וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר דיון סוער: נמנעה בינתיים הדחת מנכ"ל הרכבת

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 16:30

היו"ר משה שמעוני טען כי לא מדובר במהלך פוליטי, אך סירב לאפשר לנציגי האוצר להציג את התנגדותם למהלך, מה שעשתה מנכ"לית רשות החברות מיכל רוזנבוים. מחר יתכנס הדירקטוריון להמשך הדיון

בתום דיון סוער התפזר היום דירקטוריון הרכבת מבלי שהצביע על התנעת תהליך הדחת המנכ"ל מיכה מייקסנר. הדיון יתחדש מחר.

הדיון כונס לבקשת היו"ר, עו"ד משה שמעוני, שטען כי מייקסנר התרשל ברכש קרונות והתבטא בצורה לא מנומסת בישיבות דירקטוריון.

זו לא הפעם הראשונה שבה מנסה שמעוני, שמונה בידי שרת התחבורה מירי רגב עוד בקדנציה הקודמת שלה, להדיח את מייקסנר, שעורר את זעמה של רגב לאחר שנלחם במינויים הפוליטיים ברכבת. בפעם הקודמת נבלם הניסיון בידי רשות החברות, האוצר ושרת התחבורה מרב מיכאלי.

בצעד חריג סירב שמעוני סירב לאפשר לבכירים באוצר שביקשו להופיע בפני הדירקטורים להסביר מדוע הם מתנגדים להדחתו של מייקסנר, מעריכים את עבודתו, מעריכים את מאמציו לרכוש קרונות נוספים ותומכים בהם. היו"ר דרש שלא יכנסו לישיבה ושיעבירו את חוות דעתם בכתב.

רכבת. יוסי אלוני, פלאש 90
הפוליטיקאים בוחשים, אבל מי ידאג לנוסעים?/פלאש 90, יוסי אלוני

מנכ"לית רשות החברות הממשלתית, מיכל רוזנבוים, אמרה בדיון כי הרשות סבורה שאין עילה להדחת המנכ"ל ומתנגדת לכך.

עוד בשבוע שעבר, ברגע שנודע כי המהלך, מסרה הרשות כי "בשנים האחרונות, תחת הנהגת מנכ"ל החברה והיו"ר, הצליחה החברה לעמוד באתגרים ופרויקטים משמעותיים ביותר, תוך הקפדה על שירות לנוסעים. רשות החברות רואה חשיבות רבה להמשך הפעלה יציבה ורציפה של הרכבת. הדחת המנכ"ל עלולה להוביל להשלכות שליליות ובכלל זה החשש מערעור יציבות החברה, עד כדי פגיעה ביכולת החברה לספק את רמת השירותים הנדרש".

בדיון הסוער שהתקיים לאחר מכן התברר כי חברי הדירקטוריון חלוקים בשאלת ההדחה, וכי לא כל הדירקטורים תומכים בהחלפתו של מייקסנר. הדיון הסתיים ללא הצבעה, לאחר שלא כל החברים הביעו את דעתם, ונקבעה ישיבת המשך למחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully