וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם פציעה מפח אשפה תוכר כתאונת דרכים?

מערכת וואלה רכב

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 15:39

נהג משאית פינוי אשפה משדרות נפגע מפח אשפה מוטמן, לאחר שהשלט-רחוק המפעיל את המנוף שעל גופו, נלחץ בטעות. תובע מיליונים מחברת הביטוח הראל

פחי אשפה מוטמנים. יח"צ,
פחי אשפה במתקן ההטמנה/יח"צ

זה אמור היה להיות יום עבודה שגרתי עבור תושב שדרות (35) המשמש כנהג משאית זבל ומנופאי ברחבי העיר קריית מלאכי. אלא שבשנייה אחת של היסח דעת הוא נפגע בתאונה קשה והפך לנכה.
לאחרונה הגישה עו"ד טל יגור, בשמו של הנהג, תביעה לפיצויים נגד חברת הביטוח הראל, שביטחה את משאית הזבל בביטוח חובה, בטענה כי מדובר בתאונת דרכים.

על פי התביעה, לפני כשנתיים וחצי, כאשר התובע ניסה להציב פח אשפה מוטמן במקומו כחלק מעבודתו, הוא לחץ בטעות על שלט המנוף, שהיה מונח על מותנו הימנית. כתוצאה מכך, הפח הגדול והכבד נע לכיוונו, פגע בו ומחץ אותו אל הקיר. כתוצאה מהתאונה נפגע התובע בצווארו, בגבו ובכתף ימין.

לדברי עו"ד יגור, לאורך חודשים ממועד התאונה, נבדק התובע על ידי מספר רב של רופאים, ביניהם רופא משפחה, אורתופד, מומחה לרפואת כאב ונוירולוג, כשבכל העת הוא מתלונן על כאבים עזים בגבו. בנוסף סבל התובע מכאבים בצווארו ובכתפו, מתחושות נימול והקרנות כאב לרגל וליד, וכן ממגבלת תנועה משמעותית בגפיו ובצווארו. בדיקות אבחנו כי הוא סובל ממספר בלטי דיסק ומפגיעה בתפקוד העצבים בגפיים התחתונות והעליונות.

מכיוון שהתאונה אירעה במהלך העבודה, הגישה עו"ד יגור, בשמו של העובד, תביעה למוסד לביטוח לאומי ופגיעתו הוכרה כתאונת עבודה. ועדה רפואית מטעם המוסד, שבדקה את התובע, קבעה כי הוא סובל משיעור נכות צמיתה של 14.5%.

מאחר והתאונה אירעה עקב שימוש ברכב מנועי תובע הנהג פיצויים בגין נזקי גוף עקב תאונת דרכים. בעבר קבע בית המשפט העליון כי שימוש ברכב דו ייעודי, כמו משאית פינוי אשפה, יוכר כתאונת דרכים גם במקרה של פגיעה בעת פריקה וטעינה.

התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בקריית גת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully