וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות משמעותית לקראת הפעלת הקו האדום במרכז

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 19:59

נת"ע, שבנתה את קו הרכבת הקלה הראשון בגוש דן, תעביר אותו לידי תבל שתפעיל אותו ביום ראשון הקרוב. אחרי 45 ימי בדיקות תבל אמורה להיות מוכנה להתחיל בשירות

בווידאו: נסיעת מבחן של הרכבת הקלה בקו תל אביב - בת ים/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: יותם רונן

הקו האדום בגוש דן מתקדם עוד צעד בדרך להפעלה: נת"ע, שתכננה ובנתה את הקו, תעביר אותו לידי תבל שתפעיל אותו ביום ראשון הקרוב, ה-2 לאפריל.

התאריך חשוב: מרגע המסירה יש לתבל לפי החוזה 45 ימים, כולל סופי שבוע, לתרגל את הפעלת התחנות והרכבות, שבסיומם היא אמורה להיות מוכנה להתחיל בשירות המסחרי של הקו ולהסיע סוף סוף נוסעים מפתח תקווה דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב, חולון ובת ים. את תאריך ההפעלה הסופי יקבע משרד התחבורה, שצריך לקבוע כי תבל אכן השיגה כשירות להפעלת הקו.

לפני חודשיים אמרה שרת התחבורה מירי רגב כי הורתה לנת"ע לפתוח עד יום העצמאות את הקו, שהיה אמור להיפתח באוקטובר 2022, ואז נדחה לנובמבר 2023. אולם לרגב הובהר כי אין דרך להקדים את לוח הזמנים מבלי לפגוע בבטיחות ההפעלה.

הקו האדום של הרכבת הקלה נסיעת מבחן שדרות ירושלים יפו. נת"ע, מערכת וואלה!
הקו האדום בנסיעות ניסיון בשדרות ירושלים ביפו/מערכת וואלה!, נת"ע

שלב התרגול של תבל, שבשליטת אגד, מוגדר כשלב 7 בפרויקט, שיעלה לקופת המדינה 18 מיליארד שקל, וכולל 34 תחנות, מהן 10 תת קרקעיות, לאורך 24 ק"מ.

אם הכל יתנהל כשורה יופעל הקו לקראת סוף מאי. אולם במקרה של כשלים בתרגול ההפעלה, תידחה שוב הפתיחה ליוני. הקו יתחיל בהפעלה מסחרית באחד מימי השישי, במטרה לבצע את הסיפתח ביום שיש בו פחות תנועה מיום רגיל.

גם כשיופעל הקו הוא יופעל באופן חלקי, רק עם כמחצית מהרכבות שנרכשו עבורו, בתדירות של רכבת בכל 6 דקות במקום 3 דקות, ובמהירות נמוכה מהמתוכנן. רק ב-2024 יופעל הקו לפי התוכנית המלאה.

מנכ"ל נת"ע חיים גליק, מסר כי "שלב 7 הוא השלב האחרון בדרך המפרכת שעברה נת"ע ביחד עם תושבי גוש דן. אני נרגש לבשר, כי העתיד התחבורתי למיליוני נוסעים בישראל כבר נמצא ממש מעבר לפינה, והכל כבר מוכן כפי שניתן לראות לאורך המסילה. אני חש גאווה אדירה, על המתנה הנאה למדינתנו, בשנתה ה-75".

  • עוד באותו נושא:
  • הקו האדום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully