וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פניית וואלה: הרכבת תוסיף שעת שירות ביום שישי

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 9:48

פרסמה לוח זמנים לפעילות בשעון הקיץ ובו דחתה את תחילת השירות במוצ"ש ל-21:00, אך לא האריכה בשישי, למרות כניסת השבת המאוחרת. לאחר פניית וואלה ו"תחבורה בדרך שלנו" תוסיף הרכבת נסיעות בשישי

תחנת סבידור מרכז. 22 ביוני 2020. ראובן קסטרו
"נוסעים שמגלים ב-14:00 בשעון קיץ שהרכבת האחרונה כבר יצאה, מאבדים אמון בתחבורה הציבורית"/ראובן קסטרו

בימים האחרונים פירסמה רכבת ישראל עדכון ללוח הזמנים שלה לקראת המעבר לשעון הקיץ בלילה שבין חמישי לשישי השבוע.

העדכון כלל הודעה על דחיית תחילת נסיעות הרכבת במוצאי שבת מ-20:00 ל-21:00, אך שעות הפעילות ביום שישי לא השתנו, והשירות נפסק כבר בסביבות השעה 14:00, למרות כניסת השבת המאוחרת יותר בקיץ, אחרי השעה 19:00.

במכתב ששלח מקס מורוגובסקי, יו"ר עמותת הנוסעים והמומחים 'תחבורה בדרך שלנו', למשרד התחבורה ולרכבת הוא תיאר את הפגיעה הקשה בנוסעים. הרכבת האחרונה מתחנת תל אביב סבידור יוצאת ב-14:37 ומגיעה לבירה ב-15:22. הרכבת האחרונה מת"א סבידור לבנימינה יוצאת ב-14:11 ומגיעה ליעדה ב-15:00. ואילו הרכבת האחרונה מסבידור לאשקלון יוצאת ב-13:30 ומגיעה ליעדה ב-14:35. "שעת סיום לא סבירה אפילו לשעון חורף, כמעט ארבע שעות לפני כניסת השבת", ציין.

רכבת ישראל. דוברות רכבת ישראל, אתר רשמי
אם שירותי האוטובוסים מתארכים בשעה בשישי בשעוץ קיץ, למה לא ברכבת?/אתר רשמי, דוברות רכבת ישראל

"זה המקום להזכיר לרכבת ישראל ולמשרד התחבורה ששירות הרכבת הוא שירות תחבורה ציבורית חיוני", אמר מורוגובסקי לוואלה. "היותו של יום שישי יום קצר מטבעו שמשמש נוסעים רבים למטרות פנאי, קניות וביקורי משפחה, מחדד את חובתה של הרכבת לספק שירות בשעות פעילות סבירות שתואמות לשאר התחבורה הציבורית ומאפשרות לנוסעים לסיים את עיסוקי יום השישי בשעות הפעילות העסקית המקובלות ולחזור לביתם ברכבת. נוסע או נוסעת שמגלים ב-14:00 בשעון קיץ שהרכבת האחרונה כבר יצאה מהתחנה, מאבדים כל אמון בתחבורה הציבורית".

יצוין כי המפלגות החרדיות מפעילות לחץ כבד על הרכבת לצמצם את פעילותה בשבת, כמו עבודות אחזקה דחופות והשלמת פרויקט החישמול שדחייתו לימי חול תחייב סגירת מסילות וביטול רכבות רבות. גורם ברכבת טען כי לוח הזמנים נקבע לפי שיקולים תפעוליים, ולא בשל לחצים פוליטיים.

אולם בעקבות פניית וואלה למשרד התחבורה הודיע אמש המשרד כי ההחלטה תשונה. "משרד התחבורה הורה לרכבת ישראל לפעול להארכת שעות הפעילות ביום שישי, כך שיותאמו לזמן כניסת השבת", נמסר מהמשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully