וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כסף, כבוד, כוח: גרסאות הקצה הפרועות של אודי בישראל

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 13:48

באודי מציעים לכם את השילוב המושלם בין פרקטיות ושיגעון. הכירו את ה-RS7 ספורטבק וה-RS6 אוונט. כי מי לא צריך מכונית סאלון יומיומית עם 630 כ"ס ב-1.1 מיליון שקל

אודי RS7/יצרן

כבר חשבנו שלא תגיעו. בעולם שהולך ומתחשמל, להציג שתי גרסאות קצה עם אפס קצהו של תגבור חשמלי זה לא דבר מובן מאליו, אבל באודי עדיין מאמינים שיש ביקוש לגרסאות האולטרה שרירים של שתי מכוניות הסאלון שלהם ומנחיתים אצלנו את ה-RS7 וה-RS6 אוונט בגרסאות הפרפורמנס הקיצוניות שלהן.

ככל דגמי חטיבת הספורט של אודי (להוציא ה-R8) שתי המכוניות מתבססות על הדגמים הרגילים שלהן, כלומר אודי A7 ספורטבק ואודי A6 אוונט (שזה סטיישן באאודית). אולם כדי לענות על הייעוד האולטרה ספורטיבי הן עוברות סדנה קוסמטית ואימוני כושר אינטנסיביים.

חיצונית, שתיהן נושאות את חבילת העיצוב של דגמי ה-RS, על בתי הגלגלים המורחבים, החצאיות, הספוילרים ועוד. בנוסף חבילת עיצוב חיצונית בשחור מט וקאליפרים אדומים לבלמים מאחורי חישוקי ה-22 אינץ'.

אודי RS7 פרפורמנס. אתר יצרן
תצורת הקופה 4 דלתות של אודי A7 ספורטבק במראה השרירי של ה-RS7 פרפורמנס/אתר יצרן

בתאי הנוסעים יש מול הנהג את מערך המסכים המוכר של אודי - 12.3 בלוח המחוונים, 10.1 למולטימדיה ו-8.6 לבקרת האקלים ומערכות הרכב. מערכת שמע של B&O, הנהג והנוסע במושבים ספורט פלוס (חימום, אוורור, חשמל ועור הפוך), סגירה רכה לדלתות ועוד. אבל יש לי תחושה שאם אתם מתעניינים במכוניות האלו רשימת האבזור זה נחמד, אבל לא העיקר.

גם זה שיש להן מערך בטיחות שכולל בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, מצלמות היקפיות, התרעה על רכב ב"שטח מת" - פחות מעניין. וגם לא שבסטיישן תוכלו להעמיס 548 ליטר של ציוד וב-RS7 יהיה לכם נפח קצת קטן יותר של 523 ליטר. לא מעניין? טוב, אז נעבור לעיקר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אודי RS6 אוונט. אתר יצרן
השילוב המושלם בין כיף לפרקטיות?/אתר יצרן

הכוח המניע בשתי המכוניות הוא מנוע ה-V8 של אודי בנפח 4 ליטרים עם 630 כ"ס ו-86.7 קג"מ. למי שלא חווה את המנוע הזה קשה להבין איך המספרים האלו מתחברים לצמרמורת בידיים כשהוא מונע ולבעיטה בגב כשהוא מאיץ. המספרים קצת עוזרים להבין - 3.4 שניות ל-100 קמ"ש בשתי המכוניות ומהירות מירבית מוגבלת של 250 קמ"ש, מוגבלת אבל ניתנת להסרה לפחות בחו"ל.

וכדי להוריד את כל הכוח הזה למטה יש להן כמובן הנעה כפולה קבועה, תיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית וצמיגים ברוחב 285 מ"מ בחתך 30, כאמור על חישוק 22 אינץ'. כדי לאפשר לשני הטונות שלהם לפנות טוב, יש גם בולמי אוויר, היגוי פרוגרסיבי ודיפרנציאל מרכזי שמנתב את הכוח בשגרה ביחס של 40:60 לטובת הגלגלים האחוריים ובזיהוי החלקה ובהתאם למצב הנהיגה ותנאי האחיזה בין 75% לגלגלים הקדמיים ועד 85% לגלגלים האחוריים.

אודי RS7 פרפורמנס. אתר יצרן
עם כל ההופעה המתבקשת/אתר יצרן

שתי המכונית הקיצוניות האלו משתלבות גם בשוק לא רגיל ובו הן לא ממש פוגשות מתחרות ישירות. בלי תצורת סטיישן מקומית לב.מ.וו M5 או תצורת הסטיישן של מרצדס E63AMG ה-RS6 אוונט היא די ייחודית בהצעת ההגשה של ביצועי קצה במרכב שימושי.

וזה גם הסיפור של ה-RS7 פרפורמנס. בלי מענה ישיר מב.מ.וו וכאשר גרסת הקופה 4 דלתות של מרצדס מגיעה רק בדגם ה-CLS55AMG שחלש ממנה משמעותית - הן פחות או יותר משחקות מול שער ריק.

ואפרופו שער, אנחנו מקווים שאת הכסף שלכם לא עשיתם משער הדולר, כי שתי המכוניות האלו לא זולות.
1.1 מיליון שקל עבור ה-RS6 פרפורמנס אוונט ו-1.129 מיליון שקל עבור ה-RS7 פרפורמנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully