וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה שמתירה לבני 15 להגיע לבית ספר בפורשה וב.מ.וו

עודכן לאחרונה: 23.3.2023 / 9:03

בזמן שבישראל אסור להם אפילו לרכב על קורקינט חשמלי, בשבדיה מאפשרת פרצה בתקנות התעבורה לנערים לנהוג בכבישים ציבוריים במכוניות אמיתיות, תחת מגבלה משמעותית אחת

פורשה קאיין. אתר יצרן
בתמונה: בן 15 ממהר להגיע לבית הספר לפני הצלצול/אתר יצרן

לפני כעשור וחצי התחוללה בישראל סערה, בעקבות טרנד שנוצר ביישובים אמידים במרכז הארץ: הורים היו רוכשים לבני 16 רכבי תומקאר, והם היו מגיעים איתם לבית הספר, ויוצאים לבלות עם חברים.

בגלל הגדרתם בחוק כטרקטור משא, שבו מותר לנהוג כבר בגיל הצעיר הזה, הם היו יכולים להשתמש בו בצורה חוקית לגמרי, גם אם לא נסעו לעזור בטיפול במשק המשפחתי. בעקבות תאונה קטלנית שבה נהרג צעירה שנסעה בכלי כזה, נגד כיוון התנועה, שונה בארץ החוק ומאז גם כדי לנהוג ברכבי הפנאי הקטנים יש צורך ברישיון B רגיל, שאפשר לקבל רק מגיל 17. גם על כלים חשמליים עירוניים, כמו קורקינטים ואופניים, נקבע בחוק הישראלי גיל מינימום לרכיבה: 16.

ב.מ.וו סדרה 5 רכב ב מ וו BMW. אתר יצרן
בשכונות העשירות בשטוקהולם גם סדרה-5 ישנה יכולה להחליף אופניים/אתר יצרן

באירופה יש מדינות שמאפשרות גם לבני 14 לנהוג בכלים זעירים, המוגבלים בממדים, רק לשני אנשים, ובמהירות שלהם, עד 45 קמ"ש. אבל יש מדינה אחת שמתירה לבני 15 לנהוג במכוניות אמיתיות.
מדובר בשבדיה, ובפרצה בתקנות התעבורה המקומיות. במדינה הסקנדינבית קיים מה שמכונה "רישיון טרקטור", המתיר לנערים ולנערות בגיל הזה לנהוג ברכב, כאשר התנאי הוא הגבלת המהירות המירבית שלו ל-30 קמ"ש בלבד.

אוולינה כריסטיאנסן, תושבת שטוקהולם, סיפרה השבוע בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית, כי היא נוהגת בב.מ.וו סדרה-5 ישנה, שקיבלה ליום הולדת כפרס על הישגיה בבית הספר. "אני בדרך כלל משתמשת בזה כשאני הולכת לבית הספר או נפגשת עם חברים", אומרת אוולינה. חלק מהחברים שלה מגיעים ללימודים כך אפילו בפורשה קאיין בנות יותר מעשר שנים.

במכוניות מודרניות, שלמנועיהן ניהול ממוחשב, אין בעיה להגביל את המהירות המירבית שאליה יגיע הרכב. גם כך נוהגים חלק מיצרני הרכב הגרמנים להגביל דגמים מסוימים ל-250 קמ"ש. אז בשבדיה עוברות המכוניות המיועדות לנהגי "טרקטור" הגבלה מחמירה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תומקאר בנחל ציפורי. זיו ריינשטיין
בישראל נאסר על בני 16 לנהוג אפילו בתומקאר/זיו ריינשטיין

ויש עוד תנאי: על המכוניות להיות מצוידות בוו גרירה, ובמשולש אזהרה שמחוברים קבוע לחלקן האחורי. בכל זאת, הן אמורות לגרור ציוד חקלאי, ולסמן את עצמן כרכבים איטיים עבור נהגים אחרים. יש גם חובה לפרק את המושב האחורי, כך שהן יוכלו לשאת רק שני אנשים.

מדובר בתופעה של השנים האחרונות, שבהן הוכפל מספר ה"טרקטורים" השבדיה ל-50 אלף, לא מעט עבור מדינה עם אוכלוסיה שגדולה רק מעט מישראל, עם 10.3 מיליון תושבים. במקור נולדה התקנה במבנה הנוכחי שלה בשנות ה-30, כאשר בגלל המשבר הכלכלי התקשו החקלאים לרכוש טרקטורים, וזכו להקלות שאפשרו להם להשתמש בפורד T ישנות לעבודות המשק. אבל התקנה שרדה במפתיע עד היום, למרות ששבדיה נחשבת לאחת המדינות המובילות בתחום הבטיחות בדרכים.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully