וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארסת ניסיון הדחת מנכ"ל הרכבת: גילויים חדשים

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 18:35

ביום ראשון תתחיל רכבת עם 10 קרונות לפעול בקו לירושלים, להפחתת הצפיפות. למחרת ידון דירקטוריון הרכבת בהדחת המנכ"ל, בטענה שביקש עוד קרונות כשרכבות ארוכות אינן אפשריות. הזוי? ככה זה כשמונעים ממירי רגב מינויים פוליטיים

מיכה מייקסנר. שבתאי טל,
מנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר./שבתאי טל

ביום ראשון הקרוב תיכנס לתחנת נבון בירושלים רכבת חשמלית עם 10 קרונות במקום 6 עד היום. מדובר בפתרון שפיתחה הרכבת כדי לתת מענה לעומסים הגוברים בקווים, בהיעדר אפשרות להוסיף נסיעות רכבת עקב פקק הרכבות באיילון והאיחור הממשלתי בהשקת פרויקט המסילה הרביעית. משבוע הבא הוא יכנס לפעילות שוטפת בקו, עם פקחים ויכולת להסיע 1,000 איש בישיבה, במקום 650 איש.

למרות זאת למחרת יתכנס דירקטוריון הרכבת לישיבה נדירה ללא הנהלת החברה, כדי לדון בהדחת מנכ"ל הרכבת המוערך מיכה מייקסנר. האשמה: ביקש מהדירקטוריון לרכוש קרונות נוספים ליצירת עוד רכבות ארוכות, מה שלטענת הדירקטוריון אינו אפשרי מבחינה טכנית. אז תוכנן רכש של רכבות מאלסטום, והחברה התחייבה להתאים את הקרונות לתפעול ברכבת של 10 קרונות, ובכל מקרה שיתאפשר להפעילם בתצורת 8 קרונות הקיימת. העסקה לא יצאה לפועל וכעת מאריכה רכבת ישראל את רכבות הסימנס שלה, ואף עשויה להפעיל אותן בעתיד בתצורה של 12 קרונות, כשתסתיים הארכת הרציפים בתחנות.

הפארסה הזאת, שלא ברור אם נלקחה מספר של אפרים קישון או מבית הקלפים, מתרחשת בעיתוי מעניין. יום אחרי שרשות החברות הממשלתיות יצאה מאחריות שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לידי השר דודי אמסלם, הודיע יו"ר הרכבת עו"ד משה שמעוני על כינוס מיוחד של דירקטוריון החברה, ללא נוכחות הנהלת החברה, כדי לקדם את הדחת המנכ"ל המוערך מיכה מייקסנר.

שיא ישראלי רכבת עם 12 קרונועים מחוברים באורל 240 מטר בניסוי. CLOUDVIEW שבתאי טל,
ניסוי בהפעלת הרכבת הארוכה בקו החוף לפני מספר חודשים/CLOUDVIEW שבתאי טל

העיתוי לא היה מקרי. שמעוני, שמונה בידי שרת התחבורה מירי רגב עוד בקדנציה הקודמת שלה במשרד, מבקש כבר זמן רב להדיח את מייקסנר, שאינו מזוהה פוליטית עם הליכוד, מנע מינויים פוליטיים בחברה הממשלתית, והצליח לסיים את כהונתם של מינויים פוליטיים מהעבר.

מייקסנר זוכה להערכה בקרב גורמי המקצוע באוצר וברשות החברות, בסביבת סמוטריץ' ושרת התחבורה הקודמת מרב מיכאלי, מה שמנע עד כה משמעוני להצליח להדיחו. מאז שמונה לתפקידו לפני ארבע שנים, לאחר קריירה ארוכה בשוק הפרטי ולפני כן בצה"ל, הצליח מייקסנר להזיז את פרויקט החישמול החשוב שהיה תקוע ולסיים את רובו, להשיג הסכם עבודה חדש עם ועד העובדים בראשות גילה אדרעי, לחתום על הסכם הפעלה חדש עם המדינה, ולצאת למסע מהיר של התאמת תחנות הרכבת לרכבות החשמליות שרכשו קודמיו, למרות שהיו נמוכות ב-20 ס"מ מרציפי הרכבת. מייקסנר נחשב מנהל ענייני ומקצועי, לא איש של גינונים, אחד שפיו וליבו שווים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אולם ברגע שהיה נדמה שהמנכ"ל מאבד את הגנת האוצר ורשות החברות, מיהר שמעוני לבקש את הדחתו. במכתב ששלח לחברי הדירקטוריון הוא טוען שמייקסנר התרשל ברכישת קרונות נוספים שנדרשו בגלל העומסים הכבדים ברכבת, פעולה שנעצרה אצל היועצים המשפטיים של משרדי האוצר והתחבורה, ומשום שאינו מדבר בנימוס לדירקטורים.


אולם מי שמיהרה להתערב במהלך הייתה רשות החברות, שהודיעה אמש כי "הרשות סבורה שאין עילה להדחת המנכ"ל ומתנגדת לכך. הדחת המנכ"ל עלולה להוביל להשלכות שליליות ובכלל זה החשש מערעור יציבות החברה ופגיעה בקידום התוכניות והאתגרים המונחים בפניה, עד כדי פגיעה ביכולת החברה לספק את רמת השירותים הנדרשת. רכבת ישראל היא מהחברות החשובות ביותר במשק ובעלת השפעה ישירה על הציבור. בשנים האחרונות, תחת הנהגת מנכ"ל החברה והיו"ר, הצליחה החברה לעמוד באתגרים ופרויקטים משמעותיים ביותר, תוך הקפדה על שירות לנוסעים. רשות החברות רואה חשיבות רבה להמשך הפעלה יציבה ורציפה של הרכבת".

מלשכתו של אמסלם נמסר כי האחריות המעשית לרשות החברות תועבר לרשותו רק בשבוע הבא.

מלשכת רגב לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully