשמי של 340 ק"מ בלבד, ועם אותה מערכת ההנעה בטורס, הטווח יתקצר עוד יותר. מצד שני לא ברור אם יש ביכולתה של סאנגיונג הקטנה, שנאבקת בשנים האחרונות בקשיים כלכליים את היכולת לפתח עבורו גרסה שונה.

סאנגיונג טורס EVX. סאנגיונג,
סביבת הנהג. "השראה" מיונדאי איוניק 5/סאנגיונג

עוד לא ברור איזו גרסה יבחרו בטלקאר, יבואנית סאנגיונג להציע בארץ. גרסת ההנעה הכפולה עשויה לבלוט בהיצע רכבי הפנאי החשמליים בישראל. כיום טיוטה bZ4X מציע את האופציה הזולה ביותר שמאפשרת ירידה לשטח קל, אך ב-260 אלף שקל. מרצדס מציעה את ה-EQB החשמלי עם הנעה כפולה ב-400 אלף שקל, וטסלה את מודל X שמחירו מתחיל בכ-600 אלף שקל.

בארץ הטורס EVX ישתלב בגודל בין BYD אטו 3 ליונדאי איוניק 5, ומחירו המשוער צפוי לעמוד על כ-200 אלף שקל.

בשנה שעברה רכש תאגיד KG הקוריאני את השליטה בסאנגיונג, שהגיע לחדלות פירעון לאחר נטישת הבעלים הקודמים שלה, מהינדה ההודית. ב-2022 ייצרה החברה 114 אלף מכוניות, עלייה של 35%, והקטינה את ההפסד הנקי שלה ב-75% ל-46 מיליון דולר. 40% מהייצור שלה מיועד לייצוא.

  • עוד באותו נושא:
  • סאנגיונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully