וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים סוגרת את פרצת המס בדגמי סוזוקי

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 17:32

הודיעה כי מהיום תבוטל ההכרה באיגניס, בסוויפט, באס קרוס ובויאטרה כרכבים היברידיים, שחסכה לאלפי ישראלים מאות שקלים בחודש

מבחן דרך: סוזוקי S קרוס. קינן כהן
סוזוקי אס קרוס. היברידי קל מסייע למנוע הבנזין אך לא מסוגל להחליף אותו/קינן כהן

יש לכם סוזוקי היברידית כרכב ליסינג צמוד? תתכוננו לשלם עליו עוד מאות שקלים מס בכל חודש.

רשות המסים הודיעה היום לבית המשפט המחוזי מרכז כי מהיום בוטלה ההכרה בדגמים ההיברידים הקלים של סוזוקי כדגמים היברידים לצורך מס, שהקנתה להם הנחה בשווי שימוש בשווי של כ-500 שקל בחודש.

מדובר בדגמים ההיברידים הקלים של האיגניס, הסוויפט, האס קרוס והקרוסאובר שקדם לו, והויטארה, שכולם הושקו בארץ בגרסאות האלה לפני כשנתיים-שלוש. מדובר בדגמים שמהם נמכרו מאז הושקו בארץ בשנים 2020-2021 יותר מ-10,000 יחידות. רבות מהן למקבלי רכב צמוד שנהנו מהטבת המס.

דגמי סוזוקי מסומנים בידי היצרן כהיברידיים למרות שהם למעשה היברידיים קלים, מצוידים במערכת הנעה חשמלית פשוטה וזולה יותר, שמשמשת רק כמערכת עזר ולא כמערכת הנעה עצמאית בתנאים מסוימים, ובהתאם השיפור בצריכת הדלק שהם מספקים לעומת דגמי בנזין קטן יותר מאשר בדגמים היברידיים מלאים, כמו טיוטה קורולה, יונדאי אלנטרה וקיה נירו.

מבחן דרך: סוזוקי ויטארה היברידי קל. יואל שוורץ,
סוזוקי ויטארה היברידי קל. חסכוני, אבל לא באמת היברידי/יואל שוורץ

סוזוקי אינה היצרנית היחידה שמוכרת דגמים היברידיים קלים, אבל היחידה שקיבלה עבורם את ההכרה המאפשרת קבלת הטבת המס. ההודעה של רשות המסים ניתנה בתביעה שהגיש בעל סקודה אוקטביה היברידית קלה, שדרש מרשות המסים וממשרד התחבורה לקבל גם הוא את הטבת המס. את התביעה מנהלים בשמו עורכי הדין ממשרדי בן ארי, פיש, סבן & קומיסר, אחמד מסאלחה ומתן גרפינקל.

לאחר שהשופט שמואל בורנשטיין דרש מהמדינה לבחון ולנמק שוב את מעמדם החוקי של דגמי סוזוקי, הודיעה היום רשות המסים: "התברר שמספר דגמי רכב סווגו כרכב היברידי וזכו להפחתה בשווי השימוש לרכב, למרות שבפועל אינם עומדים בהגדרת 'רכב משולב מנוע (Hybrid) ולפיכך אינם זכאים להטבה".

עם זאת הוסיפה הרשות כי על מנת לתת למעסיקים שמסרו רכבים כאלה לעובדים, ועובדים שקיבלו אותם להיערך לשינוי המיסוי, הוחלט כי הם יישארו פטורים משווי שימוש עד ל-1 בינואר 2024, כלומר בשמונת החודשים הבאים.

יצוין כי במקביל מתנהלת נגד יבואנית סוזוקי, חברת מכשירי תנועה, בקשה לתביעה ייצוגית מצד בעלי רכב שרכשו את המכוניות, על כך שהציגה אותם כהיברידיות בשעה שהם אינם כאלה מבחינת צריכת הדלק ופליטת המזהמים. גם התיק הזה מנוהל בידי עורכי הדין שמנהלים את התביעה נגד המדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • סוזוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully