וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאג'ו מביאה את כריות האוויר לקטנועים

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 9:48

פיאג'ו עתידה לצייד את הקטנוע התלת גלגלי שלה, ה-MP3, בכרית אוויר להגנה על הרוכב. כך עולה ממסמכים לרישום פטנט שהוגשו באיטליה

כריות אוויר לקנוע פיאג'יו. צילום מסך,
הכרית תיפתח מהאיזור מתחת לכידון/צילום מסך

ב-2001 הייתה פיאג'ו הראשונה להכריז על מערכת התרעה לקטנועים מפני קרבה מסוכנת לרכב, בהתבסס על שבב, בשיתוף בוסטון רובוטיקס וחברת ואיאר אימג'ינג הישראלית.

כעת מתקדמת יצרנית הקטנועים האיטלקית צעד נוסף להגברת בטיחות הרוכבים עם פטנט לכרית אוויר - לראשונה בקטנועים. עד היום הציעה רק הונדה כרית אוויר ורק באופנוע התיור הענק שלה - הגולדווינג.

מבחינת עיקרון הפעולה שלה, הכרית, שמפותחת במשותף עם אוטוליב השוודית, לא שונה בפעולתה מזו שקיימת במכוניות כבר עשורים. שק ניילון במארז ובמרכזו מנגנון מבוסס פעולה כימית ששחרור הגזים המהיר ממנה גורם לניפוח הכרית.

כמו במכונית הגורם המפעיל הוא חיישן שמזהה פגיעה בעוצמה הדורשת פתיחת כרית וכמו במכונית מטרת הכרית היא למנוע את הפגיעה המשנית, זו שבה הרוכב עשוי להיפגע מהקטנוע עצמו אחרי קרות התאונה עצמה. מטרה שנייה, שייחודית לכלי דו גלגלי היא היכולת לספוג חלק מהאנרגיה בזמן התאונה ובכך לצמצם אות עוצמת ההיפגעות של הרוכב.

כריות אוויר לקנוע פיאג'יו. צילום מסך,
במבנה חריג ובמימדים גדולים ביחס לכרית אוויר/צילום מסך

רישומי הפטנט, מציגים כרית אוויר גדולה מאוד במונחי כריות אוויר. היא ממוקמת מול ברכי הרוכב, כאשר נקודת הפתיחה שלה היא מתחת לכידון הקטנוע. כאשר בפתיחה שלה היא נפרשת אל בין רגלי הרוכב וכן למעלה לכיוון הבטן, בית החזה והראש.

אב טיפוס ראשון של קטנוע עליו מותקנת כרית האוויר הוצג בתערוכת EICMA בשנת 2022, אז הוא הוצג על גבי ה-MP350, הקטנוע התלת גלגלי של פיאג'ו. אולם החברה עצמה לא פרסמה כל מידע הנוגע למועד הצגת הכרית בכלי בייצור סדרתי או הדגם עליו היא תותקן.

הבחירה ב-MP3 כפלטפורמה לכרית האוויר מובנת. בשל המבנה שלו עם בסיס גלגלים ארוך יחסית, שני גלגלים מלפנים ומרכז כובד נמוך, הוא פחות מועד להתהפכות קדימה במקרה של תאונה, כך שהסיכוי שהרוכה יהיה במיקום "נכון" כדי שכרית האוויר תועיל לו.

מאז הוצג ב-2006 הוא מהווה אחד מעמודי התווך של היצרנית האיטלקית, בעיקר ככזה שמאפשר לרוכבים חדשים, וותיקים או חוזרים לחוש ביטחון בשל היציבות המשופרת של שני הגלגלים הקדמיים שלו, בעיקר בהטיות ובלימות.

עם זאת, עוד לא ברור מתי יגיע הפיתוח החדש לשוק, ובכמה הוא ייקר את הקטנוע התלת גלגלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully